پارس ناز پورتال

زندگینامه ی گرت بیل

زندگینامه ی  گرت بیل

نام کامل: گرت فرانک بیل
زادروز : ۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۸۹ ‏
زادگاه : کاردیف، ولز
قد : ۱٫۸۶ سانتی متر
پست: مهاجم ، هافبک

اطلاعات باشگاهی گرت بیل
باشگاه کنونی گرت بیل: رئال مادرید
شمارهٔ پیراهن : ۱۱

باشگاه‌های جوانان گرت بیل
–  کاردیف
۲۰۰۵–۲۰۰۶ : آکادمی ساوت‌همپتون

باشگاه‌های حرفه‌ای گرت بیل
۲۰۰۶–۲۰۰۷ : ساوت‌همپتون
۲۰۱۳–۲۰۰۷: تاتنهام هاتسپر
۲۰۱۳–:  رئال مادرید

گرت بیل(به انگلیسی: Gareth Bale)‏ (زادهٔ ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۹) در ولز است که در حال حاضر به عنوان هافبک و وینگر در لالیگا و باشگاه رئل مادرید و تیم ملی ولز بازی می‌کند. بزرگان فوتبال او را به عنوان یک فوتبالیست با سرعت فوق العاده، با توانایی بالای عبور از حریف، شوت زنی دقیق با پای چپ و ویژگی‌های فیزیکی استثنایی توصیف کرده‌اند.

بیل برادرزاده کریس پایک فوتبالیست سابق شهر کاردیف است.

گرت بیل فوتبال حرفه‌ای را از ساوت‌همپتون و با بازی در خط دفاعی آغاز کرد که تبحر خاصی در اجرای ضربات آزاد داشت. با آغاز تغییر باشگاه و حضور در اسپرز در سال ۲۰۰۷، با تغییر مدیریتی و تاکتیکی او بیشتر تبدیل به یک بازیکن تهاجمی شد.

 

گرت بیل,بیوگرافی گرت بیل,عکس گرت بیل

 

با آغاز فصل ۲۰۰۹–۱۰، گرت بیل نقش محوری در تاتنهام، چه در داخل کشور و چه در لیگ قهرمانان ایفا کرد. نقطه اوج گرت بیل بازی تاتنهام در مقابل اینتر میلان در لیگ قهرمانان اروپا بود در آن بازی تاتنهام ۴-۳ شکست خورد اما آنچه از این دیدار بیش از همه در یادها ماند، هت‌ تریک فوق‌العاده بیل بود.

 

گرت بیل با تکنیک و سرعت فوق‌ العاده‌اش خط دفاعی قهرمان اروپا را بارها به هم ریخت و چیزی نمانده بود که شکست سنگین تیمش را به یک تساوی خاطره انگیز تبدیل کند.توانایی او برای عبور از خط دفاعی اینتر حیرت‌ انگیز بود و مایکون که از بهترین مدافعان جهان بود را محو کرد و در بازی بعدی تانتهام و اینتر میلان باز هم بیل گل زد و پاس گل داد تا تاتنهام این بار ۱-۳ پیروز شود، گرت بیل دفاع اینترمیلان را از هم پاشید و نقطه شهرتش بازی های او مقابل اینتر بود.

 

افتخارات گرت بیل
گرت بیل سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس را به دست آورده بود و در سال ۲۰۱۳ نیز بازیکن سال فوتبال انگلیس شد و در ادامه نیز بیل عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ جزیزه را به دست آورد. او با حضور فوق العادش در تاتنهام به عنوان یكی از نمادهای فیفا ۲۰۱۴ لقب گرفت.