پارس ناز پورتال

تصاویری از معروف‌ ترین پنج‌ قلوهای ایرانی

تصاویری از معروف‌ ترین پنج‌ قلوهای ایرانی
انگار همین چند روز قبل بود که خبر تولد 5 قلوهای لرستانی منتشر شد و حالا یک مادر مشهدی در دومین بارداری خود 5 قلو به دنیا آورده است. پنج قلوهای لرستانی که در بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد به دنیا آمدند، ۴دختر و ۱پسر ۸۰۰ تا هزار گرمی بودند که مادر ۲۶ساله آنها یک سال قبل پنج قلوی دیگری را باردار شده و البته به دلیل شرایط جسمانی نامساعد آنها را در دوران بارداری از دست داده بود.
چند روز بعد از این ۵ قلوها یک معلم ۳۹ ساله مشهدی هم صاحب ۵ قلو شد که آنها هم یک پسر و ۴دختر هستند. این بارداری که دومین بارداری مادر بود، به طور طبیعی و بدون استفاده از داروهای محرک و روش های باروری صورت گرفته بود و همه بچه ها کاملا سالم هستند. مادر پنج قلوهای مشهدی از بارداری قبلی اش صاحب یک پسر شده بود.

عکس 5 قولوهای مشهدی


پنج‌قلوهای تبریزی، هرمزگانی، اصفهانی، گناوه‌ای و دماوندی در کمتر از یک دهه قبل معروف‌ترین بچه‌های ایرانی بوده‌اند. بچه‌هایی که تولد غافلگیرانه آنها «حادثه»‌ای تلقی شده که پای آنها را به صفحه حوادث روزنامه‌ها باز کرده است. با این حال، در دو سالی که از دهه ۹۰ می‌گذرد پنج‌قلوهای دیگری هم بوده‌اند که خبرساز شده‌اند. در اولین روزهای سال ۹۱ مادری بعد از ۶سال انتظار و درمان ناباروری، بالاخره بچه دار شد و این بار به جای یک فرزند، ۵نوزاد یک کیلویی تحویل گرفت که در هفته ۳۴ بارداری به دنیا آمده بودند. مادر این نوزادان از داروهای محرک تخمک گذاری استفاده می کرد که همین زمینه ساز چندقلوزایی او شده بود. والدین این پنج قلوها بعد از مشخص شدن تعداد فرزندانشان می توانستند از روش های درمانی و قانونی برای حذف ۲ یا ۳ قل استفاده کنند اما حاضر نشدند هیچ کدام از فرزندانشان را از دست بدهند.
یک سال قبل از آن هم یک زن ۳۲ ساله قائم‌شهری در روستای باغ‌دشت و در هفته ۳۰ام بارداری پنج قلوهایی به دنیا آورد که همگی پسر بودند. او که از ۳بارداری قبلی‌اش ۳ دختر داشت یکی از قل های پسر خود را به دلیل نارسایی ریوی از دست داد اما بقیه نوزادان او سالم به خانه رفتند.

پنج‌ قلوهای قمی حالا به مدرسه می‌ روند


اینها چهار برادر و یک خواهر قمی هستند که در سال ۱۳۸۳به دنیا آمدند و حالا به ۹سالگی رسیده‌اند. محمدرضا، علیرضا، محمدباقر، ابوالفضل و معصومه مصطفایی پنج قلوهای قمی هستند که در ۲۴سالگی مادرشان در روستای پستگان از توابع جعفرآباد قم به دنیا آمدند و مشکلات مالی پدر کشاورز و مادر خانه‌دار آنها باعث شد تا با تامین اعتبار از سوی نماینده وقت مردم قم در مجلس خانه‌ای در روستای محل سکونت‌شاه به آنها اهدا شود. سازمان بهزیستی هم مقرری‌ ۸۰ هزارتومانی برای آنها درنظر گرفت که تا پایان ۶ سالگی بچه‌ها به خانواده آن‌ها پرداخت شود.

این پنج‌قلوها ۹سال قبل در هرمزگان به دنیا آمدند


پنج قلوهای هرمزگانی هم یکی دیگر از معروف‌ترین پنج‌قلوهای ایرانی هستند که در سال ۸۳ متولد شدند و حالا باید در کلاس چهارم ابتدایی تحصیل کنند. علی اصغر، محمد حسین، محمد حسن، رقیه و فاطمه مرادی پور پنج قلویی هستند که به طور طبیعی و در اولین بارداری مادری خانه دار به دنیا آمدند. پدر این پنج‌ قلوها کارگر بازنشسته شرکت توزیع برق است.