پارس ناز پورتال

رفع دردهای مزمن با غذا

رفع دردهای مزمن با غذا

هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند بطور کامل درد های مزمن را کنترل کند اما یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از میوه و سیزیجات، غلات کامل و چربی غیر اشباع و سالم می تواند به ساخت استخوانهای قوی و در برخی موارد از درد شدید جلوگیری می کند بسیاری از دردهای روزمره مانند درد مفاصل، مشکلات گوارشی، درد های استخوانی و غیره با خوردن مواد غذایی مناسب درمان می شود.

درد های مزمن
سردرد مزمن
درد مفاصل
درمان عفونت های دستگاه ادراری
پوکی استخوان
ناراحتی های گوارشی
دردهای مزمن

درد مزمن دردی است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند به عنوان مثال دردهای ماهیچه ای که بیش از شش ماه طول می کشد و این درد ها می تواند در پشت، شانه ها، لگن، زانو، سر و دیگر قسمت های بدن باشد معمولا درد مزمن با آسیب به یک منطقه شروع می شود مثلاً در یک آسیب، شانه شما رگ به رگ می شود این احتمال وجود دارد که حتی بعد از اینکه شانه شما خوب شود درد به صورت مزمن ادامه داشته باشد دلیل آن اینست که منطقه آسیب دیده هنوز ملتهب است و شما با مصرف بعضی از مواد غذایی می توانید درد مزمن خود را مدیریت کنید این مواد غذایی عبارتند از
ماهی آزاد

دردهای مزمن و تغذیههمه چربی ها بد نیستند بعضی از چربی ها مانند اسید های چرب امگا ۳ که در ماهی غزل آلا، ماهی آزاد سالمون، ساردین، شاه ماهی، وجود دارد برای تخفیف درد موثر است.
پیاز

دردهای مزمن و تغذیهپیاز دارای کوئرستین که یک آنتی اکسیدان شناخته شده برای مبارزه با آنزیم هایی سبب التهاب می باشد علاوه بر آن حاوی ترکیبات گوگرد است که به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند غذاهای دیگری مانند کلم بروکلی، سیب و انگور نیز دارای کوئرسیتین هستند.
بلوبری

دردهای مزمن و تغذیهبلوبری دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان می باشد و برخی از آنتی اکسیدان ها  مانند آنتوسیانین برای درد های مزمن موثر است این آنتوسیانین ها به جنگ رادیکالهای آزاد که سبب التهاب و درد مزمن را بدترکرده می روند. شما می توانید نوعی بلوبری آبی رنگ را با مقداری شیر برنج و موز مخلوط کرده و مصرف کنید.
سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر بالای از کارتنوئید ها و آنتی اکسیدان ها می باشد که بسیار شبیه آنتوسیانین است کاروتنوئید ها التهاب را کاهش و ایمنی را تقویت می کنند سیب زمینی شیرین را پخته و رنده کنید دارچین و زنجبیل را به آن اضافه کنید هویج، فلفل قرمز و انبه نیز دارای کارتنوئید می باشند.
سیر

دردهای مزمن و تغذیهسیر یکی از مهمترین غذاهای ضد التهابی می باشد که شما برای کاهش درد مزمن خود می توانید استفاده کنید و غنی از ترکیبات گوگرد می باشد سیر می تواند سیستم ایمنی بدن را با تحریک سلول های T تقویت کند.
سردرد مزمن

دردهای مزمن و تغذیهاگر سردرد مزمن دارید ازغذاهایی که دارای امگا ۳ مانند ( کلزا، سویا، آووکادو، گردو، ماهی آزاد، میگو و ماهی های چرب ) هستند استفاده کنید . اگر در هوای گرم دچار سردرد شدید احتمالا از دست رفتن مایعات بدن باعث سردرد شما شده است سعی کنید از مایعات ( آب، میوهای آبدار مانند سیب، پرتغال، آناناس و انگور ) استفاده کنید گاهی کاهش افت قند خون باعث سردرد می شود که شما با خوردن غلات سردرد خود را درمان کنید.

درد مفاصل
اگر دچار درد های مفاصل ( آرتریت، آرتروز و…) هستید از آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی حاوی آمگا ۳ استفاده کنید مس و گوگرد دو عنصری هستند که بدن شما را از سموم و توکسین ها پاک می کنند لذا برای جذب مس از مواد غذایی گوجه فرنگی، تربچه، سیب زمینی، ماش، شاهی، بروکلی، اسفناج و چای استفاده کنید. اووکادو و سویا دارای مواد ضدالتهابی هستند که برای دردهای زانو که ناشی از التهاب مفصل باشد موثرند آووکادو دارای ترکیبی به نام فیتواسترول است که اثر ضد التهابی دارد. ماساژ روغن آووکادو بر روی زانو به علت خاصیت ضد روماتیسمی  موجب تخفیف درد زانو می شود. سویا نیز به علت ماده موثره ایزوفلاوان موجود در آن التهاب مفصل را کاهش، بافت غضرف را بهبود و سبب کاهش درد مفصل می شود. مصرف مواد غذایی دارای ویتامین K, D, C  و اسیدهای چرب نیز در درمان درد مفاصل موثر است.
درمان عفونت های دستگاه ادراری

زمانی که دارای عفونت مجاری ادراری هستید مایعات زیاد بنوشید و الکل مصرف نکنید. از یبوست با خوردن ( میوه و سبزیجات تازه ) جلوگیری کنید مصرف زغال اخته از تجمع باکتریها در دیواره مجاری ادراری جلوگیری می کند.
پوکی استخوان

دردهای مزمن و تغذیهزمانی که خون ( با خوردن گوشت زیاد ) اسیدی شود سبب از بین رفتن املاح استخوان می شود لذا مصرف مواد خوراکی حاوی پتاسیم ( موز، میوه های خشک و حبوبات، چای و شکلات سیاه ) میزان اسیدی شدن خون را کم کرده و از کاهش املاح استخوانی جلوگیری می کند.
ناراحتی های گوارشی

در درمان یبوست از مواد غذایی دارای فیبر که دارای قند سوربیتول هستند  مانند ( موز، زردآلو و آناناس رسیده ، کدو تنبل، کدو، بادمجان، نخود، لوبیای سفید، عدس، آلوی تازه ، آلو خشک و خرما ) استفاده کنید و زمانی که اسهال دارید از مواد غذایی مانند ( انجیر، موز کاملاً رسیده، به و سیب ) که حاوی پکتین هستند استفاده کنید.