پارس ناز پورتال

پیش به سوی موفقیت

پیش به سوی موفقیت

زنی که ما او را اکنون با نام «مادر ترزا» می شناسیم در سن 47 سالگی تصمیم گرفت تغییرات اساسی در خود ایجاد کند. او سال ها در یک مدرسه خصوصی تدریس می کرد و با خود تصور کرد شاید در جای دیگری بیشتر موثر باشد و همین کار را کرد.

 

بیشتر مردم موفق عموما یک تغییر شغل اساسی در طول زندگی خود داشته اند. در سن 25 سالگی، مارک روث به این نتیجه رسید که فروش سهام شغل موردنظر او نیست. بنابراین، او به سمت مشاوره ساخت و ساز رفت و دوباره در سن 31 سالگی دوباره شغل خود را عوض کرد و کمپانی  Home Warranty of America را تاسیس کرد.

آیا احساس می کنید زمان تغییر و بازسازی شما نیز فرارسیده است؟ اگر این گونه است، چه شغلی برای خود انتخاب خواهید کرد؟

پیش به سوی موفقیت
دوری کلارک، نویسنده کتاب «دوباره سازی خود: برند خود را داشته باشید» در مورد تغییر شغل و مشکلات احتمالی آن سخن گفته است. او به خواننده کمک می کند تا موفق و رقابتی عمل کند. دوری خود نیز در طول خدمتش یک دوره بازسازی خود را تجربه کرده است.  او در MassBike به عنوان مدیر اجرایی کار می کرد، در Howard Dean به عنوان سخنگو بوده است و گزارشگر و نویسنده آزاد Phoenix بوستون نیز بوده است. اما اکنون شرکت خصوصی خود را دارد.

به اعتقاد دوری، مهم ترین مهارت برای بازسازی خود، قدرت سازگاری سریع است. برای این منظور نیر سه راهکار ذکر کرده است:

تبلیغ برای خود
شاید بسیاری از مردم به شما و پیشرفت حرفه ای شما اهمیتی ندهند اما می توانید با انجام تغییرات لازم این دیدگاه را تغییر دهید. به طور مثال، خیلی راحت از طریق سایت های اجتماعی می توانید توانایی ها و مهارت های خود را با دیگران مطرح کنید تا شناخت بهتری از شما داشته باشند.

 کمک گرفتن از دوستان
رسیدن به جایگاه بالاتر در شغل یا تغییر زمینه کاری شاید کمی مشکل به نظر برسد اما با داشتن یک گروه و همکاری آنها می توانید به موفقیت امیدوار باشید. از دوستان و آشنایان قابل اعتماد خود ایده و کمک بگیرید و توصیه های سازنده آنها را اجرا کنید.

 

روایت داستان
گاهی حرفه ای ها تصور می کنند دیگران شغل و فعالیت آنها و اهداف آنها را می دانند و می شناسند. اما بیشتر مواقع این گونه نیست. گاهی لازم است کارهایی انجام دهید تا مشاغل پیشین شما پاک و مردم فعالیت جدید شما را باور و درک کنند. با این کار می توانید موقعیت خوبی برای کار خود پیدا کنید.
منبع:برترین ها