پارس ناز پورتال

بیوگرافی کیا موهاوی ۸ سیلندر

بیوگرافی  کیا موهاوی ۸ سیلندر

 امروز خودروی مهمان ما تنها پدیده ۸ سیلندر ایران یعنی کیا موهاوی می‌باشد که با قیمت ۷۵ میلیون تومان توسط نمایندگی‌های اطلس‌خودرو در سراسر کشور به فروش می‌رسد. همچنین مدل‌های وارداتی این خودرو نیز موجود می‌باشد که با موتورهای ۶ سیلندر وارد کشور شده‌اند.

در اولین نگاه نظر اکثر خریداران این خودرو به موتور ۴٫۶ لیتری ۸ سیلندر آن جلب می‌شود که توان تولید ۳۴۰ اسب‌بخار را در دور موتور ۶۰۰۰ داراست. در پی تستی که توسط تیم از این خودرو انجام گرفته است، سرعت آن در ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده و رسیدن به سرعت‌های بالاتر در صحفه کیلومتر امکان‌پذیر نمی‌باشد.

موهاوی از شتاب بسیار مناسبی نسبت به سایر شاسی بلندهای بازار برخوردار است و آن را مدیون موتور قوی خود می‌باشد و همچنین در اقدام به توقف خودرو حتی در سرعت‌های بالا نیز شما به خوبی قادر به کنترل و توقف وسیله نقلیه خود به کمک ترمزهای قوی می‌باشید. در موهاوی علاوه بر ABS، BAS، EBD و سیستم‌های دیگری نظیر کنترل سرعت در سراشیبی نیز تعبیه شده است که این مورد در گردش‌های برون شهری و تپه نوردی‌ها به شما کمک بسیاری می‌کند.

امکانات رفاهی خودرو در حد یک خودروی ۷۵ میلیون تومانی شاید نباشد اما وسایل اولیه را به خوبی فراهم کرده است. صندلی‌های جلو برقی همراه با ۲ حافظه برای راننده، تنظیم آیینه سمت راست به طور خودکار برای پارک، نورپردازی داخلی، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو و … از جمله مواردی هستند که می‌توان به آن اشاره داشت. همچنین برخلاف بعضی از خودروهای ۷ نفره، فضای سرنشینان ردیف انتهای خودرو مطلوب بوده و یک فرد متوسط نیز می‌تواند به راحتی در آن جای گیرد.

از امکانات رفاهی خودرو که بگذریم به موضوع اصلی پیدایش خودروهای SUV می‌رسیم که همان تپه‌نوردی است. موهاوی با کمک موتور قوی و آپشن‌های مفید آن در ماجراجویی های شما کم و کاستی برایتان نمی‌گذارد. در این بین می‌توان به دنده سنگین ( ۴WD Low ) آن اشاره کرد که برای صعودهای سنگین تر به کمک شما می‌آید. همچنین تنظیم ارتفاع خودرو در مکان‌هایی که امکان گیر کردن زیر خودرو با سنگ‌های جاده می‌رود، می‌تواند راه کمکی برای شما باشد.

کمک فنرهای عقب خودرو در شهر و دست اندازهای جاده تکانهای اتاق را به سرنشین‌های عقب وارد می‌کند و این را می‌توان از جمله نکات منفی خودرو نام برد، به جز مورد فوق نبودن سنسور نور، سنسور باران، باک کوچک با توجه به مصرف بالای خودرو، نبود چراغ نقشه خوان نیز می‌توانند از دیگر نکات منفی به حساب بیایند.

در این بین می‌توان تنها رقیب این خودرو را تویوتا لندکروزر بیان نمود که آن هم با توجه به تفاوت قیمتی تقریبا ۲ برابری آن در مدل‌های ۶ سیلندر و یا ۸ سیلندرهای وارداتی نمی‌توان موردی بر موهاوی با قیمت ۷۵ تومان گرفت. درست است شاید در دید اول ۷۵ میلیون تومان رقم بالایی به ذهن برسد اما با توجه به امکانات و توان دریافتی از خودرو می توان قیمت فوق را بسیار ارزنده و حتی ارزان ارزیابی کرد.