پارس ناز پورتال

چند نوع از خوراکی های دنیا که عجیب واقع شدند (عکس)

چند نوع از خوراکی های دنیا که عجیب واقع شدند (عکس)
به گزارش پارس ناز،  روزانه سه وعده غذا می خوریم که هر کدام آن ها می تواند طعم و رنگ خود را داشته باشد. این خوراکی ها معمولا ساده و سالم هستند. در هر کجای دنیا نیز مردم از خوراکی استفاده می کنند اما در میان همه خوراکی ها تعدای منحصر به فرد هستند و نمی توان از کنار آن ها به راحتی عبور کرد زیرا این خوراکی ها از جمله عجیب ترین و جالب ترین خوراکی های دنیا هستند.

** تندترین فلفل

 

 برای پیدا کردن تندترین فلفل های دنیا باید سری به جزایر کارائیب بزنید جایی که پرورش فلفل به یک هنر تبدیل شده است و کشاورزان زیادی سعی می کنند نام خودشان را وارد کتاب رکوردهای گینس کنند. از سال 1912 که اولین فلفل قرمزها در این جزیره رشد کرد تا به حال رکورد جهانی چندباری تکان خورده است و در آخرین مورد این رکورد در دست "فلفل عقربی" با درجه تندی 2 میلیون است. این درجه به این معنی است که تنها یک فلفل به اندازه 40 هزار شیشه سس تند است.

** گران ترین پیتزا



 در مورد خوراکی های گران می توان چندین مطلب نوشت اما گران ترین پیتزا در دنیا همیشه منحصر به فرد بوده است. سراشپزی به نام "رناتو" در ایتالیا به همراه 3 آشپز دیگر پیتزایی به نام "لوییس" درست می کند که قیمت آن 12 هزار دلار است. این پیتزا یک غذای ساده نیست چرا که سه روز زمان برای آماده کردن آن لازم است و بر روی آن از خوشمزه ترین و البته بهترین محصولات مانند خاویار و میگو استفاده شده است. نمکی که درون این پیتزا ریخته می شود به صورت دستچین از بهترین دریاچه های نمک آمده است.

** خطرناک ترین غذا


 شاید گاهی غذاها دچار مشکلاتی باشند و باعث مریض شدن افراد شود اما در دنیا خوارکی هایی نیز هستند که خودشان از اول سمی بوده اند. سمی ترین خوراکی دنیا، ماهی تیغی به نام "فوگو" است که در یک از رودخانه های ژاپن پیدا می شود. این ماهی که به بادکنکی هم شهرت دارد بسیار سمی است اما ژاپنی ها از آن به عنوان یک غذای خوشمزه یاد می کنند. سرو این ماهی در اروپا سال هاست ممنوع شده است و البته ژاپنی ها خودشان هم خوردن کبد این حیوان را از سال 1984 ممنوع اعلام کردند.

** بدبوترین میوه



میوه ها معمولا دارای طعم و بوی خوبی هستند اما میوه ای به نام "دوریان" از این مورد اصلا سهمی نداشته است. در برخی از کشورهای گرمسیری این میوه کشت می شود و به نام بدبوترین میوه دنیا شناخته میشود. این میوه به حدی بد بو است که هیچکس نمی تواند بدون استفاده از ماسک آن را تمیز کرده و پوستش را جدا کند. کارشناسان می گویند بوی بد این میوه 4 بار بدتر از بوی تخم مرغ گندیده در یک کفش بد بو است!

** نایاب ترین غذا


 یکی از خوراکی های باستانی چینی این روزها به عنوان نایاب ترین غذای دنیا شناخته می شود. "سوپ لانه پرنده" غذایی است که با استفاده از لانه پرنده ای نایاب درست می شود. این پرنده که تنها در چین زندگی می کند لانه خود را در نقاط غیرقابل دسترس می سازد به همین علت پیدا کردن آن بسیار سخت است و کمتر کسی توانایی ساخت آن را دارد. هر کاسه سوپ می تواند 100 دلار قیمت داشته باشد اما تنها یک کیلوگرم لانه پرنده قیمتی نزدیک به 10 هزار دلار دارد.

** قدیمی ترین غذای سالم



 این رکورد برای قدیمی ترین دستورغذایی نیست بلکه قدیمی ترین غذایی که این روزها قابل خوردن است یک همبرگر مربوط به سال 1999 است که 14 سال را در جیب یک کت گذرانده است. "دیوید ویمپل" در سال 1999 یک همبرگرخریداری کرد و آن را در جیبش گذاشت اما پس از 14 سال تازه یادش افتاد که آن را بخورد و به سراغ کتش رفت که در کمال تعجب در همه این سال ها سالم مانده است. کت "دیوید" حتی چندین بار به خشک شویی هم رفته است.