پارس ناز پورتال

مبارزه با خستگی کارهای ملال آور

مبارزه با خستگی کارهای ملال آور

خستگی امری بسیار رایج است که درمان های متعددی نیز دارد، از قهوه غلیظ گرفته تا انواع داروها. هر کدام از این راه حل ها فایده خودشان را دارند…

 

چه طور می‌توانیم با روش های طبیعی از شر خستگی رها شویم؟

 

مبارزه با خستگی به کمک عصاره های طبیعی

 

به بزرگسالان توصیه می‌شود برای مبارزه با خستگی عصبی از مخلوطی از عصاره طبیعی مرزنگوش موجود در باغ ها، نارنگی و دانه های کوچک نارنج بهره ببرند. این مخلوط باید سه بار در روز،  روی محل خستگی استعمال شود.

 

خستگی جسمی، را می‌توانید با یک مخلوط از دو قطره عصاره گیاهی صنوبر سیاه ، یک قطره عصاره نعناع و عصاره کاج جنگلی برطرف نمایید. این مخلوط باید به مدت یک هفته هر شب و صبح به پایین کمر، در ناحیه کلیه ها مالیده شود.

 

هومئوپاتی در مقابل خستگی

 

هومئوپاتی نیز راه حلی برای برطرف کردن خستگی است. از موارد متعدد آن می‌توان نام برد، هومئوپاتی فقط یک علامت را درمان نمی‌کند. برخی از این فواید عبارتند از:

 

مبارزه با خستگی جسمی عمومی بعد از فعالیت های شدید: آرنیکا مونتانا CH9

 

مبارزه با خستگی عضلانی: لاکتیوم آسیدوم CH 5

 

مبارزه با خستگی کارهای ملال آور: کالیوم فسفریکوم CH9

 

مبارزه با خستگی بر اثر خونریزی شدید، اسهال و استفراغ: چینا روبرا CH 5

 

مبارزه با خستگی همراه با بی میلی: سیلیسا CH9.

 

خستگی یک نشانه مهم است

 

حتی اگر به کار بستن درمان های طبیعی مفید باشد، نباید خستگی را احساسی تصور کنید که هر چه سریع تر خود را از آن رها نمایید. در واقع، خستگی یک نشانه مهم است که بدن مان به سمت ما می‌فرستد و باید به آن گوش دهیم. در نتیجه اگر احساس خستگی می‌کنید، نگاه مجددی به شیوه زندگی تان داشته باشید:

 

•واقعآً نمی‌توانید زمان خواب تان را افزایش دهید؟

 

•آیا اختصاص دادن نیم ساعت در روز به انجام فعالیت جسمی ملایم به شما کمک خواهد کرد تا آرامش یابید و انرژی بیشتری داشته باشید؟

 

اگر شیوه زندگی تان چندان استرس زا نیست، خستگی شدیدی که مدت زیادی در بدن باقی می‌ماند باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر نیاز به کمک دارید، برای مشورت گرفتن از یک پزشک، تردید به خود راه ندهید.

منبع:سیمرغ