پارس ناز پورتال

می خواهید همه شما را دوست داشته باشند ؟

می خواهید همه شما را دوست داشته باشند ؟
 

نه سحر و جادوست و نه كار گردنبند مهره مار. آدم‌های دوست‌داشتنی و دلنشین، راز‌های دیگری دارند؛ راز‌هایی كه اگر چشم‌تان را روی رفتار‌های دیگران ببندید از آنها بی‌خبر می‌مانید. دوست‌داشتنی‌ها آدم‌های اطراف‌شان را خوب می‌شناسند و می‌دانند از چه میانبر‌هایی می‌توانند بیشترین تاثیر را روی آنها بگذارند. پس اگر می‌خواهید شما هم به جمع دوست‌داشتنی‌ها وارد شوید، دنبال فوت و فن خاصی نگردید. شما باید آرام‌آرام شخصیت‌تان را الك كنید و ویژگی‌هایی كه چشم دیگران را خیره می‌كند در خود نگه دارید. پس هر روز یك قدم به دوست‌داشتنی شدن نزدیك‌تر شوید.

 

 

مهره مار دست کیست؟

«هوا را از من بگیر، خنده‌ات را نه» شعر مشهور پابلو نرودا، بیان واقعیتی است در زندگی آدمی؛ یک انسان طبیعی، همان‌طور که به آب، هوا و خوراک محتاج است، حتی گاهی بیشتر از آنها، به چیز دیگری احتیاج دارد: توجه، احترام، محبت، عشق یا… .

همه ما، مرد یا زن، کودک یا سالمند، فقیر یا ثروتمند، پیروز یا شکست‌خورده، خوشحال یا غمگین، در هر حالی، به این «توجه» محتاجیم و این نیاز را ممکن است هزار جور بیان کنیم؛ یکی به زبان می‌آورد، یکی در رفتارش پیداست و دیگری فقط در نگاهش. حتی ممکن است چنان خویشتن‌دار باشیم که هیچ کس نفهمد، اما خودمان نمی‌توانیم انکارش کنیم.

اغراق نیست اگر بگوییم اغلب دعواهای زن و شوهری یا دلخوری‌های دوستانه، ریشه در همین مسئله دارند. می‌خواهیم به ما توجه شود و وقتی نمی‌شود یا به اندازه نباشد، دلخور می‌شویم و این را به صورت واکنش‌های پرخاشگرانه بیان می‌کنیم. می‌خواهیم دوست داشته شویم و وقتی احساس می‌کنیم به اندازه کافی دوستمان ندارند، افسرده یا عصبی می‌شویم. می‌خواهیم احتراممان را حفظ کنند و وقتی فکر می‌کنیم به ما توهین شده، اگر زورمان برسد، تلافی می‌کنیم و دعوا راه می‌اندازیم و اگر نرسد، در خودمان ریخته و حرص می‌خوریم و جایی دیگر، سر كس دیگری خالی می‌کنیم.

همه ما نیاز داریم دوست داشته شویم، محبوب و محترم باشیم، تحسینمان کنند، از خطاهایمان بگذرند و خلاصه، از گل بالاتر به ما نگویند.

اما گاهی یک موضوع را فراموش می‌کنیم: باید لیاقتش را داشته باشیم. خودخواهی محض است كه هرطور دلمان خواست با بقیه رفتار کنیم و بعد توقع داشته باشیم همه قربان صدقه‌مان بروند. (بگذریم که گاهی چون قدرت داریم و از ما می‌ترسند، این طور رفتار می‌كنیم، ولی لازم به توضیح نیست که این محبوبیت فریبنده، نه پایدار است و نه ارزشی دارد، چون صادقانه نیست.) این مقاله، درباره بعضی از ابتدایی‌ترین اصولی صحبت می‌کند که می‌تواند شما را در قلب دیگران جا دهد، اگر لیاقتش را داشته باشید!

