پارس ناز پورتال

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

معرفی ده اپلیکیشنی که موجب تقویت مغز می شود و البته امتحان کردنشان خالی از لطف نیست.

هنگامی که در صف اداره پست منتظر نوبت خود هستید و مایلید در این فاصله خود را با چیزی سرگرم کنید، احتمالا این فکر که گوشی خود را از جیب بیرون بیاورید و خود را با جدیدترین بازی مشغول کنید خیلی اغوا کننده است. با این حال، به جای این کار، به شما پیشنهاد می کنیم در زمان بیکاری خود از این اپلیکیشن های تقویت مغز که در ادامه معرفی می کنیم استفاده کنید.

1  Luminosity Brain Trainer  (مجانی)

 

Luminosity کمک می کند تا مغزتان عمل یادآوری و یادگیری را بهتر انجام دهد. در طراحی این اپلیکیشن، دانشمندان علوم اعصاب، از روشهای بالینی اثبات شده استفاده کرده اند تا به قدرت فکر کردن افراد، سرعت و کیفیت ببخشد. علاوه براین، این اپلیکیشن موجب بهبود عملکرد مغز در مواقع حل مشکل می شود و موجب تقویت حافظه و تمرکز استفاده کنندگان آن می شود.

2  Sleep Cycle alarm clock  (قیمت: یک دلار)

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

اگر زمانی که از خواب بیدار می شوید تلوتلو می خورید و هنوز مست خواب هستید، احتمالا در زمان نامناسبی از چرخه خواب خود بیدار شده اید. آزمایشگاه Maciek Drejak اپلیکیشنی ارزان ساخته است تا الگوهای خواب افراد را درست از زیر بالش شان کنترل کند! و بعد آن ها را در مناسب ترین زمان چرخه خوابشان، بیدار کند. به این ترتیب، به کمک این اپلیکیشن، فرد خواب خود را به طور کامل انجام میدهد و سرحال آماده انجام فعالیت های روزانه خود می شود.

3   Mind Games  (مجانی)

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

اگر ما نمی توانیم همبازی شما در بازی های فکری باشیم، در عوض این اپلیکیشن می تواند! کلکسیونی بسیار خوب از بازی‌های ذهنی و تقویت حافظه بر اساس قواعد روان‌شناختی است که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مختلف ذهن خود را تقویت کنید. بازی‌هایی جالب برای جنگ با اثرات منفی پیر شدن مغز و تقویت مهارت‌های آن در هر سنی.

4   Math vs. Brain  (مجانی)

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

از آخرین باری که در ریاضی، معادلات را حل کرده اید چند سال می گذرد؟!خوب ما هم همینطور وبه خاطر همین هم این اپ را دوست داریم ! Math vs. Brain اپلیکیشنی مجانی است که مانند حل معادلات در ریاضیات، باعث افزایش سرعت فعالیت مغز می شود. علاوه براین، این اپلیکیشن بازی ای فکری محسوب می شود که برای جمع آوری ستاره های آن باید تلاش کنید.

 

5  Sudoku  (مجانی)

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

براساس پژوهش هایی که در دانشگاه آکسفورد و کمبریج صورت گرفته است، انجام بازی هایی چون سودوکو موجب می شوند مغز انسان 14 سال جوانتر از سن واقعی اش عمل کند و همچنین باعث پیشگیری بروز بیماری هایی چون آلزایمر می شوند. با اجرای این اپلیکیشن، درحالیکه خود را با یکی از سرگرم کننده ترین بازی های موجود در بازار مشغول می کنید، خود به خود چابکی و سرعت فعالیت مغز خود را نیز افزایش می دهید.

6   My Personal Memory Trainer  (مجانی)

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

این برنامه آموزشی هدفمند، بر روی بخش های فضایی مغز کار می کند و نیز موجب تقویت قوه تمرکز و سایر مهارت های مرتبط با تمرکز ذهن می شود. اخیرا، طراحان این اپلیکیشن، بخش N-back را به آن افزوده اند، که ثابت شده است برنامه N-back به افزایش هوش سیال کمک شایانی می کند. استفاده از این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا به فرد باهوش تری تبدیل شوید.


7  Clockwork Brain (مجانی)

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

از این اپلیکیشن، در لیست 500 تایی بهترین اپلیکیشن های معرفی شده در تایمز لندن نام برده شده است. این اپلیکیشن را کمپانی Total Eclipse ارائه کرده که در برگیرنده یک سری از بازی های کوتاه می باشد و نقش اول آن را یک ربات اجرا می کند و هدف از خلق این برنامه، تست توانایی های شناختی افراد در منطق، زبان، ریاضی و حافظه است. و برای اینکه ثابت شود بازی های فکری الزاما نباید خسته کننده باشند، تمامی کار های هنری این بازی با دست خلق شده اند و در آن ها از آثار هنری Victorian Steampunk و Mayan art الهام گرفته شده است.

 

8   Wiki Hunt — The Wikipedia Game

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

اگر تا به حال برای شما هم پیش آمده که به هنگام مطالعه مطلبی در ویکی پدیا، رشته موضوع اصلی از دستتان خارج شده است، پس این بازی مخصوص شماست! این اپلیکیشن تلاش دارد تا شما را وادارد با خواندن مقاله های ویکی پدیا بر دانش خود اضافه کنید درحالیکه با کلیک های مختلفی که می کنید مسیرتان از قبل تعیین شده است و به این ترتیب رشته موضوع از دستتان خارج نمی شود و همه چیز تحت کنترل شما قرار دارد. !

 

9   iCue Memory

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

این اپلیکیشن چیزی فراتر از آموزش مغز به حساب می آید، iCue Memory در حقیقت به شما یاد می دهد به خوبی اعداد را به خاطر بسپارید. قهرمان مسابقات تست حافظه امریکا، این اپلیکیشن را به عنوان ابزار آموزشی و تقویت حافظه تائید کرده است. حتی شما می توانید امتیاز حافظه خود در این اپلیکیشن را با امتیازات بالا و ثبت شده حافظه مردم در سرتا سر جهان مقایسه کنید.

 

10    Brain Power by AmbiScience

تقویت مغز با این ده اپلیکیشن

به کمک موسیقی این اپلیکیشن مغز خود را در بهترین حالت قرار می دهید. اگر نیاز دارید تا کمی چشمان خود را ببندید و استراحت کنید یا بر روی پروژه دشواری تمرکز کنید در همه حال موسیقی های مناسبی در این اپلیکیشن ساخته شده اند تا نیازتان را برآورده کنند. استفاده از این اپلیکیشن بسیار آسان است و این امکان را به شما می دهد که به هنگام خوابیدن مناسب ترین قطعه موسیقی را اجرا کنید و در کمال آرامش به خواب بروید یا به هنگام انجام دادن کارهایتان، قطعه ای را انتخاب کنید که موجب افزایش تمرکزتان در آن کار می شود.