پارس ناز پورتال

دانستنی های علمی در مورد درختان

دانستنی های علمی در مورد درختان

درختان بزرگترین موجودات زنده روی سیاره خاکی هستند و یکی از با ارزشترین منابع طبیعی هم هستند. آنها هوای پاکیزه برای ما تولید می کنند، به کاهش سر و صدای محیط زندگی ما کمک می کنند، کیفیت آب را بهبود می بخشند، می توانند در جلوگیری از فساد کمک کنند، برای ما مواد خوراکی و همینطور مواد اولیه برای صنایع مختلف تهیه می کنند، یک سایه بان طبیعی هستند و به کمک آنها طبیعتی داریم که زیباتر دیده می شود. در ادامه درباره حقایقی جالب توجهی از یکی از این قدیمی ترین ساکنان زنده این کره خاکی صحبت می کنیم.

    تقویت باد و سایه ای که توسط درختان ایجاد می شود سبب می شود در هزینه سیستم های برودتی خانگی و صنعتی سالیانه ۲٫۱ میلیون دلار صرفه جویی شود.

    هر درخت با اندازه متوسط در حدود ۷ دلار در سال از هزینه های محیطی را کاهش می دهد ار آن جمله می توان به ذخیره انرژِی و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.

    هر درخت معمولی در سال در حدود ۱۲۰ کیلوگرم اکسیژن تولید می کند. این بدان معناست که دو درخت بالغ به راحتی اکسیژن یکسال یک خانواده چهار نفره را تامین می کند.

     جنگل های طبیعی آب آشامیدنی افرادی در حدود ۶۰ میلیون نفر را تامین می کند.

    یک درخت می تواند کربنی را که یک خودرو با طی مسافت چهل هزار کیلومتر تولید می کند را جذب کند.

     یک درخت معمولی در طول عمر خود یک تن دی اکسید کربن جذب می کند.

    به طور متوسط یک آمریکایی در سال ۳۴۰ کیلو گرم کاغذ مصرف می کند و ۹۵ درصد از خانه های آنها از چوب است. این بدان معناست که هر فردی در امریکا معادل یک درخت ۳۰ متری به قطر ۴۰ سانتیمتر برای مصرف کاغذ و چوب خود مصرف می کند.

    در نواحی شهری درختان به طور متوسط  فقط ۸ سال عمر می کنند.

    بلندترین درخت در ایالات متحده ۱۱۲ متر طول و ۲۰۰۰ سال عمر دارد این درخت ساحل رد وود در کالیفرنیای شمالی واقع است.