پارس ناز پورتال

اظهارات جدید باراک اوباما در مورد حمله به سوریه

مجموعه : مجله خبری روز
اظهارات جدید باراک اوباما در مورد حمله به سوریه

اوباما:هنوز برای حمله به سوریه تصمیم نگرفته‌ایم/قصد تکرار تجربه جنگ عراق را نداریم
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن هنوز تصمیمی برای حمله نظامی به سوریه نگرفته است، گفت: آمریکا قصد ورود به جنگی طولانی یا تکرار تجربه جنگ عراق را ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تلویزیون الحره، باراک اوباما در گفت‌گویی تلویزیونی درباره آخرین تحولات سوریه و خاورمیانه تاکید کرد که هنوز تصمیمی برای جنگ نگرفته ولی باید دولت بشار اسد را مجازات کرد.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه سلاح‌های شیمیایی از نظر بین المللی ممنوع است، تصریح کرد: دولت سوریه دارای بزرگترین انبار سلاح شیمیایی است و دولت دمشق پیش از این نیز از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی مدعی شد که مخالفان مسلح سوریه دارای سلاح شیمیایی نیستند و افزود: ما گزینه‌هایی را مد نظر داریم که گزینه نظامی یکی از این گزینه‌هاست.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید براینکه دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی هفته گذشته به ریف دمشق است، اظهار داشت: واشنگتن به دنبال جنگ بلند مدت و یا تکرار تجربه عراق در سوریه نیست.

وی با بیان اینکه حمله به سوریه پیامی برای دولت این کشور است تا از سلاح شیمیایی استفاده نکند، ابراز داشت که سلاح‌های شیمیایی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست.

این اظهارات باراک اوباما درحالی مطرح می‌شود که هنوز ادعای مطرح شده علیه دولت سوریه درباره بکارگیری سلاح شیمیایی اثبات نشده و وی بر اساس اخبار رسانه‌های حامی مخالفان، دمشق را متهم به بکارگیری سلاح‌های شیمیایی می‌کند./