پارس ناز پورتال

سلامت مو و کلر استخر

مجموعه : نکات سلامت مو
سلامت مو و کلر استخر

یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست یکی ازعوارضی است که کلر موجود در آب استخر بر بدن وارد می‌کند و تا حدی با مصرف لوسیون‌های مرطوب کننده قابل جبران است.

دکتر آزاده الیاسی اظهار کرد: حساسیت‌های پوستی نیز در اثر پوشیدن لباس‌های شنا ایجاد می‌شود، استفاده از مایوها و کلاه های شنایی که مواد نایلونی و نفتی کمتری دارند تا حدود زیادی از این عارضه پیشگیری می کند.

وی به پوست‌هایی با زمینه خشک و شدت تاثیرات کلر اشاره کرد و افزود: این نوع پوست ها علاوه بر خشکی موقتی ممکن است، پوست بدن را دچار اگزما کند که در این صورت فرد به مراجعه پزشک و درمان نیاز دارد.

الیاسی تاثیرات کلر بیش از حد استاندارد را بر پوست کودکان بیشتر دانست و عنوان کرد: والدین باید مراقب باشند تا کودکان ساعات زیادی در آب نمانند و از استخرهایی با میزان کلر استاندارد استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه تغییر رنگ موها پس از استخر مسئله شایع بین زنان است، ادامه داد: معمولا تغییر رنگ موهای بلوند و خاکستری و دکلره شده به علت وجود یون مس در آب استخر بوده و یا ناشی از لوله‌های مسی است که آب را به استخر می رسانند که به رنگ سبز درمی آیند.

وی ادامه داد: جهت پیشگیری از این تغییر رنگ باید از کلاه‌هایی در شنا استفاده کرد که مو را از گزند یون‌های مس محفوظ کند و یا با مصرف کرم های محافظتی در استخرهای رو باز از سلامتی مو محافظت کنند.

این متخصص پوست و مو زگیل‌های متعدد در ناحیه کف دست یا پا را نیز به علت انتقال ویروس در استخر دانست و گفت: لازم است تا افراد در مکان هایی که امکان انتقال این ویروس وجود دارد از دمپایی استفاده کنند و همچنین افرادی که زگیل دارند باید تا بهبودی کامل از مراجعه به استخر جدا پرهیز کنند.

الیاسی در پایان گفت: جهت پیشگیری از انتقال ویروس باید قبل از ورود به استخر حتما پاها را در حوضچه‌های آب آهک شست و شو دهند.
منبع:ایسنا/سلامت نیوز