پارس ناز پورتال

لنکرانی :تخریب علیه هیچ کاندیدای به اندازه من نبود

مجموعه : مجله خبری روز
لنکرانی :تخریب علیه هیچ کاندیدای به اندازه من نبود

به گزارش مهر، کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در چهاردهمین نشست انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: رفتار مومنانه این است در هر صحنه ای وظیفه داریم تساهل نکنیم و به دلیل سختی کار شانه از زیر بار مسئولیت خالی نکنیم.

وی با اشاره به دیدارش با آیت الله مصباح گفت: علامه مصباح می فرمودند بعضی از مومنان برای تکلیف از سر رفع تکلیف عمل می کنند از اول هم برایشان مهم نیست که تکلیف به نتیجه برسد. همین که فهمیدیم وظیفه چیست، اما به آن عمل نکنیم، رفع تکلیف می شود.اگر کسی بدون بصیرت حرکت کند از مسیر دور می شود و هر میزان تندتر برود از مقصد دورتر می شود.

عضو ارشد جبهه پایداری با تاکید بر اینکه برای اینکه حرکت صحیح داشته باشیم باید با بصیرت عمل کنیم، گفت: نقطه آرمانی ما ایجاد تمدن اسلامی است، همه حرکت های اجتماعی اگر ما را به سمت تمدن اسلامی نبرد حرکت اساسی نیست و این موضوع مورد اتفاق نظر است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت و اینکه پیشرفت بدون عدالت مطلوبیت ندارد، اظهار داشت: عدالت یک حد متوسط است هدف اصلی گسترش عبودیت و حرکت تعاملی است، بی توجهی به مبنا باعث می شود در روزمرگی ها دچار افراط و تفریط شویم برخی به آرمانها توجه نمی‌کنند وفقط سعی دارند زندگی رزمره خود را سپری کنند در صورتی که باید به آرمانها و همچنین عدالت توجه کنند.

لنکرانی با بیان اینکه بی توجهی به رویکردها آفت مهمی است که انقلاب را تهدید می کند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی باید با نگاه حل معضل به مشکلات کشور نگاه کنیم، بصیرت به ما می آموزد نگاه ما برای رسیدن به تمدن اسلامی چه باشد، رهبری دو نکته اساسی را مورد تاکید قرار دادند اولین محور موضوعات اقتصادی و محور دوم حرکت علمی بر مبنای ثروت آفرینی است این دو گلوگاه اهمیت وافری دارند.

وی تصریح کرد: یکی از زمینه ها برای حل مسائل اقتصادی تاکید بر علم با نگاه حل مشکلات کشور است، با این صورت مسئله یکی از مهمترین وظایف ما پرداختن به مسائل علمی از نگاه مومنانه است.

عضو ارشد جبهه پایداری با تاکید بر اینکه در دانشگاه نباید فقط نگاه سیاسی داشته باشیم بلکه باید از این نگاه سیاسی در شناخت گلوگاهها استفاده کنیم، گفت: خیال نکنیم با تبادل اخبار سیاسی و نگاه روبنایی سیاسی به وظیفه خود عمل کردیم، نگاه سیاسی به ما کمک می کند آسیب ها را بهتر بشناسیم اما کافی نیست، راه خروج از خسران حرکت با تدبیر و با تکیه بر ارزش های اسلامی است.

به گزارش مهر، در ادامه این نشست دانشجویی از لنکرانی پرسید که کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری به رهبری نسبت داده می شد و این شبهه را به وجود می آورد که کاندیدای مد نظر رهبری نماینده جبهه پایداری است که وی پاسخ داد: در بین کاندیداهایی که در این دوره از انتخابات حضور داشتند، حداد، ولایتی، جلیلی و روحانی حکم مشاور رهبری را داشتند، عارف نیز با حکم رهبری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و به جز آقای غرضی که در سالهای اخیر حکمی از رهبر انقلاب نداشتند همگی می توانستند چنین ادعایی بکنند. البته در ستاد بعضی از کاندیداها چنین ادعاهایی مطرح بود و این دقیقا یکی از آفت هایی بود که دشمن می خواست به ما تحمیل کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا علت کناره گیری شما از انتخابات حمایت از جلیلی بوده است یا علت کناره گیری شما از انتخابات به مسئله عدم احراز صلاحیت شما برمی گردد، گفت: بنده انکار نمی کنیم که عده ای علاقه مند بودند من تایید صلاحیت نشوم و فکر نکنم تخریب علیه هیچ کاندیدایی به اندازه بنده بوده و حتی نسبت به برخی از مسائل خانوادگی من بسیار موشکافی کردند.

