پارس ناز پورتال

خبری از ساخت ای کی یوسان 2 اما ساخت ایران

مجموعه : اخبار سینما
خبری از ساخت ای کی یوسان 2 اما ساخت ایران

سیدعلیرضا گلپایگانی که این روزها در حال تهیه فیلمنامه انیمیشنی ۵۲ قسمتی است ، شخصیت اصلی این مجموعه را برگرفته از فیلسوف و شاعر ایرانی دانست که مانند شخصیت کارتونی ایکی‌یوسان جذاب است.

سید علیرضا گلپایگانی درباره انیمیشنی که در حال تهیه آن است گفت:  مجموعه انیمیشنی «فرید» به سفارش صبا فیلم را در دست دارم که به زودی تمام می‌شود.

وی افزود: این مجموعه ۵۲ قسمتی به وسیله گروهی از نویسندگان به سرپرستی سیاوش زرین‌آبادی و نویسندگی خانم پگاه ایزدیان به همراه  چند میهمان نویسنده نوشته می‌شود.

کارگردان «آقای مهربانی» ادامه داد: «فرید» در هر قسمت تایم ۱۵ دقیقه دارد . در واقع فرید یک ایکی‌یوسان شهری است که اسما شبیه به فیلسوف و شاعر ایرانی ، فریدالدین عطار نیشابوری است.

وی درباره خلاصه این انیمیشن اظهار کرد: مجموعه فرید هر بار قصه جداگانه‌ای را دنبال می‌کند و درباره کودک و باهوشی است که در قرن‌های گذشته زندگی می‌کند. او مسایل و مشکلات پیش آمده را با فکر و دانش خود حل می‌کند. معلم او نیز در این راه به او کمک‌های زیادی می‌کند.

انیمیشن‌ساز کشور درباره زمان دقیق فیلمنامه توضیح داد:  فرید تخیلی است و زمان خاصی از تاریخ را روایت نمی‌کند. در ضمن این‌که در فیلمنامه چند کودک دیگر همراه فرید هستند و به او کمک می‌کنند.

گلپایگانی درباره منابع تاریخی که در نگارش این فیلمنامه مورد استفاده قرار گرفته است، افزود:  در نوشتن این مجموعه از قصه‌ها ، حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌های ایرانی کمک گرفته‌ایم.  داستان‌های «جحا» که در ادبیات عرب مطرح شده و در ادبیات جهانی شناخته شده است، نیز بهره گرفته‌ایم. 

وی شروع نگارش فرید را از شش ماه گذشته عنوان کرد و افزود: از شش ماه گذشته نگارش فرید شروع شده و تا پایان شهریور هم تمام می‌شود.  تا پایان شهریور ماه باید این کار را به مرکز پویانمایی صبا  ارائه دهم.

گلپایگانی تهیه‌کنندگی «فرید» را به عهده دارد و درباره کارگردانی کار گفت:  تهیه‌کنندگی فرید را من به عهده دارم و شرکت« حرکت کلیدی» به عهده دارد. درباره کارگردانی مجموعه هم با حمیدبرزویی صحبت‌هایی داشته‌ایم . اما تصمیم نهایی دراین‌باره گرفته نشده است. تلاشمان را می‌کنیم که «فرید » فضای شادی داشته و سرگرم کننده باشد.

گلپایگانی نحوه ساخت این فیلم را دو بعدی و به روش کات اود معرفی کرد و گفت: قرار است این کار به روش کات اود ساخته شود . مانند مجموعه کارتونی شکرستان که به همین روش ساخته شده است.

وی کلید نخست فرید را از ابتدای پاییز خواهد زد و دراین‌باره گفت: امیدوارم اگر مشکلی پیش نیاید کار را از نیمه مهر کلید بزنیم. در صورتی که صبا فیلم بودجه را به موقع در اختیارمان بگذارد ما هم کار را از مهرماه شروع می‌کنیم.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: قرارداد کار را با این مرکز تولید انیمیشن بسته‌ایم و طبق قرار نگارش مجموعه را تا پایان شهریور به پایان می‌بریم. بلافاصله بعد از تمام شدن نگارش از صیا فیلم درخواست بودجه می‌کنیم که در صورت پرداخت ما هم کار را شروع خواهیم کرد.