پارس ناز پورتال

چگونگی فعال سازی چاكرای اول

چگونگی فعال سازی چاكرای اول

چاكرای اول ما را به دنیای فیزیكی وصل میكند و انرژی های كیهانی را به بدن فیزیكی و سطح مادی بدن میفرستد.

آنهایی كه موفق به گشودن این چاكرا شده اند حیات بر روی كره ‌زمین را كاملا قبول دارند و به وجود فیزیكیشان پاسخ مثبت میدهند و برای زندگی كردن آمادگی دارند و هماهنگ با نیروهای مادی عمل میكنند.

رنگ این چاكرا قرمز است ؛ قرمز رنگ انرژی و فعالیتی است كه از هستة‌ درونی سیاره ما بیرون میزند و به ما ثبات دنیوی میدهد ؛ در عین حال انرژی لازم را برای ابراز وجود خلاق میدهد.

چینی ها معتقدند این چاكرا جایگاه اصلی ناخودآگاه جمعی است و از طریق این چاكرا میتوان به دانش انباشته شده‌ ناخودآگاه جمعی دست یافت ؛ برای حفظ تعادل درونی،‌این چاكرا باید هماهنگ با چاكراهای دیگر عمل كند.

چگونه بفهمید كه چاكرای اول عملکردش مناسب است : اگر در شرایط غیرعادی استرس و یا شوك ، چاكرای اول به اندازه‌ كافی كار نكند ،‌ احساس عدم تعادل خواهید كرد یا انگار فرش از زیر پایتان كشیده شود،‌ در حالیكه محكم ایستاده اید و حتی ممكن است دچار اسهال بشوید.

از طرف دیگر اگر چاكرای اول بیش از حد كار كند ، ممكن است در شرایط غیرعادی از كوره در بروید و عصبانی و پرخاشگر شوید یا باعث میشود كه افكار و اعمال تان عمدتا حول محور مالكیت های مادی و آسایش خاطر دور بزند و در مسایل احساسی و هیجانی مثل غذای خوب و سایر امیال بدنی دچار افراط خواهید شد.

شما میخواهید هر كاری كه دلتان خواست انجام دهید بدون آن كه به نتیجه اش فكر كنید و در عین حال دستیابی به آنها برایتان مشكل است ؛ تمایل زیادی برای حفظ فاصله و امنیت دارید و در سطح فیزیكی اغلب با یبوست مزاج و اضافه وزن رو به رو هستید.

فردی كه چاكرای اول او عملكرد نامناسبی دارد بیشتر به فكر رفع نیازهای شخصی خود بوده و نسبت به خواسته های دیگران به طور ناخودآگاه بی توجه است ؛ خشم و از كوره در رفتن مكانیزم دفاعی است كه معمولا به هنگام احساس عدم امنیت بییشتر مورد استفاده‌ این افراد قرار میگیرد.

دنیا برای این افراد جایی است كه باید مورد استفاده بشر قرار بگیرد،‌ از این رو سوء استفاده از منابع طبیعی و از بین بردن تعادل طبیعی زمین دلیل بر اختلال عملكرد چاكرای ریشة‌ اكثر جمعیت دنیاست.

افرادی كه دائما دچار تردید و دودلی میشوند با كم كاری این چاكرا روبه رو هستند و در اغلب اوقات زندگی را هم چون بار سنگینی احساس میكنند و به جای لذت بردن اكثر مواقع در آرزوی راه آسان و كم دردسر برای زندگی هستند.

اگر كسی چاکرای ریشه یا چاکرای اولش فعال باشد به بیشترین زمان خواب نیاز دارد كه حدود ده تا دوازده ساعت است و طرز خوابیدنش ترجیحا به روی شكم است.

فعال کردن چاکرای اول : مشاهده رنگ قرمز آتشین خورشید به هنگام طلوع و غروب و یا تابش طلوع و غروب باعث میشود كه چاكرای اول احیاء و هماهنگ شده و فضای بسته و محدود درون آن را باز میكند.

نشستن بر روی خاك و تنفس بوی خاك تأثیر بسیار خوبی بر چاكرای اول خواهد داشت.

غلبه بر ضعف جسمی و طی كردن دوران نقاهت خصوصا بعد از عمل جراحی به چاكرای اول مربوط میشود ؛ سنگ آهن نیرو و انرژی لازم را به بدن شما باز میگرداند و انرژی های پنهان در چاكرای اول را فعال میكند.

رنگ درمانی چاکرای اول : رنگ قرمز رنگی است كه به شما شور و شهامت و سرزندگی میبخشد و اگر این رنگ قرمز با سایه ای از رنگ آبی آمیخته شود، به شما كمك خواهد كرد تا عشق به دنیا با انرژی روحانی در وجودتان تلفیق شود.

رایحه درمانی چاکرای اول : اگر شكاك و بیش از حد بدبین هستید پودر میخك را استشمام كنید ؛ این رایحه باعث میشود كه گره های چاكرای اول باز شود و شما را از قید افكار خشك و بدبینانه رها میكند.

موسیقی درمانی چاكرای اول : مناسب ترین موزیك برای فعال كردن چاكرای ریشه یا همان چاکرای اول موسیقی است كه ریتم یكنواخت و مؤكدی دارد.

به منظور هماهنگ كردن چاكرای اول، از صداهای طبیعت میتوانید بهره بگیرید و اگر به اصل آن دسترسی ندارید میتوانید از نوارهای ضبط شده از صدای طبیعت گوش دهید(بهترین نمونه این سی دی ها در فالگو موجود میباشد).

سنگ درمانی چاکرای اول : برای اعتماد به نفس پیدا كردن باید چاكرای اول خود را متعادل كنید ؛ سنگ عقیقی كه با نگین كریستال باشد به شما اطمینان خاطر و اعتماد به نفس میبخشد.