پارس ناز پورتال

ورزش‌هایی مخصوص آدم های دیوانه (عکس)

ورزش‌هایی مخصوص آدم های دیوانه (عکس)
 ورزش از هر نوعی می تواند برای سلامت بدن مفید باشد اما برخی ورزش ها هستند که بیشتر خطرناکند تا سالم.

این ورزشها هیجانی به انسان وارد می کنند در هیچ جای دیگر قابل تجربه نیست. در اینگونه سرگرمی و ورزش ها هر فرد باید حرکتی عجیب را در محلی خطرناک انجام دهد از این رو هر ثانیه انجام آن ها می تواند به عنوان آخرین لحظه زندگی باشد.

** اسنوبرد در آتش فشان



یکی از ورزش های جدید و عجیبی که چند وقتی می شود در نیکاراگوئه آغاز شده، اسنوبرد سواری بر روی کوه اتش فشان است. دراین ورزش باید به بالای یک کوه فعال آتش فشانی رفته و از آنجا تنها با استفاده از یک تخته اسنوبرد به سمت پایین حرکت کرد. این درحالی است که اسنوبرد تنها برای برف ساخته شده است و روی سنگلاخ های کوه آتش فشانی کنترلی روی آن نخواهید داشت از این رو ورزشکاران با سرعتی بیش از 80 کیلومتر به سمت پایین حرکت می کنند و معمولا سالانه مجروحین زیادی به جا می گذارد.

** اسکیت برزخی



هندی ها که کارهای عجیب بسیاری انجام می دهند چندی پیش یک نوع اسکیت بازی باورنکردنی را در کشورشان ساختند. در این نوع اسکیت بازی که به نام برزخی شناخته می شود ورزشکار باید به حدی انعطاف داشته باشد که بتواند زیر خودروها اسکیت بازی کند. رکورد غیر رسمی این ورزش در دست پسربچه ای به نام "آنیکت چینداک" است که توانسته از زیر 57 خودرو عبور کند.

** ترن سواری



یکی از ورزش های عجیبی که در آلمان به وجود آمده است به نام ترن سواری شناخته می شود. در این ورزش باید افراد به هر نحوی روی ترن رفته و هنگامی که قطار با سرعت در حرکت است تعادل خود را روی آن حفظ کنند. این ورزش تا به حال کشته و مجروحان بسیاری را داده است. این سرگرمی در سال 1980  اختراع شد که البته پس از مدتی فراموش گردید اما در سال 2005 بار دیگر موجی از ترن سوارها در آلمان ظهور کردند.

** پرتاب در استخر



 در نزدیکی دریاچه های عمیق یا استخرهای بزرگ ورزشی عجیب انجام می شود که هیچکس هدف از انجام آن را نمی داند. در این ورزش افراد مختلف درون یک منجنیق انسانی قرار گرفته و سپس به اسمان شلیک می شوند. این افراد پس از طی مسافتی با سرعت به اب برخورد کرده و ورزش به اتمام میرسد! در این سرگرمی معمولا افرادی شرکت می کنند که ترس از اب یا پرواز نداشته باشند زیرا فرد پرتاب شده نزدیک به 8 متر را در آسمان پرواز می کند و سپس با شدت به آب می خورد.

** راه رفتن روی کش
 


با ورزشی به نام حفظ تعادل و راه رفتن روی طناب آشنا هستید اما یکی از عجیب ترین ورزش هایی که این روزها در دنیا طرفداران بسیاری دارد راه رفتن روی کش است. در این ورزش یک بند کوهنوردی بین دو نقطه در ارتفاع بالا بسته می شود اما نکته اینجاست که این طناب کوهنوردی به علت کشیده شدن زیاد حالتی ارتجاعی پیدا کرده است و حفظ تعادل روی آن بسیار سخت است. رکورد این ورزش در دست فردی به نام "کریستین چو" است که در ارتفاع 1000 متری فاصله بین دوصخره را طی کرد.

** توپ زوربینگ



 در سال 2000 ورزشی جدید دنیا را فرا گرفت که در نوع خود بسیار عجیب و باورنکردنی بود. در این ورزش، افراد باید وارد توپی به نام زوربینگ می شدند و سپس از بالای تپه یا یک سطح شیبدار با سرعت به پایین حرکت می کردند. ریشه این ورزش به نیوزیلند می رسد و دقیقا فایده ای جز سرگیجه، بهم ریختن سیستم گوارشی و … برای ان پیدا نشده است.