 

می‌خواهید همسرتان عاشق شما باشد؟ از ایـن راه برویـد

كنار نكشید

اگر به همسرتان وعده‌ای داده‌اید و اگر راهی را با هم شروع كرده‌اید، حق ندارید خسته شوید و كنار بكشید. یادتان نرود كه همسرتان روی حمایت شما حساب كرده و بدترین كاری كه می‌توانید انجام دهید، این است كه حمایت عاطفی‌تان را از او دریغ كنید. به او بفهمانید كه در سختی‌ها و شادی‌ها در كنارش هستید تا علاقه‌اش به شما صدچندان شود.

 

مرموز نباشید

كشف‌ناشدنی بودن یكی از دلایلی است كه می‌تواند یك مرد را از شما دلزده كند. درست است كه همه آدم‌ها راز‌هایی درون‌شان دارند اما اگر بخواهید به همسرتان ثابت كنید كه نمی‌تواند سر از كار شما دربیاورد، كار را خراب كرده‌اید. فراموش نكنید كه پنهان كردن واقعیت‌های كوچك و دروغ گفتن در مورد مسائل مالی و ارتباطات‌تان هم می‌تواند رابطه شما را به نقطه بحران برساند.

 

خودخواه باشید

گمان نكنید با قربانی كردن خودتان می‌توانید او را عاشق‌تر كنید برای بیشتر كردن عشق‌تان هم كه شده كمی خودخواه باشید. به فكر سلامت‌تان باشید و به‌دلیل آنكه فداكارتر جلوه كنید خودتان را نادیده نگیرید. بد نیست اگر بخشی از پولی كه در حساب‌تان هست را فقط برای خودتان خرج كنید. اگر شما خود را قربانی كنید، به مرور به زنی خسته تبدیل می‌شوید كه برای همسرتان هم هیچ زیبایی‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

 

مسئولیت‌پذیر باشید

حتما در زندگی مشترك شما، مسئولیت بعضی كارها و تصمیم‌ها بر عهده شماست. پس با جدیت روی آنها تمركز كنید و نگذارید هیچ‌چیز شما را از انجام وظایف‌تان باز دارد. در جریان این زندگی، ممكن است اشتباهاتی را هم مرتكب شوید اما باز هم باید مسئولیت‌شان را برعهده بگیرید و هرگز با فریب و دروغ از زیر این بار شانه خالی نكنید.

 

احترام بگذارید

صمیمیت را با بی‌احترامی اشتباه نگیرید. شما باید بتوانید برای همسرتان، عقایدش و تمام افراد و چیزهایی كه برای او محترم هستند ارزش قائل شوید. یكی از بدترین كارهایی كه می‌توانید انجام دهید، این است كه وقتی فوتبال می‌بیند شبكه را عوض كنید. این كار فقط تغییر دادن كانال تلویزیون نیست، بلكه برای همسرتان به معنای بی‌تفاوت بودن شما نسبت به علائقش است.

 

كهنه نشوید

شاید قبل از آنكه ازدواج كنید، برایتان عجیب باشد كه چطور 2نفر می‌توانند ده‌ها سال در كنار هم زندگی كنند و تكراری نشوند اما واقعیت این است كه اگر مراقب نباشید، روزی برای هم تكراری خواهید شد. اگر می‌خواهید روز به روز بیشتر دوست‌تان داشته باشد از شیوه پوشیدن لباس گرفته تا شرایط اجتماعی و هر معیار دیگری را موردتوجه قرار دهید. سعی كنید همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید و هر روز نو شوید.

 

ضعف‌هایش را کمرنگ ببینید

همسرتان هم مثل شما و هر آدم دیگری نقطه ضعف‌هایی دارد. ممكن است علاقه یا توانایی ادامه تحصیل را نداشته باشد، رانندگی‌اش بد باشد یا ایراد‌هایی در ظاهرش وجود داشته باشد. اگر شما او را با همین ویژگی‌ها انتخاب كرده‌اید، پس دیگر ضعف‌هایش را به رخش نكشید؛ مردها عاشق زن‌هایی هستند كه ناتوانی‌هایشان را نادیده می‌گیرند.

 

بهترین باشید

مسلما او روزی شما را به ‌دلایلی انتخاب كرده است پس از آنها باخبر شوید. مهربانی، صبوری، حمایت‌گری یا هر ویژگی دیگری كه دلیل اصلی به‌وجود آمدن این عشق بوده را بشناسید و سعی كنید این ویژگی‌ها را در خود تقویت كنید.

