پارس ناز پورتال

آزادی مرسی به درخواست اتحادیه اروپا

مجموعه : مجله خبری روز
آزادی مرسی به درخواست اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا آزادی «محمد مرسی» را خواستار شد
وزرای خارجه اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای مشترک، آزادی همه زندانیان سیاسی در مصر از جمله «محمد مرسی» را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود آزادی «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده مصر را خواستار شدند.

در بیانیه اتحادیه اروپا از «آزادی تمام زندانیان سیاسی، از جمله محمد مرسی» به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت جدید مصر یاد شده است.

ارتش مصر سه هفته قبل اقدام به برکناری و بازداشت «محمد مرسی» کرد. وی اکنون در محلی نامعلوم در بازداشت به سر می‌برد.
خانواده مرسی امروز ارتش این کشور را به «آدم‌ربایی» متهم کرده و نظامیان را مسئول «امنیت و سلامت» وی دانستند.
اتحادیه اروپا در بیانیه امروز خود حرکت فوری مصر به سمت روند‌های دموکراتیک را خواستار شده است.

درگیری بین موافقان و مخالفان مرسی در میدان التحریر
منابع مصری از وقوع درگیری بین هواداران مرسی و تحصن‌کنندگان در میدان التحریر در ورودی پل قصرالنیل و اتحادیه عرب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، درگیری شدیدی بین هواداران مرسی و تحصن‌کنندگان در میدان التحریر به وقوع پیوسته است.

نیروهای امنیتی مصر برای پراکنده کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های صوتی کردند تا از ورود هواداران مرسی به داخل سفارت آمریکا و محیط میدان التحریر جلوگیری نمایند.

در همین راستا نیروهای ارتش تعدادی خودروی زرهی و نفربر را به محل اتحادیه عرب واقع در ورودی میدان التحریر ارسال کردند تا به درگیری‌های این منطقه پایان دهند.
بر اساس این گزارش درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و باعث ایجاد ترافیک در جاده پل قصرالنیل شده است.

در همین رابطه نیروهای امنیت مرکزی و نیروهای ویژه به صورت گسترده در محیط اطراف سفارت آمریکا و میدان سیمون بولیوار مستقر شده‌اند تا با هر گونه حمله هواداران مرسی به ساختمان سفارت آمریکا جلوگیری نمایند.

۸۵ مجروح در درگیری‌های طرفدارن و مخالفان مرسی در شهر سوئز
در درگیری‌های شهر سوئز میان طرفداران و مخالفان رئیس جمهور برکنار شده مصر دست کم 85 نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «اخبار مصر»، «علی امین» سخنگوی جبهه نجات ملی در شهر سوئز گفت که رهبران گروه اخوان‌المسلمین و طرفداران «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده با استفاده از سلاح و تفنگ و گازهای اشک‌آور به سوی شهروندان و بازرگانان در میدان الاربعین و اول سور در شهر سوئز حمله کرده که در این حملات تعدادی از شهروندان مجروح شدند.

وی از نیروهای امنیتی در شهر سوئز خواست تا تحریک‌کنندگان به خشونت و متهمان در گروه اخوان‌المسلمین را که در این اقدامات مشارکت داشتند را بازداشت کنند.
مقامات بیمارستانی شهر سوئز اعلام کردند که در جریان درگیری‌های اخیر میان طرفداران و مخالفان مرسی دست کم 85 نفر مجروح شدند که برخی از آنها از ناحیه چشم مجروح شده و برخی نیز به دلیل تنفس گاز اشک‌آور دچار مشکل شده‌اند./فارس