پارس ناز پورتال

چگونگی بازگشت به عقب در فتوشاپ

چگونگی بازگشت به عقب در فتوشاپ

بسیاری از كاربران سطح متوسط رایانه با كلیدهای میانبر در نرم‌افزارها آشنایی دارند. یكی از عمومی‌ترین این كلیدها نیز Ctrl + Z است كه در بسیاری از برنامه‌ها برای بازگشت به عقب به‌كار می‌رود. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ كار كرده باشید، حتما متوجه شده‌اید كه این كلید در فتوشاپ عمل بازگشت و حركت به جلو را انجام می‌دهد. به‌طوری‌كه با یك‌بار فشار این كلیدها یك مرحله به عقب برمی‌گردید و با فشار مجدد آن، یك مرحله به جلو رفته و به عبارت دیگر به همان حالت اولیه بازخواهید گشت! اگر در این نرم‌افزار بخواهید چند مرحله و به‌صورت پشت سرهم به عقب برگردید، ‌باید از گزینه step backward كمك بگیرید كه كلیدهای میانبر برای استفاده از آن Ctrl + Alt + Z است. در صورتی‌كه اصرار دارید از همان كلیدهای Ctrl + Z استفاده كنید، اما به‌جای یك مرحله به عقب و یك مرحله به جلو، به‌صورت پی‌در‌پی به سمت عقب حركت كنید،باید مراحل زیر را دنبال كنید:

 

سیستم‌عامل ویندوز

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید.

 

2ـ به منوی Edit رفته و گزینه Keyboard Shortcuts را كلیك كنید. (از كلیدهای میانبر Alt + Shift + Ctrl + K نیز می‌توانید كمك بگیرید)

 

3ـ در پنجره ‌به‌نمایش درآمده روی Edit كلیك كنید تا فهرست میانبرهای موجود نمایش داده شود. از فهرست به‌نمایش درآمده Step Backwards را انتخاب كرده و كلیدهای Ctrl + Z را از روی صفحه‌كلید فشار دهید.

 

4ـ در این مرحله پیغام هشداری را مشاهده می‌كنید كه به شما اطلاع می‌دهد به علت وجود كلید میانبر تكراری، میانبر قبلی از كار افتاده و میانبر جدید فعال می‌شود. با كلیك روی گزینه Accept and Go to Conflict مراحل كار را دنبال كنید.

 

5ـ در نهایت برای اعمال تغییرات روی OK كلیك كنید.

 

توجه: برای برگرداندن كلیدهای میانبر به حالت اولیه ‌باید مجددا به پنجره Keyboard shortcuts بروید و از بخش Set، گزینه Photoshop Defaults را انتخاب كنید.

 

سیستم‌عامل مك

در فتوشاپ نسخه مك كلید میانبری كه برای بازگشت پی‌در‌پی تعریف شده option+command+Z است كه با طی مراحل زیر این كلید را نیز به command+Z تغییر خواهیم داد:

 

1ـ نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید.

 

2ـ از منوی Edit گزینه Keyboard Shortcuts را انتخاب كنید (از كلیدهای تركیبی option+shift+command+K نیز می‌توانید استفاده كنید)

 

3ـ گزینه Step Backwards را انتخاب كرده و آن را به command+Z تغییر دهید.

 

4ـ با كلیك روی گزینه Accept and Go to Conflict تغییرات را تایید كرده و به استفاده از میانبرهای جدید بپردازید.