پارس ناز پورتال

اتاق کودکان و فصل خزان

مجموعه : دکوراسیون
اتاق کودکان و فصل خزان

پادشاه فصل ها پشت در خانه هایمان منتظر مانده است. شاید حضورش را از رنگ پریدگی آفتاب بعد از ظهر یا خنکی صبح احساس کرده باشید. پس بهتر است خوش آمدگویی به این عزیز از راه رسیده را با یک خانه تکانی پاییزه آغاز کنید. نگران نباشید، قرار نیست با انواع مواد شوینده به جان در و دیوار بیافتید، تنها کافی است با ایجاد تغییرات جزیی در چیدمان اتاق ها، جایی هم برای نمادهای فصل باشکوه پاییز در خانه باز کنید.

 

هر فصل مقتضیات خاص خود را دارد و ضمن ایجاد تنوع بصری که می تواند مایه نشاط افراد شود، کارکرد بهتری نیز برای وسایل به وجود می آورد. انجام یک سلسله کارها و تغییرات ساده و کم هزینه فضای منزل شما را متنوع و هماهنگ با تغییرات آب و هوا می کند.

 

در این بین اول مهر و بازگشایی مدارس بهانه خوبی است که یک محیط اختصاصی برای اینیشتن کوچولوی خود فراهم کنید، در حین چیدمان اتاق فرزندتان به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

▪ آرامش در فضا: محیط ساکت و آرامی را به درس خواندن او اختصاص دهید.

 

▪ وسایل مورد نیاز: ابتدا سری به وسایلی که از پارسال باقی مانده بزنید و ببینید کدام ها قابل استفاده اند: مداد، دفتر، کیف و سایر لوازم التحریر. به اندازه کافی برای خرید کتاب، ثبت نام و سرویس هزینه می کنید، پس بد نیست برخی از هزینه ها را با این روش کاهش دهید.

 

▪ میز تحریر: یک میز تحریر محکم و مرغوب خریداری کنید که کودک تا چند سال از آن استفاده کند. سطح میز نباید خیلی براق باشد و به اندازه کافی جا برای مطالعه و نوشتن داشته باشد.

 

▪ نور: بهره گیری از نور مناسب در محیط مطالعه کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. بد نیست علاوه بر منبع روشنایی سقفی، یک چراغ مطالعه رومیزی هم تهیه کنید. نور چراغ مطالعه را طوری تنظیم کنید که مستقیماً به چشم کودک نتابد.

▪ صندلی: داشتن یک صندلی راحت نیز مهم است. البته حتماً به کودک آموزش دهید که به صورت اصولی روی صندلی خود بنشیند.

 

▪ محفظه نگهداری وسایل: به انداز کافی قفسه، کمد و کشو در اختیار او بگذارید تا بتواند وسایلش را به راحتی درون آن ها جای دهد و اتاقش همیشه منظم و مرتب باشد.

 

▪ تخته: تخته ای که قابلیت پاک کردن و نوشتن مجدد را داشته باشد در اتاق بگذارید. در بازار، هم تخته گچی وجود دارد و هم تخته وایت برد. پیشنهاد ما یک تخته وایت برد کوچک است.

 

▪ تابلوی اعلانات: برای نصب یادداشت های ضروری از قبیل برنامه هفتگی، گزارش عملکردهای روزانه و کارت های جایزه لازم است. همچنین اگر نمره خوبی کسب کرد، آن را به این تابلو نصب کنید تا هم از آن الگو بگیرد و هم تشویق به درس خواندن و گرفتن نمره های بالاتر شود.