پارس ناز پورتال

رونمایی ورزش مورد علاقه بازیگران معروف (عکس)

مجموعه : اخبار سینما
رونمایی ورزش مورد علاقه بازیگران معروف (عکس)
اینکه ورزش چه اهمیتی بر بازی و بازیگری می گذارد نکته ای است که همه آن را می دانند و در کشورهایی که صنعت سینما در آنها به روز از ورزش از عناصر مهم و بسیار ضروری است. اما چقدر از بازیگران و سوپر ستارهای ایرانی رشته خاص ورزشی را دنبال می کنند نکته ای است که به آن پرداخته ایم.

اینکه ورزش چه اهمیتی بر بازی و بازیگری می گذارد نکته ای است که همه آن را می دانند و در کشورهایی که صنعت سینما در آنها به روز از ورزش از عناصر مهم و بسیار ضروری است. اما چقدر از بازیگران و سوپر ستارهای ایرانی رشته خاص ورزشی را دنبال می کنند نکته ای است که به آن پرداخته ایم.

یکی از چیزهایی که در دنیای بازیگران حرفه ای مهم و ضروری است ورزش به صورت حرفه ایست زیرا یک بازیگر به دلیل نقش هایی که ایفا می کند باید بدنی قوی و نرم داشته باشد و این هم بین زن و مرد فرقی نمی کند.

 
بسیاری از بازیگران مرد در سینمای دنیا برای نقش های اکشن نیز از بدل استفاده نمی کنند و این به دلیل حرفه ای بودن آنها در یک رشته ورزشی است. شناخته ترین آنها جکی چن است و با اینکه این بازیگر بارها دچار آسیب شده اما بازهم در نقش های رزمی بسیار خوش می درخشد اما اینکه در ایران چقدر این اتفاق می افتد و بازیگران ایرانی در چه ورزشی تبحر دارند سوالی است که جواب آن در زیر آمده است.
 

 
لیلا بلوکات از بازیگران سینما و تلویزیون است که این روزها پروژه «پنج ستاره» و «عملیات مهدکودک» را دارد که روی پرده خواهند رفت این بازیگر که کارشناسی فرش دارد سوارکاری را حرفه ای دنبال می کند.

او که متولد چهارم آذر سال ۱۳۶۰ است  به ورزش والیبال هم علاقه بسیاری دارد. او  گفته: من از بچگی والیبال دوست داشتم. الان دو، سه سالی است که بخش بانوان باشگاه هنرمندان راه افتاده و من با این تیم شروع به همکاری و بازی کردم. در واقع شروع با تیم والیبال هنرمندان بوده اما در سه، چهار تیم دیگر هم توپ می زنم.


 امین حیایی زاده ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد. او فیلم سینمایی «رژیم طلایی» را امسال روی اکران داشت. او این روزها در زمین تنیس در حال بازی دیده شده است البته همبازی او نیز امیرعلی دانایی بازیگر کلاه پهلوی بوده است.


 لادن مستوفی با نام اصلی زهرا مستوفی (زاده تنکابن ۲۶ آبان ۱۳۵۱) بازیگر زن ایرانی است. او همسر شهرام اسدی (کارگردان) و خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه) است. وی کار خود را با فیلم “روز واقعه” آغاز کرد و چند سال بعد پس از بازی در مجموعهٔ “دوران سرکشی” کمال تبریزی به شهرت رسید.از دیگر بازیگران سینما و تلویزیون است که ورزش می کند آن هم حرفه ای. او در تیم والیبال نیز عضو است.
 

 
 محمدرضا گلزار متولد اول فروردین ۱۳۵۶،  بازیگر سینما، نوازنده گیتار، خواننده و مدل آگهی‌های تبلیغاتی ایرانی است. وی را بیشتر به عنوان یک مدل سینمایی میشناسند. گلزار در اواخر دهه ۷۰ شمسی در ایران به شهرت رسید.

 
او هم یکی از بازیگرانی است که علاقه زیادی به ورزش دارد و در کنار آن نیز موسیقی هم کار می کند. اولین بار حضور او در پیست اسکی حاشیه ساز شد.

