پارس ناز پورتال

رونمایی چند گل نایاب و کمتر دیده نشده (عکس)

رونمایی چند گل نایاب و کمتر دیده نشده (عکس)
گل های همراه بهار رشد می کنند و زیبایی دنیا را به نوعی به خود نسبت میدهند . انواع بیشماری از گل ها در دنیا وجود دارد که انسان ها با آشنا هستند. البته برخی ناملایمتی ها نیز با گل ها انجام می شود که می تواند باعث ازبین رفتن نسل آن ها شود. در میان همه گل های دنیا تعدادی بسیار نادر  و کمیابند به طوری که هیچگاه شاید نتوان یکی از آن ها را دید.

** کاملیای صورتی



نادرترین گل دنیا را می توانید در نیوزلند و انگلستان پیدا کنید چرا که تنها دو عدد از آن ها در دنیا وجود دارد. یکی از آن ها در باغی در نیوزلند و دیگری تحت شرایط خاص در انگلستان نگه داری می شود. این گل ابتدا از چین به بریتانیا وارد شد و اولین نشانه های آن به سال 1804 باز می گردد. این گل شباهت بسیاری به رز دارد ولی خیلی از آن خوشبوتر است. محققان احتمال می دهند نمونه های دیگری از این گل وجود داشته باشد که مردم از ان بی خبر هستند.

** ارکید روحی



یکی از گل هایی نادر دنیا به طور معمول در چین رشد می کند که البته اگر شرایط برای آن مهیا شود. این گل به نظر 20 سال پیش منقرض شده بود ولی باز هم چند سال پیش بار دیگر خودش را نشان داد. این گل هیچ برگی ندارد و تحت شرایط بسیار خاصی ممکن است به وجود آید. این گل می تواند سال های زیرخاک بدون انکه خودش را نشان دهد زندگی کند.

** ارکیده وحشی



یکی از نادرترین گل های دنیا که به هیچ عنوان احتمال آن نیست که نمونه خاصی در دنیا داشته باشد ارکید وحشی است. این گل با رنگ های زرد و بنفش شناخته می شود و تنها نمونه رسمی آن تحت نظارت های پلیس از سال 1917 قرار دارد. این گل در یک زمین گلف رشد کرده است در حالی که شرایط برای پرورش آن برای محققان نیز نامعلوم است از این رو همه این سال ها به گل دست نزده اند. دانه های آن به سختی پیدا می شوند و زمان رشد کردنش نیز بر کسی معلوم نیست.

** کوکیا



هاوایی میزبان درختی بسیار نادر است که البته این روزها با خوش شانسی تمام هنوز هم به زندگی ادامه میدهد. این درخت که کوکی نام دارد برای اولین بار در سال 1860 پیدا شد و تنها سه نمونه از آن وجود داشت ولی همه آن ها از بین رفتند پس ازچند سال بار دیگر نمونه ای از آن پیدا شد که آن نیز در سال 1970 در آتش سوزی نابود شد. تنها یک شاخه از درخت سوخته باقی مانده بود که محققان توانستند همان را به 23 درحت امروزی تبدیل کنند.

** گل مرده



بسیاری از گل های بزرگ دنیا تحت شرایط خاص نگهداری می شوند اما یکی از آن ها با بی توجهی رها شد و حالا در معرض انقراض است. این گل که بیشتر در ارتفاعات پایین از جنگل های بارانی اندونزی زندگی می کند می تواند تا یک متر عرض داشته باشد و به همین علت به وضوح مشخص است اما زمان زندگی ان یک هفته است و برای ادامه حیات نیاز به شرایط خاص دارد. از این گل بیش از 20 عدد در جنگل ها یافت نشده است.