پارس ناز پورتال

دیگر جانی دپ، بازیگر سرشناس آمریکایی را نخواهیم دید (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
دیگر جانی دپ، بازیگر سرشناس آمریکایی را نخواهیم دید (عکس)
 
 «جانی دپ»، بازیگر سرشناس آمریکایی که حدود 15 سال قبل ستاره‌ شهرت وی در تالار مشاهیر هالیوود نقش بست، تصمیم دارد اعلام بازنشستگی کند.

پس از آنکه فیلم جدید جانی دپ با نام «تفنگدار تنها» با انتقادهای فراوان منتقدین و نیز ناکامی در گیشه فروش مواجه شد، وی صریحا اعلام کرد: «نباید برای بازنشستگی تاخیر کنم.»

سردسته دزدان دریایی کارائیب درباره علت این تصمیم به بی‌بی‌سی گفت: گاهی انسان نگاهی به گذشته‌اش می‌اندازد و می‌بیند بیشتر از آنچه می‌خواسته بگوید، دیالوگ‌هایی برایش نوشته‌اند و او ادا کرده؛ در واقع این سبک زندگی، سراسر جنون است.

 

دیگر جانی دپ، بازیگر سرشناس آمریکایی را نخواهیم دید (عکس)
به نوشته فیگارو، وی ادامه داد: می خواهم دنبال کارهایی بروم که انجامشان به من آرامش می‌دهند. البته این‌طور نیست که همین لحظه از سینما خداحافظی کنم، اما با بازنشستگی فاصله زیادی ندارم.

«جک گنجشکه»، «ادوارد دست قیچی»، «سوئینی‌تاد»، «کلاه‌دوز»، «رنگو» و … شخصیت‌هایی هستند که با هنرمندی جانی دپ در سینما ماندگار شدند. اما بازیگری تنها عنوان هنری دپ نیست، بلکه در کارنامه هنری او نگارش فیلمنامه، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نوازندگی گیتار نیز دیده می‌شود.

توانمندی‌های این بازیگر سرشناس هالیوود در ایفای نقش‌های متفاوت موجب شد «تیم برتون» شخصیت اصلی بیشتر فیلم‌هایش را به او بسپارد.

جانی دپ در مدت فعالیت هنری خود به عنوان بازیگر، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. وی همچنین بارها موفق به کسب جوایز معتبر سینمایی چون "گلدن گلوب" شد.

اما "دپ" پیش از ترک حرفه هنرپیشگی در پنجمین قسمت «دزدان دریایی کارائیب» بازی خواهد کرد که برای سال 2014 آماده اکران خواهد بود.