پارس ناز پورتال

عزت نفس در دختران و پسران

عزت نفس در دختران و پسران

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد: خوش بینی با گرفتن نمرات بالاتر برای دانش آموزان دختر همراه است، اما در پسران سبب کسب نمرات پایین تر در دوره تحصیلی می شود.

 

 

محققان طی یك پژوهش، نگرش و نمرات 174 دانشجوی 20 تا 28 ساله رشته کسب و کار در مقطع کارشناسی را (28 درصد مرد، 72 درصد زن) مورد ارزیابی قرار دادند.

 

آنها با بررسی داده ها دریافتند: دانش آموزان دختری که خوش بین تر بودند، نسبت به کسانی که کمتر نگرش خوش بینانه داشتند، نمرات بالاتری را دریافت کردند.

 

این یافته ها همچنین نشان داد: اگر چه سطوح بالایی از خوش بینی در دانش آموزان پسر منجر به اطمینان بیش از حد و افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شود، اما باعث می شود که مدت زمان مطالعه آن ها کم شود و در نتیجه نمرات پایین تری را کسب کنند.

 

«تامار آیسکسون» دانشجوی دکترای دانشکده کسب و کار و مدیریت و یکی از محققان این پژوهش می گوید: خوش بینی در دانش آموزان پسر می تواند منجر به اطمینان بیش از حد و یا پیدایش نگرش «همه چیز به بهترین شکل انجام می شود»، بینجامد. بنابراین به اندازه کافی مطالعه نمی کنند. اما در دانش آموزان دختر، خوش بینی به تنهایی مفید است، زیرا آنها به طور طبیعی با وجدان تر از همتایان مرد خود در این زمینه عمل می کنند.

 

«آیسکسون» ادامه داد: زنان از عزت نفس کمتری نسبت به مردان برخوردارند و به همین ترتیب آنها مطمئن نیستند که همه چیز به بهترین شکل اتفاق می افتد، پس برای آمادگی در آزمون بهتر مطالعه می کنند.

 

نتایج این پژوهش حاکی از آن است که نگرش افراد با کسب نمره در دروس مختلف با هم مرتبط است، اما هنوز یک رابطه علت و معلولی در خصوص آن به اثبات نرسیده است.