پارس ناز پورتال

با این روش ها روحیه خود را شاداب کنید

با این روش ها روحیه خود را شاداب کنید

همه ما حالت های روحی مختلفی داریم که روی رفتارهای جسمی و نوع رفتار ما با دیگران تاثیر مسقیم دارند. مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم میکروب ها و ویروس های بیماری خود را به دیگران انتقال دهیم پس چرا سعی می کنیم روحیات بد خود را به آنها منتقل کنیم؟

 

متاسفانه، بسیار پیش می آید که حالت روحی نه چندان خوب ما باعث بد پیش رفتن موقعیت ها و شرایط مختلف شده است. مواردی که در ادامه این مطلب ذکر شده اند را می توان پیش از هر اتفاق مهم و زمانی که ترجیح می دهید در حالت بهتری باشید، استفاده کرد.

 

حالت های روحی و رفتار ما ناشی از تفکرات ما هستند. همه موارد زیر کمک می کنند تا از فکر و همچنین گذشته های تلخی که باعث ناراحتی و عصبانیت شما می شوند، بیرون بیایید. راهکارهای زیر باعث می شوند در حال – زمان مملو از آرامش – زندگی کنید.

 

دو روحیه ای که همیشه دوست داریم از آنها دور باشیم، استرس (نگرانی، ترس، ناامیدی، گیجی و عصبانیت) و ناراحتی است. ما حق انتخاب داریم. می توانیم خود را آرام کنیم یا ناراحتی ها را افزایش دهیم.

 

زندگی در افسردگی، استرس یا عصبانیت علاوه بر آسیب رساندن به روح و ذهن انسان، برای جسم او نیز مضر است. ما انسان های پر انرژی هستیم، شور و هیجان داریم و هر کدام از حالت های روحی ما طنین خاص خود را دارند. بنابراین، طنین آن را به بهترین شکل عوض کنید. روحیه خود را تقویت کنید.

 

شما می توانید با همه حس های خود روحیه تان را تغییر دهید. (البته حس چشایی را چندان توصیه نمی کنیم زیاد ممکن است منجر به پرخوری شود). اما می توانید با فکرهای خوب، فعالیت های زیاد و کلمات موثر نیز روحیه خود را عوض کنید.

 

روش هایی برای داشتن روحیه بهتر

1.   شکرگزاری

نخستین کاری که برای بهبود روحیه خود می توانید انجام دهید، شکرگزاری است. به مدت 5 دقیقه برای همه چیزهایی که می توانید با چشمان بینید و با دست لمس کنید، شکرگزاری کنید. برای این کار اطراف را نگاه کنید یا در صورت امکان راه بروید و از خدا برای داشته های خود تشکر کنید.

 

می توانید در این کار منحصربه فرد باشید. به طور مثال، می توانید از اعضای بدن خود برای کارکرد خوبشان متشکر باشید. یا از افرادی ممنون باشید که در زندگی شما نقش موثری دارند. برای شغل، وسایل، اتومبیل و … هم می توانید شکرگزار و ممنون باشید. این کار باعث می شود تا همه خوبی ها دیده شوند و مسایل آسان تر از آنچه هست، پیش بروند.

شاید این کار در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد اما به مرور متوجه می شوید اینگونه شکرگزاری چه تاثیر مثبتی در بهبود روحیه شما دارد. این کار حتی روی کارکرد جسم شما نیز موثر است.

 

2.   خندیدن

سعی کنید همیشه لبخند بزنید و آن را برای یک دقیقه روی لبان خود نگه دارید. یا چیزی پیدا کنید که به واسطه آن بخندید. خاطرات جالب خود یا صحنه خنده داری از یک فیلم را تصور کنید، عکس یا فیلم هیی را نگاه کنید که شادتان می کند. حتی می توانید برای دیگران جک یا خاطره ای خنده دار تعریف کنید و با هم بخندید.

 

3.   انتخاب کلمات مناسب

کلمات انرژی و تاثیرات خاص خود را دارند. با فکر کردن یا بیان کلماتی که باعث آرامش یا افزایش احساسات می شوند، حالت های روحی خود را تغییر می دهید. بهتر است برای داشتن روحیه بهتر کلمات زیر را به وفور تکرار کنید (یا حتی می توانید کلمات خاص خود را داشته باشید):

 

برای افزایش احساسات خوب:

•   بسیار خوب

•   معرکه

•   شکوهمند

•   عالی

•   فوق العاده

•   خوشایند

 

برای آرامش:

•   آرام

•   متین

•   با صفا

•   بی دردسر

 

4.   زمزمه کردن

وقتی جملات انرژی زا زیرلب زمزمه کنید، روحیه تان نیز بهتر می شود. صداها و آهنگ های مختلف روی چاکراهای مختلف بدن تاثیر دارند. بنابراین، با کمی تحقیق می توانید متوجه شوید کدام آهنگ ها و نت های موسیقی، کدام چاکراها را باز می کنند.

5.   نفس عمیق

نفس عمیق کشیدن یکی از سریع ترین راه ها برای بیرون آمدن از افکار درونی و حضور در زمان حال است. بر دم و بازدم های خود تمرکز کنید.

 

اگر نگران، دلواپس، سراسیمه، عصبانی یا ناامید هستید از دو راه برای بهبود حال خود می توانید استفاده کنید:

•   سوراخ بینی سمت راست خود را ببنید و با بینی چپ نفس بکشید.

•   با بینی نفس بگیرید و از دهان بیرون بدهید. هر دو این روش ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بیشتر جواب می دهد.

برای افزایش روحیه، سوراخ بینی سمت چپ خود را ببندید و با بینی راست خود نفس بکشید.

 

6.   همچون کودک بودن

کارهایی انجام دهید که کودک درون شما را بیدار کند. بدون توجه به اینکه دیگران چه فکری در مورد شما می کنند، کارهای شادی همچون کودکان انجام دهید. به طور مثال، با هیجان بدوید، از خوشحالی بالا و پایین بپرید و گاهی حتی احمق باشید.

 

برای بهبود روحیه خود می توانید چند روش را به طور همزمان استفاده کنید. هنگامی که از محل کار خود به خانه بر می گردید، می توانید با انجام چند کار شاد و بچه گانه روحیه خود را عوض کنید تا با عشق و احساسات خوب وارد خانه شوید نه با استرس و خستگی.

 

با انجام هر کدام از کارهای توصیه شده در بالا می توانید بیشتر در حالت های خوب روحی باقی بمانید. با کم یا حذف کردن احساسات بد و ناراحت کننده، جسم شما نیز انرژی بیشتری دارد و می توانید سالم تر زندگی کنید.

منبع:برترین ها