پارس ناز پورتال

آیت‌الله مظاهری در دیدار با لاریجانی پیشنهاد داد

مجموعه : مجله خبری روز
آیت‌الله مظاهری در دیدار با لاریجانی پیشنهاد داد

آیت‌الله مظاهری در دیدار با لاریجانی پیشنهاد داد
برگزاری جلسات قوای اربعه با حضور آیت‌الله هاشمی به جای جلسه سران سه‌ قوه
رئیس حوزه علمیه اصفهان در دیدار با رئیس مجلس پیشنهاد داد: به جای برگزاری جلسه سران سه قوه جلسه قوای اربعه با حضور آیت‌الله هاشمی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان با آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در این دیدار خود را از ارادتمندان آیت‌الله مظاهری معرفی کرد و اظهار داشت: شما جزء استثنائات در مراجع هستید چرا که هم تابستان و هم زمستان کلاس درس را دایر می‌کنید.
وی افزود: همت شما بلند است و ان‌شاءالله طلبه‌های خوبی را تربیت کنید.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات 24 خرداد گفت: انتخابات فضای وحدت را در کشور به وجود آورد و توقع این است که دولت برخی نابسامانی‌ها را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: در مجلس نگاه حمایتی به دولت وجود دارد و وقتی وزرا به مجلس معرفی شدند مجلس به طور کامل در جهت همکاری تلاش کرد و شرایط کشور را در بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن زمان بحث‌های جدی مطرح شد ولی رویکرد اکثر مجلس حمایتی بود.

لاریجانی اظهار داشت: شرایط اقتصادی در کشور هم اکنون به گونه‌ای است که همه باید برای بهبود آن تلاش کنند؛ اگر می‌خواهیم تحولاتی را در زمینه بین‌المللی داشته باشیم اول باید به بحث اقتصاد داخلی توجه کنیم چون عرصه بین‌المللی تحت تأثیر این موضوع است.

رئیس قوه مقننه گفت: در کابینه افراد باتجربه‌ای هستند که این افراد می‌توانند با نگاه عالمانه شرایط کشور را بهبود بخشند.
وی افزود: با توجه به مشکلات کشور در حوزه تولید ان‌شاءالله با کمکهای بانکی و ارزی این حوزه رونق می‌یابد.

لاریجانی ادامه داد: تلقی کنونی دولت این است که اقتصاد و تولید در اولویت اول قرار دارد و از سوی دیگر در این زمینه ظرفیت‌های خوبی در دولت و کشور است که ان‌شاءالله با تدبیر بهبود می‌یابد و ما هم در مجلس پیگیری می‌کنیم تا دولت شرایط را بهبود ببخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید در حوزه اقتصاد با حساب و کتاب عمل کرد و دولت هم باید توجه کند که کار اقتصاد کاری روزمره نیست در حمایت به این حوزه نگاه بلندمدت داشت.

وی گفت: از سوی دیگر امیدواریم دولت جدید بتواند پیچیدگی‌های اقتصادی کشور به ویژه بدهی‌های بانکی را بهبود بخشد؛ جاده برای بهبود و اصلاح فراهم است و نگاه مجلس در این رابطه مثبت بوده از این رو دولت باید گامهای درستی را در این مسیر بردارد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه آیت‌الله حسین مظاهری طی سخنانی اظهار داشت: مشکل اقتصادی باید حل شود چرا که این خواسته مردم است.

وی افزود: اظهارات برخی رسانه‌ها در رابطه با مسائل اقتصادی بی‌فایده است و از سوی دیگر برنامه‌ریزی دولت با کمک مجلس محقق می‌شود لذا همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند و هیأت رئیسه مجلس هم باید به این موضوع توجه داشته باشند.

آیت‌الله مظاهری ادامه داد: دولت باید برای اجرای کارهای خود از افراد متخصص و بزرگ به ویژه روحانیت و دانشگاه‌ها استفاده کند و وزیر اقتصاد هم باید از مشاوران و همکاران خوبی بهره ببرد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان تأکید کرد: همه کارها باید در کشور زیر نظر رهبری باشد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: به جای جلسه قوای سه‌گانه جلسه قوای اربعه با حضور آیت‌الله هاشمی تشکیل شود.
آیت‌الله مظاهری تأکید کرد: دولت باید در کارهایش از مراجع تقلید و مجلس هم کمک بگیرد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما از نظر عقل و گفتار بسیار قوی هستید و از سوی دیگر اتحاد دولت و مجلس بسیار مهم است و امیدوارم جلسات قوای سه‌گانه به چهارگانه تبدیل شود.

لاریجانی خطاب به آیت‌الله مظاهری گفت: ما پیشنهاد شما را پیگیری می‌کنیم تا جلسات سران قوا به صورت مستمر برگزار شود.

به گزارش فارس، در ادامه آیت‌الله مظاهری اظهار داشت: جلسات قوای چهارگانه از جلسات مجلس هم مهمتر است و حتی پیشنهاد می‌دهیم که این جلسات هفته‌ای یک بار یا بیشتر هم برگزار شود.

لاریجانی در ادامه این جلسه هم طی سخنانی گفت: در حال حاضر بودجه مشکلاتی دارد که ان‌شاءالله تعدیل می‌شود؛ شعار آقای روحانی اعتدال بود و این شعار می‌تواند خیلی مسائل را حل کند و باعث ایجاد رفاه شود.

رئیس مجلس ادامه داد: بر اساس اظهارات مسئولان دولت قرار است امسال بودجه به موقع به مجلس ارائه شود.
وی اضافه کرد: همچنین طرحی برای بهبود فضای تولید در مجلس تهیه شده تا بسترها بهبود یابد.

آیت‌الله مظاهری هم در پایان این جلسه گفت: همه باید جمع شویم تا تحریم‌ها با آقایی ایران از بین رود تا با کمک هم مشکلات را برطرف کنیم./فارس