 

خود قدیمی‌تان باشید

اگر گمان می‌كنید باید طبق خواسته‌های او زندگی كنید و خود قدیمی‌تان را فراموش كنید در اشتباهید. آنچه شما را در نظر یك مرد دلنشین‌تر می‌كند، داشتن یك هویت مستقل و زندگی در كنار زنی است كه همیشه حرف شنیدنی‌ای برای گفتن دارد.

 

ببخشید

همسرتان اشتباهی كرده و به احساسات شما و زندگی مشترك‌تان آسیب زده؟ آیا شما گفته‌اید كه او را می‌بخشید و باز هم در كنارش می‌مانید؟ اگر چنین قولی داده‌اید به حرف‌تان وفا كنید و دیگر موضوع را به رخش نكشید. اشتباهات همسرتان را مثل پتك توی سرش نكوبید تا عشقش به شما كم نشود.

حرفی برای گفتن داشته باشید

در گروه‌های دوستی، كسی می‌درخشد كه حرف‌هایش تازه و جالب است. اگر می‌خواهید دیگران توجه بیشتری به شما كنند، باید روی فن بیان‌تان بیشتر كار كنید. شما باید بتوانید با صدایی لطیف‌تر صحبت كنید و همیشه ضرب‌المثل‌ها، داستان‌ها و حتی لطیفه‌هایی را برای پیوند زدن با موضوعات در آستین داشته باشید.

 

به فكر دیگران باشید

بهترین دوست‌ها كسانی هستند كه همیشه و در هر كاری می‌توان روی كمك‌شان حساب كرد. دلیلی ندارد كه شما برای دوست‌تان فرش زیر پای‌تان را بفروشید اما شاید بتوانید در روزهای سخت زندگی‌اش، چند ده یا چند صد هزار تومان به او قرض بدهید. دلیلی ندارد از كارهای مهم‌تان به‌خاطر او بگذرید اما می‌توانید در وقت‌های خالی‌تان، به او در حل مشكلاتش كمك كنید.

 

از منابع‌تان خرج كنید

شاید توان كمك كردن به دوست‌تان را نداشته باشید اما مسلما در اطراف شما آدم‌های دیگری هستند كه می‌توانند او را راهنمایی كرده یا مشكلش را حل كنند. پس كسانی كه می‌شناسید را به دوستان‌تان معرفی و راه را برای حل مشكلات‌شان آسان‌تر كنید.

 

غلط‌گیر نباشید

شما می‌توانید اطلاعات‌تان را با دیگران به اشتراك بگذارید اما در عالم دوستی، نباید مثل یك لاك غلط‌گیر مدام با اطلاعات‌تان دیگران را اصلاح كنید. شاید گاهی لازم باشد كه اشتباه دوست‌تان را با آرامش و مهربانی به او گوشزد كنید اما اگر بخواهید كلمه‌كلمه حرف‌هایش را اصلاح كنید، دیگر در دلش میلی به دعوت كردن دوباره شما باقی نخواهد ماند.

 

راستش را بگویید

وقتی صحبت از دروغ به میان می‌آید، ذهن شما به سمت پنهان كردن بزرگ‌ترین حقیقت‌ها كشیده می‌شود اما در دنیای دوستی، حتی دروغ‌های كوچك و بی‌ضرر هم می‌توانند چهره شما را تخریب كنند. همین‌كه قیمت جنسی كه خریده‌اید را بیشتر بگویید یا با گفتن دروغ‌های كوچك، غیبت‌تان را در گروه دوستی توجیه كنید می‌تواند شما را از یك فرد دوست‌داشتنی به یك انسان دروغگو تبدیل كند.

 

جملات منفی را حذف كنید

در ذهن همه آدم‌ها، اتفاقات، خاطرات و تصاویر ناخوشایند وجود دارد اما اگر می‌خواهید دوست‌داشتنی‌تر باشید، بهتر است در چند ساعتی كه دور دوستان‌تان جمع شده‌اید، این تصاویر را كنار بگذارید. سعی كنید جز خاطرات خوشایند، چیزی را تعریف نكنید و هنگام وارد شدن به جمع‌های بزرگ دوستانه، غصه‌های‌تان را پشت در بگذارید.

