پارس ناز پورتال

معرفی کامل مجموعه تلویزیونی اولین انتخاب

مجموعه : اخبار سینما
معرفی کامل مجموعه تلویزیونی اولین انتخاب

پخش مجموعه تلویزیونی «اولین انتخاب» به کارگردانی مهدی صباغ زاده و تهیه کنندگی مسعود ردایی امشب از شبکه تهران آغاز می شود.

در این مجموعه اکبر عبدی، مجید مظفری، شهره لرستانی، لاله اسکندری، افشین هاشمی، سارا خوئینی ها، مریم امیرجلالی، زهیر یاری، رامتین خداپناهی، سحر آربین، معصومه بافنده، مصطفی طاری، کاظم افرندنیا، محمدعلی جناب، گیتی معینی، مجتبی طهماسبی، سعید پیردوست و اکبر معززی ایفای نقش کرده اند.

این سریال که در 23 قسمت 45 دقیقه ای برای گروه فیلم و سریال شبکه تهران تهیه و تولید شده، هر هفته در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت 23 پخش و روزهای بعد ساعت 19 تکرار می شود. خلاصه ای از قسمت های پخش شده این سریال در طول هفته نیز جمعه ساعت 23 پخش خواهد شد. مسعود ردایی، تهیه کننده سریال « اولین انتخاب» درخصوص مضمون این سریال اظهار کرد: این سریال یک اثر کمدی، اجتماعی است و قصد دارد لحظات مفرحی را برای مخاطبان شکل دهد. مقوله ازدواج، فرهنگ سازی پیرامون آن و سطح توقع و انتظارات خانواده ها پیرامون ازدواج از موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است.

وی جنس طنز این سریال را متفاوت با دیگر آثار مشابه تلویزیونی عنوان و تصریح کرد: کمدی که در این سریال به تصویر کشیده شده، از نوع کمدی های کلامی، سطحی و پیش پا افتاده نیست و سعی کرده ایم تا از این نظر کار متفاوتی را ارائه کنیم. به همین دلیل قصد داریم پیام های اجتماعی و اخلاقی خود را به واسطه یک قصه شیرین به مخاطبان منتقل کنیم.

ردایی پیرامون قصه این مجموعه گفت: این سریال حکایت پسری شهرستانی به نام مسعود است که به خواستگاری دختری تهرانی می رود که در دانشکده پزشکی درس می خواند. پسر در بخش اداری دانشکده مشغول کار است، اما دختر برای معرفی پسر به خانواده اش می گوید که او هم در دانشکده پزشکی درس می خواند. برخورد و تعامل دو خانواده که برخاسته از سطح های اجتماعی و فرهنگی متفاوتی هستند، ماجراهای جالب و دیدنی را بوجود می آورد.

وی افزود: در این سریال اکبر عبدی نقش پدر داماد، مجید مظفری نقش پدر عروس، شهره لرستانی نقش مادر عروس و لاله اسکندری و سحر آروین نقش دختران خانواده را بازی می کنند. این تهیه کننده با اشاره به دیگر بازیگران این سریال گفت: مریم امیرجلالی نقش عمه عروس و رامتین خداپناهی نقش یکی دیگر از خواستگاران را ایفا می کنند. افشین هاشمی و زهیر یاری هم به ترتیب نقش دامادهای بزرگ و کوچک خانواده را بازی می کنند. وی یکی از امتیازهای این سریال را حضور بازیگران حرفه ای در آن عنوان و تصریح کرد: در این سریال هم بازیگرانی که با نقش های طنز شناخته می شوند حضور دارند و هم بازیگرانی که بیشتر در نقش های جدی حضور داشته اند و این بر جذابیت این مجموعه می افزاید. بدون شک ترکیب حرفه ای بازیگران این اثر بسیار جالب توجه است.

ردایی درباره انتخاب مهدی صباغ زاده برای کارگردانی این سریال نیز گفت: زمانی که ایده ساخت این سریال مطرح شد چندگزینه موردنظرمان بود که در همان زمان هم صباغ زاده گزینه نخست بود. به هر حال صباغ زاده تجربه زیادی در ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی داشته و جزو کارگردانان باسابقه سینما و تلویزیون ایران محسوب می شود و این سریال را هم با وسواس زیادی ساخته است.

وی درخصوص علت تغییر نام این سریال اظهار کرد: در طرح اولیه، «دروازه بهشت» عنوان موقت سریال بود، اما به دلیل مرتبط نبودن این عنوان با محتوا و داستان سریال، آن را به انتخاب اولیه تغییر دادیم. این تهیه کننده درخصوص احتمال موفقیت این سریال گفت: فکر می کنم این مجموعه به دلیل داستان جذاب، ترکیب بازیگران و عوامل حرفه ای که در ساخت آن دخیل بوده اند، مورد استقبال مخاطبان واقع شود.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از مدیرتولید: تینا پاکروان، مدیرتصویربرداری: محمود کلایه، صدابردار: جهانگیر میرشکاری، تدوین: بهزاد مصلح، طراح گریم: پرستو معینی و طراح صحنه و لباس: امیرحسین حداد.«اولین انتخاب» چهارمین سریال صباغ زاده پس از مجموعه هایی چون «دزدان مادربزرگ»، «دلبر آهنی» و «دیوار شیشه ای» است. در این میان مجموعه طنز «دزدان مادربزرگ» که در سال 74 با نقش آفرینی هنرمندانی همچون نیکو خردمند، حسین پناهی، افسر اسدی، بهروز بقایی، فرهاد جم، اسماعیل داورفر و جمشید گرگین از شبکه یک سیما پخش شد با استقبال فراوانی همراه بود. سریالی که خاطره آن همچنان در ذهن بینندگان زنده است.

————-

منبع: روزنامه جام ‌جم