پارس ناز پورتال

توفیقی : تغییرات فعلی در دانشگاه‌ها حداقلی است

مجموعه : مجله خبری روز
توفیقی : تغییرات فعلی در دانشگاه‌ها حداقلی است

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد برخی عزل و نصب‌ها در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: این عزل و نصب‌ها حداقلی است.

وی اضافه کرد: بالاخره دوستان جدید‌تری هم هستند که باید بیایند و انشاالله فعالیت قبلی را ادامه دهند و بهبود ببخشند و این تغییرات در دانشگاه‌ها طبیعی است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این پرسش که شنیده‌ها شده شما بنا دارید آقای میلی‌منفرد که مجلس به وی برای وزارت علوم رای اعتماد نداد را به سمت ریاست دانشگاه امیرکبیر منصوب کنید، گفت: خیر ما در آن دانشگاه بنای جا به ‌جایی نداریم.

توفیقی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اصلا برای آقای میلی‌منفرد مسئولیتی در نظر گرفته‌اید؟ تصریح کرد: در حال حاضر خیر.

نبویان :
عزل شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌هاست
رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس ضمن انتقاد از عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم، گفت: عزل شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌هاست.

حجت الاسلام سید‌محمود نبویان نماینده تهران و رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به خبر عزل رئیس‌ دانشگاه علامه طباطبایی از سوی سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: بسیار جای تعجب است که چند سرپرست بسیار افراطی از طرف آقای روحانی برای برخی وزارتخانه‌ها معرفی شده اند که این مسئله در وزارت علوم بیشتر جلب توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه افکار توفیقی با افکار ملت ایران در تعارض است، افزود: متاسفانه فرد افراطی که سرپرست وزارت علوم شده در فتنه‌ نقش تحریک‌کننده داشت و اندیشه های وی هم با اندیشه اسلامی شدن دانشگاه‌ها سازگاری ندارد.

نبویان ادامه داد: امثال توفیقی صدمات زیادی را در سال 88 به کشور وارد کردند و امروز می‌بینیم که چنین فردی سرپرست وزارت علوم شده است.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم چرا توفیقی با نیروهای بسیجی و مذهبی دشمنی دارد. توفیقی باید توضیح دهد که چرا روسای دانشگاه‌هایی که مذهبی هستند را یکی پس از دیگری عزل می‌کند.

وی اظهار داشت: ظاهرا دوستان افراطی دچار کمبود فرصت شده‌اند تا در روز کارهایشان را انجام دهند و به همین دلیل گاهی اوقات و بدون اطلاع به افراد به طور شبانه آنها را عزل می‌کنند.
نبویان در پایان تاکید کرد: به نظر می رسد عزل آقای شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌ها باشد.
فارس