پارس ناز پورتال

سوپر قهرمان زن نینجا پاکستانی (عکس)

سوپر قهرمان زن  نینجا پاکستانی (عکس)
یک معلم مدرسه است که با هنرهای رزمی آشنایی کامل دارد و به صورت سری و مخفیانه با کسانی که مخالف تحصیل دختران هستند مبارزه میکند عنوان یک سوپر قهرمان نینجا را در یک شخصیت زن فانتزی که "بورکا آونجر" نام دارد به خود اختصاص داده است .
 

 
این زن سوپر قهرمان که  یک چادر مشکی بلند دارد و صورتش را با نقاب می پوشاند کاملا محجبه است و اولین زن نینجاست که با کتاب و قلم به مبارزه با شرارت و بی عدالتی برخواسته است. این مجموعه انیمیشنی در راستای مبارزه با گروههای تروریستی طالبان که مانع حضور زنان و دختران در آموزشگاههای تحصیلی هستند ساخته شده است.
این مجموعه کارتونی با زبان اردو تهیه شده است و سازنده آن یک پاکستانی به نام " هارون رشید"است که فعال در زمینه مسائل زنان میباشد او همچنین در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه برای عدالت اجتماعی نیز فعالیت دارد.
  

سوپر قهرمان زن  نینجا پاکستانی (عکس)
 

او در مورد این مجموعه میگوید :هرقسمت از این برنامه حاوی یک پیام قوی اجتماعی برای کودکان است و سعی کرده ایم این پیام در لفافه سرگرمی، طنز ، اکشن و ماجراجویی به مخاطب برسد.
وی در مورد حجاب شخصیت زن داستانش میگوید: استفاده از چادر مشکی و نقاب برای این زن القای بومی بودن آن برای بچه هاست شاید این پوشش جذابیت لباسهای غربی را نداشته باشد اما آنگونه لباسها نیز در میان مردم بومی پاکستان جایگاهی ندارد. استفاده از چادر و نقاب به این زن امکان میدهد هویت خود را مخفیانه حفظ کند و این کاری است که همه سوپر قهرمانها در داستانهای گوناگون انجام میدهند.
این اولین انیمیشن ساخته شده در کشور پاکستان است و پیش بینی میشود مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.