پارس ناز پورتال

چگونه آشپزخانه خو را زیبا کنیم

مجموعه : دکوراسیون
چگونه آشپزخانه خو را زیبا کنیم

چگونه یك آشپزخانه كوچك را كارآمد ودارای سبك كنیم آشپزخانه كوچك شما با‌ اعمال چند تغییر مختصر و جزئی به‌راحتی می‌تواند به‌یك آشپزخانه بزرگ و كاملا كارآمد تبدیل شود. تنها كافیست كاری كنید كه آشپزخانه كوچك شما بزرگ‌تر و دلباز‌تر به‌نظر آید. برای این‌كار برای شما ایده‌هایی داریم كه با انجام آن به نتیجه‌ای مطلوب و رضایت‌بخش خواهید رسید.

 

 

مراحل:

1. برای وسایل و تجهیزات آشپزخانه از قبیل یخچال، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و… سعی كنید تا حد‌امكان انواع ظریف و در مقیاس كوچك خریداری كنید. اگر تمام وسایل موجود در‌آشپزخانه مقداری ظریف‌تر و كوچك‌تر از سایز طبیعی خود انتخاب شوند، در نهایت به‌مقدار زیادی درفضا صرفه‌جویی می‌شود.

 

2. استفاده از رنگ‌های ملایم و روشن به بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن آشپزخانه كمك می‌كند. زیاد ‌نور را منعكس می‌كنند و سبب روشن‌تر شدن فضا می‌شوند. برای مثال همراه با كابیت‌های كرم رنگ برای دیوارها از رنگ بژ استفاده كنید و یا اگر تمایل به‌ استفاده از رنگ‌های خنثی ندارید می‌توانید از رنگ‌سبز ملایم یا آبی و یا زرد روشن استفاده كنید.

 

3. از كابینت‌هایی با در‌های آینه‌ای در آشپزخانه استفاده كنید زیرا این‌كار سبب می‌شود آشپزخانه شما وسیع‌تر به‌نظر برسد هم‌چنین می‌توانید به‌جای این‌كار برای تعدادی از كابینت‌ها از در‌های شیشه‌ای استفاده كنید و برای داخل آن‌ها از ظروف كریستال و شیشه‌ای استفاده كنید تا درخشش آن‌ها سبب روشن‌تر شدن فضای آشپزخانه شود.

 

4. بیشتر از وسایلی كه قابلیت نصب و آویختن به‌دیوار را دارند از‌قبیل سرویس كفگیر ملاقه، جاروشارژی و … استفاده كنید تا فضای كشوها و روی كابینت‌ها بیهوده هدر نرود و صرف وسایل دیگری شود.

 

5. یك یا دو كابینت را از‌كف تا سقف آشپزخانه در‌نظر بگیرید تا هم قفسه‌های بیشتری برای‌تان مهیا شود و هم سقف آشپزخانه بلند‌تر به‌نظر آید.

 

6. حتما قسمت بالای كابینت‌ها را با نصب هالوژن نورپردازی كنید تا زمانی كه آن‌ها را روشن می‌كنید فضا شیك و روی سطح كابیت‌های تحتانی روشن شود.

 

7. برای كفپوش آشپزخانه از پاركت یا سرامیك‌های طرح‌دار استفاده كنید و یا كفپوش ساده فعلی را نقاشی كنید و كفپوش طرح‌دار سبب می‌شود تا پهنای آشپزخانه شما بیشتر از آن‌چه هست به‌نظر آید. هم‌چنین اگر تمایل دارید از قالیچه در آشپزخانه خود استفاده كنید توصیه می‌كنیم یك قالیچه با طرح بسیار ساده و نقش و نگار‌كم را برای این‌فضا انتخاب كنید.

 

8. برای روی سینك ظرف‌شویی قطعه‌ای متحرك از جنس سطح كابینت‌ها در‌نظر بگیرید تا زمانی‌كه با سینك كاری ندارید آ ن‌را روی سینك قرار دهید تا سطح كار شما وسیع‌تر و بیشتر شود.

 

9. كمی بیشتر در‌ خصوص وسایلی كه در آشپزخانه دارید موشكافی كنید و ببینید از كدام‌شان بیشتر استفاده می‌كنید و از كدام‌یك از آن‌ها كم و یا اصلا استفاده نمی‌كنید! در بسیاری از آشپزخانه‌ها برخی از وسایل وجود دارند( مثل قهوه‌ساز یا …) كه خانم خانه تنها برای زیبایی آن‌ را در معرض دید قرار داده است در حالی‌كه از آن‌ها استفاده نمی‌كنند و یا خیلی‌كم استفاده می‌كنند! باید به‌شما بگوییم كه این‌كار نه‌تنها تاثیری در زیبایی آشپزخانه شما ندارد بلكه سبب شلوغی و گرفته شدن فضای آشپزخانه شما نیز می‌شود.تنها وسایل پراستفاده را در دسترس قرار دهید و وسایل دیگر را داخل كمد و كابینت‌ها بگذارید. هرچه آشپزخانه شما خلوت‌تر باشد بزرگ‌تر به‌چشم می‌آید.

 

10. برای پنجره‌ها از پرده‌های كوتاه و كم‌چین استفاده كنید تا نور خورشید برای ورود به آشپزخانه مسدود نشود.

 

با كمك این10 روش ساده خواهید دید كه آشپزخانه كوچك شما به چه‌میزان بزرگ و دلباز به‌نظر خواهد آمد و از كار‌كردن و گذراندن وقت خود در آن احساس خستگی نخواهید كرد.