پارس ناز پورتال

نکته مهم در مورد پوستتان

نکته مهم در مورد پوستتان

وقتی افراد نزد متخصص پوست می‌روند، آنقدر به چیزهای جدی و زیبایی – اگر مشکل خاصی نداشته باشند- فکر می‌کنند که وقت پرسیدن سوال‌های کوچک و در عین حال گاهی بسیار مهم نمی‌رسد…
 آنها که این سوال‌ها را تا حالا نپرسیده‌اند، می‌توانند با خواندن این نکته‌ها احتمالا بسیاری از پاسخ‌هایی را که باید بشنوند، بخوانند.
می‌دانم کدام طرفی می‌خوابی : خوابیدن روی شکم روی صورت رد می‌اندازد
برای کم کردن چروک صورت، یک راه‌ حل ساده این است که به پشت بخوابید. در این‌ حالت شاید کمی خر و پف بکنید اما پوست خوبی خواهید داشت.
 
شب بدون شستن صورت نخوابید
اگر خیلی خسته‌اید و نمی‌توانید آرایشتان را کاملا پاک کنید و صورتتان را بشویید، کمی دستمال مرطوب بدون الکل روی عسلی کنار تختتان داشته باشید تا وقتی روی تخت می‌افتید، پوست صورتتان را کاملا با آن پاک کنید.
صورتتان را با هر ماده شوینده‌ای نشویید
اگر پوست خشک و حساسی دارید، آن را با مواد شوینده‌ای که مرطوب‌کننده دارند بشویید و قید صابون را بزنید.
به فرمول‌های مردانه اعتماد کنید
ماینوکسیدیل خانم‌ها 2 درصد است. البته معمولا هیچ متخصصی داروی مردانه را برای شما تجویز نمی‌کند، اما ماینوکسیدیل 5 درصد مردانه، ‌می‌تواند راه‌حل خوبی برای خانم‌هایی باشد که ریزش مو دارند.
در انتخاب دارو سختگیر نباشید
بسیاری از کرم‌های ضد پیری در داروخانه‌ها همان تاثیری را دارند که کرم‌های مشابه از برند‌های شناخته شده‌تر در فروشگاه‌های معتبر دارند.
آینه را کنار بگذارید، لطفا
وقتی آینه جلوی صورتتان است،‌ ناخودآگاه دستتان به سوی چیزهایی روی صورت می‌رود که دوستشان ندارید. وقتی آکنه یا جوش دارید، برای دست‌های خود منطقه پرواز ممنوع تعریف کنید. اولین قدم این است که مدام به آینه خیره نشوید.
چرا مردان جوان نزد متخصص نمی‌روند؟
مردان جوان معمولا وقتی نزد متخصص پوست می‌روند که یک خانم آنها را مجبور کرده باشد یا مشکلی در بخش‌های خصوصی بدن شان داشته باشند. چون یک مرد جوان هستید نباید از متخصص پوست دوری کند.
خجالت نکشید
وقتی نزد متخصص پوست می‌روید، اصلا خجالت نکشید. به راحتی هر جای بدن تان را که لازم است به او نشان بدهید. لطفا آرایش نکنید و ناخن‌های تان را لاک نزنید. یک متخصص پوست می‌تواند زیر ناخن‌ها، بین انگشتان پا، زیربغل یا هر جایی که آفتاب به آن نمی‌خورد لکه‌های سرطانی ببیند.
گاهی 8 لیوان آب در روز، کافی نیست
 اگر در مناطق خشک و گرم زندگی می‌کنید، حتی نوشیدن آب در تمام طول روز هم نمی‌تواند پوستتان را مرطوب نگه دارد. در مقابل اگر در منطقه‌ای شرجی زندگی می‌کنید، این که چقدر آب می‌خورید مهم نیست،‌ پوست شما مرطوب است.
 
ورزش اندام تان را جوان‌تر می‌کند نه پوست تان را
افراد لاغر بالای 40 سالی که اندامی متناسب دارند، چربی کمتری زیر پوست خود دارند و نسبت به افراد هم‌سن دیگری که چاق هستند پیرتر به نظر می‌رسند.
ترک بین انگشتان پا
 بیشتر مردم تا وقتی که این سوال را از آنها نکنید نمی‌دانند چنین چیزی دارند. علت اصلی آن قارچ است. کرم‌های ضدقارچ می‌تواند ترک‌ها را از بین ببرد. با ریختن پودرهای مخصوص ضدقارچ در کفش هم می‌توان از عفونت مجدد جلوگیری کرد.
در مواقع خاص قبل از توالت دست خود را بشویید
اگر در حیاط خانه یا در باغچه کاری کرده‌اید و می‌خواهید به توالت بروید، فراموش نکنید دست تان را پیش از آن بشویید. دست‌های آلوده می‌توانند باعث ایجاد آلرژی در پوست پایین‌تنه بشوند.
 

آیا تیغ اصلاح زندگی‌تان را نابود می‌کند؟
یا هر روز اصلاح کنید یا هرگز. چند روز در میان اصلاح کردن مشکلات زیادی ایجاد می‌کند چون مو به اندازه کافی بلند شده است و می‌تواند به پوست صدمه بزند.