پارس ناز پورتال

چگونگی چک کردن خانه برای رفتن به مسافرت

چگونگی چک کردن خانه برای رفتن به مسافرت

خانه شما محلی است برای آرامش جایی که در آن احساس امنیت می کنید اما زمانیکه خانه خود را ترک می کنید ممکن است فردی نابکار در کمین باشد و از نبود شما به هر نحوی سوء استفاده کند یا اقدام به دزدی کند این مقاله را برای شما تهیه کردیم و در آن توصیه هایی برای بهتر کردن وضعیت امنیتی خانه ارائه شده است به امید اینکه مورد توجه دوستان یاد بگیر دات کام قرار بگیرد.

وقتی که خانه خود را برای مدتی طولانی ترک می کنید، باید طوری وانمود کنید که کسی در خانه حضور دارد. می توانید یک تلوزیون یا رادیو را روشن نگه دارید. می توانید از مدار های مدت دار یا تایمری برای روشن و خاموش کردن چراغ ها استفاده کنید. بهترین کار این است که خانه تان را به یکی از دوستان و آشنایان خود بسپارید تا در مدتی که آنجا نیستید مسئولیت آنرا به عهده بگیرند.

قفل همه درها و پنجره ها را چک کنید و اگر قفل دری مشکل دار است آنرا تعویض نمایید. چه بسیار سارقانی که هنگام شکستن قفل گیر افتاده اند بنابراین هر چه می توانید راه های ورود را برای او سخت تر کنید.

حتما روی در ورودی یک چشمی قرار دهید تا بتوانید کسی را که پشت در ایستاده است ببینید. آیفون تصویری هم یکی از ابزار های امنیتی بسیار مفید است حتی می توانید رفتار های افراد مشکوک در اطراف خانه خود را بدون اینکه متوجه شما بشوند مورد بررسی قرار دهید.

کلید یا کنترل ریموت در پارکینگ را در جاهایی مانند داخل صندوق پست، داخل جاکفشی، درون گلدان، بالای چهارچوب در یا مانند آنها قرار ندهید. به جای آن یک کلید اضافی به دوستان یا فامیل نزدیک که از او مطمئن هستید بسپارید.

برای اطمینان از اینکه درها و پنجره ها از بیرون باز نمی شوند می توانید از داخل یک تکه چوب یا میله آهنی پشت آنها قرار دهید.

کمد ها و کشو های چوبی بدترین جا برای نگهداری اشیاء قیمتی است بدانید که اولین جاییکه سارقان می گردند همین کمد ها است پس از قرار دادن اموال قیمتی خود در آنها خود داری کنید. بخصوص کشویی که قفل دارد و قفل شده است اولین چیزی است که جلب توجه می کند.

همیشه در گاراژ خود را ببندید.

مخفیگاه های خانه خود را همیشه پنهان کرده و به خوبی از آنها محافظت نمایید. درباره گاو صندوق یا  مخفیگاه خانه خود به دیگران چیزی نگویید. بهترین کار این است که کسی نداند چیز ارزشمندی در خانه دارید.

اگر می توانید جواهرات و اشیاء گرانقیمت خود را در صندوق امانات بانک ها نگه داری کنید این بهترین و کم ریسک ترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر این کار برای شما مقدور نیست بهتر است مخفیگاهی امن در خانه خود بسازید.

وقتی که خانه را ترک می کنید هیچگاه یادداشتی نگذارید چون به این ترتیب به سارقان اطلاعات با ارزشی می دهید و آنها خواهند فهمید که چقدر زمان دارند و با خیال راحت تمام خانه شما را زیرو رو می کنند. همچنین اینکار مانند این است که برای آنها دعوتنامه ای گذاشته اید و به آنها گفته اید بله خوش آمدید کسی خانه نیست.

اگر برای مدت طولانی خانه نیستید از یکی از همسایه ها یا دوستان خود بخواهید که نامه ها، قبض ها و روزنامه هایی را که برای شما می آیند را بردارند. چون این نشانه ای واضح است که می گوید شما خانه نیستید.