او به گفته خودش از بچگی اسکی کرده است و در این مورده اضافه کرده: من نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از پیست های اروپایی نیز اسکی کرده ام.می توانم این را ثابت کنم.حضورم در اسکی به دلیل علاقه شخصی ام به این ورزش است.از سه سالگی این ورزش را شروع کرده ام و عکس هم دارم!

به ورزش‌های اسکی، والیبال، بیلیارد و شنا علاقه دارد. کارت مربیگری اسکی دارد. به گفته خود محمدرضا گلزار، از ۶ سالگی والیبال را دنبال می‌کرده‌است. وی از سال ۱۳۸۳ کاپیتان تیم والیبال هنرمندان بود که مسابقات آن برای کارهای خیرخواهانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۳۸۶ به خاطر مشغله کاری از تیم کناره گرفت. وی مربی بدن ساز تیم ارتعاشات صنعتی در سال ۱۳۸۷ به درخواست آقای شهیدیان بوده‌است.

او با توجه به علاقه زیاد به دنیای مد و مدلینگ توانست در سال ۱۳۸۰ به عنوان اولین مرد فتومدل بعد از انقلاب ظاهر شود. جزو اولین مدل‌های تبلیغاتی ایران بود که عکسش برای تبلیغات ایکات بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی رفت پس از اکران فیلم شام آخر در سال ۱۳۸۰ شرکت ایکات از رضا دعوت کرد و او سال ۱۳۸۱ با این شرکت قرارداد بست وی همچنین به عنوان مدل آگهی‌های تبلیغاتی شرکت‌هایی همچون چرم و شیرآوران نیز فعالیت داشته‌است.

 
اما حامد کمیلی متولد ۱۴ تیر سال ۶۱ است که نیز در کنار بازیگری ورزش را نیز بسیار دوست دارد او هم مثل محمدرضا گلزار اسکی را دوست دارد آن هم از نوع جت اسکی او هربار که بتواند این ورزش را دنبال می کند.

 
الناز شاکر دوست متولد ۷ تیر ۱۳۶۳ در تهران از دیگر بازیگرانی است که به ورزش علاقه بسیار دارد. او در بیست سالگی (۱۳۸۳) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد. شاکردوست در فیلم‌هایی مانند مجردها، عروس فراری، قتل آنلاین، چه کسی امیر را کشت، چند می‌گیری گریه کنی، بی‌وفا، قاعده بازی، خدا نزدیک است، باد در علفزار می‌پیچد، کیش و مات و رسوایی بازی کرده‌است و در کنار بازیگری اسکی از ورزش های مورد علاقه اوست.

البته علی شاکردوست برادر وی که بیشتر وقت خود را صرف ورزش کردن می گذارد و از ورزش های مورد علاقه او و همچنین خواهرش الناز شاکردوست اسکی است می گوید: الناز شاکردوست یکی از بهترین موتور سوارهای باشگاه بانوان تهران است.
 


 پژمان بازغی متولد ۱۹ مرداد سال ۵۳ است که در یک خانواده ۵ نفره در تهران به دنیا آمده است. مهم ترین و معروف ترین فیلم وی ماموریت در تهران کاری از عرفان عسگری است که او نقش پژمان را دارد. این فیلم پلیسی برنده ۱۱ کلت طلایی از جشنواره فیلم پلیسی مسکو است.  او فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال می کند و در تیم فوتبال هنرمندان نیز عضو است.
 

 
 البته  هنرمندان دیگری نیز به ورزش علاقه دارند مثلاً تیم والیبال زنان باشگاه هنرمندان چهره هایی چون فاطمه گودرزی، افسر اسدی، مهوش صبرکن، لیلا بلوکات و بیتا سحرخیز و همینطور بازیگران جوانی چون سمیرا حسن پور، مرجان سپهری، لادن سلیمانی، ماریه ماشاءاللهی و نفیسه لطیفیان (همسر احمدرضا عابدزاده) را دارد.

منبع:مجله مهر