پارس ناز پورتال

صحبت هایی در مورد موهای زیر پوستی

صحبت هایی در مورد موهای زیر پوستی

مقابله با موهای زیر پوستی همیشه آسان نیست

رویش موهای زیر پوستی مشکلی شایع و در برخی مواقع جدی است و احتمال بروز مشکلات دیگر را نیز برای فرد به همراه می‌آورد.

دکتر خلیل صداقت پیشه عنوان کرد: بخشی از موهای زیر پوستی با زاویه مایل نسبت به سطح پوست رشد می‌کنند و وضعیت رشد آن به شکل مسیر مورب و حتی گاهی موازی با سطح پوست است.
  
وی درباره دلیل رویش این نوع مو در بدن اظهار کرد: دلیل قطعی برای بروز این مشکل وجود ندارد؛ اما جابه جا شدن و تغییر زاویه دهانه فولیکول مو باعث این تغییر زاویه می‌شود.

این متخصص پوست و مو و زیبایی ادامه داد: در این نوع موی زیر پوستی فرد اندازه دقیق موی خود را نمی‌داند ولی این موضوع چندان مهم نیست و نیازی به درمان وجود ندارد. دستکاری نکردن و کوتاه نگه داشتن مو می تواند از پیشرفت این مشکل جلوگیری کند.

صداقت پیشه در رابطه با گروهی از موهای زیرپوستی هشدار داد و گفت: این گروه موهایی هستند که کمی به سمت بیرون از پوست رشد می کنند و پس از آن که دیواره فولیکول را سوراخ کرده ، تمایل دارند به سمت عقب و به طرف سطح پوست برگشته و مجددا وارد اپیدرم (روپوست) شوند.

وی به عوارض احتمالی رویش موهای زیرپوستی اشاره و تصریح کرد: این نوع مو موجب عوارضی از قبیل خارش و التهاب می‌شود؛ اما ممکن است پوست در محل شکل گیری موی زیر پوستی چرکین شود و و درآن محل لک‌های قهوه‌ای روی پوست باقی بماند.

این متخصص، درمان به موقع و به دور از دستورهای خودسرانه را برای از بین بردن آن ضروری دانست و افزود: برای جلوگیری از عفونی و چرکی شدن بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنیم و درمان آن را متناسب با شرایط آغاز کنیم.