 

از مهرماه تاکید کردم گفتمان انقلاب اسلامی با یک کاندیدا به میدان خواهد آمد و یک کاندیدا در صحنه باقی ماند و در کمتر از 2 هفته حدود 4 میلیون رای کسب کرد که در مقایسه با افرادی که 9 سال تلاش می کردند تفاوت آرای چشمگیری دیده می شود و ظرفیت مهمی از کشور را نشان می دهد، نمی توان به این بخش بی اعتنا بود و ان شاء الله با توجه به بدنه جوان و نخبه، این بخش آینده روشنی خواهد داشت.

لنکرانی در واکنش به این سئوال که فضای رای آوری در انتخابات عموما در روزهای آخر رقم می خورد و آیا احساس نمی کنید جریان اصولگرایی در این زمینه دچار بی خردی و ضعف در عمل شد، توضیح داد: در بحث انتخابات به برخی از مطالب باید بپردازیم که ظرفیت تحملش هنوز به وجود نیامده و سبب اوقات تلخی می شود اما باید یک واقع بینی داشته باشیم. مسئول یکی از دستگاههایی که نظرسنجی انجام می داد به بنده گفت تا اسفند 91 اسم تو را در لیست کاندیداها قرار نمی دادیم چون نمی خواستیم مطرح شوید.

لنکرانی افزود: این طور نگاه کردن به نظرسنجی ها باعث می شود رفتارها مستند نباشد، آنچه فهمیدیم این است که مردم با اصل نظام مشکلی ندارند و برای نظام حاضرند جان فشانی کنند.

لنکرانی با اشاره به نتایج انتخابات های ریاست جمهوری و اینکه تغییر رویکردها در دوره هشت ساله رئیس جمهور قبلی سبب رای آوری می شود، گفت: در پایان دوره هاشمی رای به تغییر روند مدیریتی هاشمی بود و شعار اصلی این بود که ما می خواهیم کار متفاوتی انجام دهیم و ناطق نوری به این دلیل رای نیاورد که این تصور بود که وی در امتداد دولت سازندگی خواهد بود.

وی افزود: در انتخابات 84 تلقی این بود که می خواهیم رویکرد جدیدی بوجود آوریم و حمایت خاتمی از معین و حمایت از هاشمی در دور دوم سبب پیروزی این افراد نشد. در این دوره تمایل تغییر در فضای مدیریتی کشور می توانست مردم را اغنا کند و شانس پیروزی را بالا ببرد.عده ای تلاش کردند که جلیلی را امتداد سیاست های احمدی نژاد بدانند و نهایتا این نتیجه رقم خورد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به نظرسنجی های بهمن 75، 83 و 91 گفت: در سال 75 خاتمی در نظرسنجی ها کمترین اقبال را داشت و در بهمن 83 و 91 نیز احمدی نژاد و روحانی همین وضعیت را داشتند در حالیکه برخی قبل از انتخابات تصور می کردند 60 درصد آراء را دارند و حتی می توانند آراء خود را به دیگران منتقل کنند.

لنکرانی در خصوص تایید صلاحیتش در شورای نگهبان گفت: انکار نمی کنم که عده ای تلاش می کردند من تایید نشوم شورای نگهبان جایگاه فصل‌الخطابی است، گروه های سیاسی بودند که تمایل داشتند من رد شوم، حتی اگر من رد می شدم اتفاق خاصی رخ نمی داد و اعتراضی نداشتم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید آیت الله مصباح یزدی در سخنانی اعلام کردند که اصلح تر از لنکرانی کسی را نمی شناسم، گفت: این حرف قبل از آن زمان بود که از حضور آقای جلیلی تا انتهای انتخابات اطمینان پیدا کنیم و حتی بنده معتقد بودم جلیلی نسبت به شخص بنده اصلح است. عده ای اصرار دارند که ما بگوییم ما بدیم اگر شما خوشحال می شوید، ما می گوییم بله ما بدیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که شما گفته اید به نفع جلیلی کناره گیری کرده اید، اما چرا شب قبل از اعلام تایید صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان انصراف دادید؟، گفت: از همان اول اعلام کرده بودیم که با یک پرچمدار در انتخابات حاضر خواهیم شد، اینکه بعضی از کاندیداها می گفتند ما آمده ایم سبد بگذاریم و بعد به نفع کسی دیگر کنار بکشیم را صحیح نمی دانم و در خصوص خودم باید بگویم در آخرین جلسه ای که با جلیلی داشتیم از او سوال کردم شما تا آخر می مانید که او گفت بله می مانم و من اطمینان پیدا کردم که باید با یک پرچم در انتخابات حاضر شویم.

لنکرانی گفت: حتی اگر این حرف درست باشد که بخاطر رد صلاحیت ها کنار کشیده باشم، چه اشکالی دارد و این چه فایده ای برای شما دارد جز اینکه انرژی صرف اختلافات بیهوده شود.

وی بیان کرد: طرح این مسائل در زمان فعلی هیچ سودی ندارد ، دشمنان تله هایی را برای تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی طراحی می کنند و یکی از همین تله ها ایجاد اختلاف بین افراد معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی است./مهر