پارس ناز پورتال

حرکت عجیب زنان سوئدی در اینترنت (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
حرکت عجیب زنان سوئدی در اینترنت (عکس)
 یک روزنامه محلی روز یک‌شنبه (۲۷ مرداد) گزارش داد این اقدام بخشی از کمپین «فریاد حجاب» است که بانوان سوئدی از جمله تعدادی از سیاستمداران و شخصیت‌های رسانه‌ای این کشور به راه انداختند.

بانوان شرکت‌کننده در این کمپین، عکس‌هایی از خود با حجاب‌های مختلف را بر روی پایگاه‌های اینترنتی شبکه‌های اجتماعی قرار دادند. بانوان فعال همچنین از دولت سوئد خواستند حق برخورداری از آزادی مذهبی در این کشور را تضمین کند.

شرکت‌کنندگان در کمپین فریاد حجاب همچنین از دولت سوئد خواستند «حق برخورداری بانوان مسلمان سوئدی از آزادی مذهبی را تضمین کند.»
آنان همچنین ابراز امیدواری کردند که این اقدام در افزایش آگاهی عمومی درباره «تبعیض‌هایی که بانوان مسلمان» را در سوئد تحت تاثیر قرار می‌دهد موثر باشد.

بانوان یادشده در مقاله‌ای که در روزنامه «افتونبلدت» چاپ سوئد منتشر شد اعلام کردند :«ما عقیده داریم که وقتی در یک کشور تعداد جرائم نفرت گزارش شده بر ضد مسلمانان رو به افزایش است و زنان روسری‌های خود را محکمتر می‌بندند تا از سرشان کشیده و پاره نشود دلیل کافی برای نخست وزیر و سایر سیاستمداران وجود دارد که برای توقف پیشروی فاشیسم اقدام کنند.»

این کمپین اعتراضی در پی حادثه روز شنبه (۲۶ مرداد) در حومه استکهلم برگزار شد که در آن یک فرد مهاجم به یک زن باردار مسلمان حمله کرد و با کشیدن روسری وی، سرش را به یک خودرو کوبید.

این در حالی است که به گفته شاهدان این حادثه فرد مهاجم در هنگام حمله به این زن مسلمان از الفاظ نژادپرستانه استفاده کرد. گفته می‌شود مقام‌های اجرای قانون در سوئد در حال بررسی این حادثه هستند.
 


 حرکت عجیب زنان سوئدی در اینترنت (عکس)