 

خودتان باشید

دنیای دوستی میدان رقابت نیست؛ پس هرگز در میان دوستان‌تان خود را بیشتر از آنچه هستید جلوه ندهید. لاف زدن‌های مالی و حتی بزرگنمایی در مورد جایگاه اجتماعی‌تان می‌تواند چهره شما را در میان دوستان خراب كند. برای دوست‌داشتنی بودن، باید خودتان باشید؛ با تمام سادگی‌ها و حتی ضعف‌های‌تان.

 

شنونده خوبی باشید

شاید نتوانید از نظر مالی دوست‌تان را یاری دهید و شاید آنقدر مشغله داشته باشید كه نتوانید زیاد به او سر بزنید اما همین‌كه برای حرف‌هایش دو گوش خوب باشید می‌تواند حس بهتری را نسبت به شما ایجاد كند. پس همیشه برای شنیدن حرف‌های دوست‌تان حاضر باشید و بدون آنكه در موردش قضاوت كنید، تنها گوش كنید.

 

موقعیت شناس باشید

برای اینكه افراد در كنار شما احساس خوبی داشته باشند و حسابی خوش بگذرانند، باید كمی ریزبین‌تر باشید. شما باید روحیات دوستان‌تان را خوب بشناسید و برنامه‌ای متناسب با روحیات‌شان را طراحی كنید. دوست شما از فیلم دیدن لذت بیشتری می‌برد یا دوست دارد در طبیعت والیبال بازی كند یا جوجه كباب بخورد.

 

ظاهر را حفظ كنید

خنده به لب بودن و به تن كردن لباس‌های رنگی هم در بالا بردن زیبایی شما بی‌اثر نیستند. در این روزهای پر از مشغله، حتی دیدن یك چهره خندان و یك لباس آراسته و شاد می‌تواند به افراد آرامش دهد. پس برای دوستان‌تان ارزش قائل شوید و با ظاهری خسته در مقابل‌شان حاضر نشوید.

آدم‌های دوست‌داشتنی و دلنشین

 

می‌خواهید عشق رئیس باشید؟ از این راه بروید

چراغ ذهنتان را روشن كنید

دیگر دوره و زمانه كارمند‌هایی كه تنها پیرو حرف‌های رئیس‌شان هستند و از چارچوب وظایفی كه در شرح‌كار‌شان آمده یك قدم آن طرف‌تر نمی‌روند به سر آمده است. مدیران امروز به‌دنبال كارمند‌هایی خلاق هستند كه همیشه ایده‌های تازه را در ذهن دارند. پس اگر گمان می‌كنید موضوعی می‌تواند به پیشبرد كار شما كمك كند، حتما آن را بیان كنید. البته خلاقیت شما تنها در حوزه وظایف‌تان محدود نمی‌شود. قطعا دادن ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های دیگر هم می‌تواند علاقه رئیس‌تان را به شما چند برابر كند.

 

منظم باشید

مرتب بودن میز كار‌تان، فهرست كردن كارهایی كه باید انجام دهید به‌ترتیب اولویت‌شان و نگهداری از اسناد و اطلاعاتی كه ممكن است هرازگاهی به آنها احتیاج پیدا كنید، می‌تواند از شما در ذهن رئیس‌تان یك كارمند منظم و دقیق بسازد، پس با شلختگی این فرصت را از دست ندهید. به هم ریختگی و فراموش كردن كار‌ها، چهره شما را به یك فرد بی‌مسئولیت شبیه می‌كند كه نمی‌توان در مورد موضوعات مهم به او اعتماد كرد.

 

از او كمك بگیرید

قطعا هزار و یك چیز در حوزه كار شما وجود دارد كه به آن مسلط نیستید، پس می‌توانید در مورد آن موضوعات، از رئیس‌تان كمك بگیرید و به او نشان دهید كه به دانشش محتاج هستید. البته قرار نیست از همان ساعت اول كار تا پایان روز از رئیس‌تان سؤال بپرسید. ولی بد نیست گاهی با پرسیدن سؤال‌های تخصصی و كلیدی توجه او را به‌خودتان جلب كنید.

