پارس ناز پورتال

چه میکند این سفیده تخم مرغ

چه میکند این سفیده تخم مرغ
 

شاید خودتان هم ندانید که در یخچالتان چه محصول ارزشمند و مفیدی برای درمان مشکلات پوستی صورتتان وجود دارد. ماسکهای صورتی که با سفیده تخم مرغ تهیه می شوند می تواند بسیاری از مشکلات پوستی از جمله ، جوش ، منافذ بزرگ و چین و چروکها را درمان کند را درمان کند و مسلما” خیلی ارزانتر از محصولات مختلف موجود در بازار است.

درمان جوش
سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و به همین دلیل برای ترمیم و بازسازی پوست بسیار مفید است و می تواند جوشها را برطرف و یا کم می کند.

تنگ شدن منافذ
سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم لیزوزیم است . این آنزیم می توتاند از فساد و خراب شدن جلوگیری کند و به همین دلیل در برخی غذاها به عنوان ماده نگهدارند استفاده می شود. این ویژگی سفیده تخم مرغ باعث شده که بتواند از پوست ما هم مواظبت کند و باعث شود که پوست انسان کشش و انعطاف پذیر طبیعی اش را حفظ کند و منافذ پوست تنگ تر شود.

جذب چربی اضافی
پروتئین موجود درسفیده تخم مرغ به جذب چربی های اضافی پوست کمک می کند و باعث می شود که پوست صورت تازگی و طراوت خود را حفظ کند اما براق نباشد.

درمان موقت چین و چروکها
سفیده تخم مرغ می تواند موقتا” چین و چروکها را کاهش دهد . در واقع پرودئین موجود در تخم مرغ موقتا” چین و چروکها را پنهان می کند و باعث می شود پوست ما صافتر به نظر برسد.

طریقه استفاده
برای بهرمند سدن از مزایای سفیده تخم مرغ ، ابتدا باید تخم مرغ را بشکنید و زده و سفیده را از هم جدا کنید . سفیده تخم مرغ را آنقدر به هم بزنید تا شبیه کف شود و سپس یک لایه نازک از آن را به صورتتان بمالید و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس صورتتان را آبکشی نمایید.