پارس ناز پورتال

خبری از تغییر جنسیت افشاگر معروف آمریکایی

مجموعه : مجله خبری روز
خبری از تغییر جنسیت افشاگر معروف آمریکایی
"بردلی منینگ" سرباز افشاگر آمریکایی که اسناد سری دولت ایالات متحده را به گروه افشاگر ویکی‌ لیکس رساند، اعلام کرده است که می‌خواهد تغییر جنسیت بدهد و از این پس به عنوان یک دختر زندگی کند.


او در بیانیه‌ای خطاب به تلویزیون آمریکایی ان‌بی‌سی،  نوشته است: "من چلسی منینگ هستم؛ یک زن.
"بردلی" گفته که در دوران کودکی، حس می‌کرده که یک دختر است. او به‌ ناگهان اعلام کرده است که قصد دارد هورمون‌ درمانی را آغاز کند و می‌خواهد که او را چلسی صدا بزنند.
این سرباز به جرایمی از جمله جاسوسی، به ۳۵ سال حبس محکوم شده است.
به گفته دیوید کومبز، وکیل این سرباز؛ اگر مقامات به منینگ خدمات هورمون‌ درمانی ندهند، این سرباز قصد دارد با اقدام قانونی آنان را وادار کند که چنین کنند.
به گفته دیوید کومبز، "هدف نهایی این بوده که او راحت باشد و همان کسی باشد که هیچ‌گاه مجال آن را نداشته است.
 

خبری از تغییر جنسیت افشاگر معروف آمریکایی


شاهدانی که برای دفاع از سرباز منینگ به دادگاه آمده بودند، از جمله روانپزشکان او، شهادت داده بودند که این سرباز گفته بود میل دارد زن باشد. آنها در دادگاه گفتند که این مسائل، سلامت روانی او را تحت‌تاثیر قرار داده بود.
سرپرست سابق سرباز منینگ در ارتش هم در دادگاه شهادت داد که او برایش عکسی از خود با یک کلاه‌گیس بلوند و رژ لب بر صورت فرستاده بود.
دادستان‌های نظامی آمریکا، منینگ را "یک خائن جویای نام" خوانده‌اند و خواسته بودند برای او حکم ۶۰ سال حبس صادر شود تا درس عبرتی برای افشاگران اطلاعاتی در آینده باشد.
او در سال ۲۰۰۹، صدها هزار سند از مکاتبات دیپلماتیک و گزارش‌های جنگی از افغانستان و عراق را به گروه افشاگر ویکی‌لیکس رساند و به این ترتیب منتشر شد.