 

از مخالفت كردن نترسید

درست است كه كارمند‌های بله قربان‌گو خیال رئیس‌ها را راحت می‌كنند اما از نظر هر مدیری، آنها آدم‌های منفعلی هستند كه لیاقت ارتقا و صاحب‌نظر شدن را ندارند. اگر نمی‌خواهید تا ابد در این جایگاه درجا بزنید، بهتر است با ایده‌هایی كه به‌نظرتان نادرست است، مخالفت كنید. البته كسانی كه با تمام ایده‌ها هم مخالفت می‌كنند زیاد محبوب نیستند؛ پس با ملاحظه و به مودبانه‌ترین شكل ممكن، بگویید كه از نظرتان چه راه‌حلی می‌تواند موثرتر باشد و اگر نظرتان پذیرفته نشد، حتما خواسته رئیس‌تان را به اجرا دربیاورید.

 

هوای همكارها را داشته باشید

یك مدیر موفق، از كارمندانش انتظار دارد كه خود را عضوی از تیم بدانند و گذشته از تلاش برای پیشرفت خودشان، برای بهترشدن شرایط تیم هم تلاش كنند. آنها دوست دارند كارمند‌شان به فكر همكارانش باشد و نه تنها از نظر عاطفی بلكه از نظر شغلی و مهارتی هم آنها را یاری كند. شاید سرد بودن رابطه شما با همكاران دیگر‌تان، باعث سردی رئیس‌تان شده است. پس یك قدم به همكارتان نزدیك‌تر شوید و تلاش كنید به او در جریان مشكلات كاری، بیشتر كمك كنید.

 

نگویید نمی‌توانم

رئیس‌ها عاشق كارمندان آچار فرانسه هستند، یعنی كارمندانی كه به هیچ كاری نه نمی‌گویند و از پس هرچیزی برمی‌آیند. اگر واقعا كاری را بلد نیستید، به دروغ خودتان را متخصص جلوه ندهید اما اگر می‌توانید آن را یاد بگیرید و از پس انجامش بربیایید، این موضوع را به رئیس‌تان توضیح دهید و با اشتیاق پیشنهادش را قبول كنید.

 

درگیر حاشیه نشوید

در محیط كار شما باید هم دیده شوید و هم دیده نشوید. دیده شدن در محیط كار به همان نشان دادن نبوغ و ایده‌پردازی مربوط می‌شود و دیده نشدن معنای بی‌حاشیه بودن را می‌دهد. در محیط كار از آدم‌های همیشه معترض نباشید یا درگیر حاشیه‌های كاری هم نشوید.

 

متخصص شوید

اگر می‌خواهید در این بازار آشفته كار، توجه رئیس‌تان را جلب كنید باید از عادی بودن فاصله بگیرید. شما می‌توانید یكی از زیرشاخه‌های حوزه كاری‌تان را انتخاب كنید و با مطالعه و بررسی دقیق آن، به مرور به یك متخصص تبدیل شوید؛ با كارجویان عادی تفاوت و حرف خاصی را برای گفتن داشته باشید.

 

راستش را بگویید

امروز نمی‌خواهید سر كار بروید! احتمالا نخستین فكری كه به ذهنتان می‌رسد، مبتلاشدن به یك بیماری خیالی یا به دردسر انداختن یكی از اطرافیان‌تان است. اگر تا‌كنون از این راه‌ها استفاده می‌كردید، بهتر است از همین امروز برای صادق‌تر بودن با رئیس‌تان تلاش كنید، پس به جای بهانه‌آوردن حقیقت را با او درمیان بگذارید و بیهوده خودتان را به بیماری نزنید.

 

به فكر جیبش باشید

كارمندانی كه به فكر جیب سازمان هستند همیشه محبوب‌ترند، پس تا می‌توانید به ایده‌هایی فكر كنید كه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. بد نیست اگر سازمان‌تان می‌خواهد برای انجام كاری كه شما از پس آن برمی‌آیید هزینه اضافه‌ای بپردازد، شما پیشنهاد انجام دادن آن كار را بدهید.

منبع:برترین ها