پارس ناز پورتال

رویترز صالحی را شخصیت پراگماتیک توصیف کرد

مجموعه : مجله خبری روز
رویترز صالحی را شخصیت پراگماتیک توصیف کرد

رویترز: پُست جدید صالحی نشانه تغییر شیوه مذاکرات هسته ای ایران است
انتخاب صالحی برای این سمت، انتخاب حکیمانه ای است. او از مقامات علمی ایران است که چگونگی روند حرکت جهان امروز را درک می کنند.

انتصاب علی اکبر صالحی وزیر خارجه سابق به سمت ریاست سازمان انرژی اتمی با واکنش هایی در میان رسانه های خارجی همراه بود.

به گزارش عصر ایران ، سایت شبکه الجزیره درباره انتصاب علی اکبر صالحی به ریاست سازمان انرژی اتمی ایران نوشت: صالحی تکنوکراتی است که روابط خوبی با همه قدرت های سیاسی در ایران دارد.

صالحی قرار است در نشست سالانه آژانس بین المللی انرزی اتمی در سپتامبر آینده در وین نیز حاضر شود.

"مارک ویتزپاتریک" مدیر برنامه منع گسترش سلاح و خلع سلاح در مرکز بین المللی تحقیقات استراتژیک نیز گفت: معرفی صالحی برای ریاست سازمان انرژی اتمی ایران، انتخاب حکیمانه ای است.

وی افزود: صالحی از مقامات علمی ایران است که چگونگی روند حرکت جهان امروز را درک می کنند. صالحی بهترین وزیر در کابینه محمود احمدی نژاد بود.

رویترز هم نوشت: برخی ناظران می گویند که حسن روحانی رئیس جمهور جدید قصد دارد پرونده هسته ای ایران را دوباره تحت نظارت وزارت خارجه قرار دهد. این اقدام نشانه جدی درباره تمایل روحانی برای بازسازی روند مذاکرات هسته ای با غرب است.

رویترز صالحی را شخصیت پراگماتیک توصیف کرد که انتصاب او به ریاست سازمان انرژی اتمی ایران علامتی از قصد روحانی برای پیگیری شیوه ای همراه با انعطاف پذیری بیشتر در روند تعاملات ایران با غرب برسر مسئله هسته ای تهران است./عصرایران