پارس ناز پورتال

چگونه بفهمیم دوستمان دارد؟

چگونه بفهمیم دوستمان دارد؟

داستان عشق، مثل همیشه پیچیده و مبهم است. با گذشت زمان و تغییراتی که در روابط انسانی حاصل شده به نظر می‌رسد زنان جرات‌مند‌تر شده‌اند و دیگر مانند سابق، کم‌رو و خجالتی نیستند. اما آنها همچنان در مورد وضعیت و سرنوشت خود، دچار ابهامند. بسیار دشوار است که بتوان به ذهن یک مرد نفوذ کرد و رویدادهای آینده را پیش‌بینی نمود.

دوست داشتن
یک زن در هر مرحله‌ای که باشد، از صحبت‌های مقدماتی گرفته تا دوران نامزدی، همواره کنجکاو است تا بداند طرف مقابل تا چه حدی این اشتیاق را دارد که سطح رابطه را به مرحله بعدی ارتقا دهد. معمولا طرح پرسش مستقیم یا بحث در این‌باره کمک چندانی نمی‌کند، حتی ممکن است موجب سردرگمی بیشتر نیز بشود. اما میزان صبر زنان برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایشان چقدر است؟ زنان امروزی تا ابد منتظر نمی‌مانند!

بنابراین، بسیار مهم است که وی سرنخ‌هایی در اختیار داشته باشد تا با استفاده از آنها نشانه‌هایی از طرز‌فکر طرف مقابل بدست بیاورد و بر اساس آنها تصمیم‌گیری کند. در اینجا با چند نکته آشنا می‌شویم که از نظر کارشناسان برانگیختگی و تاثیرات احساسی، هیجانی طرف مقابل را نشان می‌دهد؛

زبان بدن
اولین و مهمترین نشانه میزان دلبستگی، زبان بدن است. نوع نگاه، یکی از این نشانه‌هاست. گاهی هم ممکن است وی به صورت ناخودآگاه حرکات شما را تقلید کند. علاوه براین، ممکن استنشانه های دست‌پاچگی را در او ببینید. رفتارهای غیرعادی، خنده های با استرس، عرق کف دست، کشیدن نفس عمیق، بی‌قراری و … همه می‌توانند نشانه هایی از علاقه او به شما باشند. اینها از نشانه‌های علاقه‌مندی است و نشان می‌دهند که او سخت در تلاش است تا با شما ارتباط نزدیکتری برقرار کند.البته باید این نکته را هم در نظر داشت که زبان بدن تا حدی وابسته به شخصیت فرد و فرهنگی است که در آن رشد کرده است.

ارتباط
وقتی فردی به رابطه‌ای علاقه‌مند باشد و برای ازدواج پیش‌قدم شود، به هر یک از گفته‌های طرف مقابل کاملا توجه می‌نماید. این امر کاملا در تضاد با حواس‌پرتی همیشگی افراد است. به عنوان مثال وقتی صحبت‌های شما، او را از تماشای فوتبال باز می‌دارد، می‌توان از علاقه‌مندی فرد مورد نظر اطمینان حاصل کرد.

تغییر رفتار
نشانه های غیر کلامی اغلب واضح تر از نشانه های کلامی هستند. شخصی که از نظر احساسی به شخص دیگری وابسته است اغلب عادت های شخصی اش را تغییر می دهد تا شخصی را که با او تعامل دارد بازتاب دهد. پس اگر زمانی که به طرف او خم می شوید تا با او صحبت کنید او هم به طرف شما خم شد، و یا او با حالتی شبیه به شما رو به شما بنشیند، شما توجه و علاقه اش را جلب کرده اید.

زمینه‌های مشترک
فردی که به شما علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند. او درمورد خانواده، پیشینه، سلیقه غذایی، ، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرک بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد کند.  حتی سعی می‌کند مسائلی را که پیش از این جاذبه‌ای برایش نداشتند اما مورد علاقه شماست را دست کم یک بار امتحان کند.اگر از قایق سواری خوشتان نمیآید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

توجه و مراقبت
زنان می‌خواهند توجه همسر آینده‌شان را تمام و کمال داشته باشند و حاضر نیستند آن را با کسی تقسیم کنند. البته مردان ممکن است توجه و مراقبت خود را به شیوه‌های مختلفی بروز دهند. میزان توجه او به شما همیشه یکسان و در حداکثر درجه است و ربطی به کیف و کفش تازه‌ای که خریده‌اید و توجه دیگران را جلب می‌کند، ندارد.

احترام
دقت کنید او چه در سطح گفتار و چه در عمل تا چه حد به شما احترام می‌گذارد. به نوع زبانی که بر می‌گزیند، لطیفه‌هایی که می‌گوید و در کل ادبیاتی که در برقراری رابطه با شما استفاده می‌کند دقت کنید و ببینید تا چه حد شما را به عنوان شریک زندگی‌اش پذیرفته است. فردی که به شما علاقه‌مند است تلاش می‌کند هیچ گزندی متوجه شما نشود. ممکن هست حتی اجازه ندهد شما با صحنه‌های ناخوشایند روبرو شوید. البته کسی که دوست‌دار واقعی شما باشد، نیاز به نمایش بیش از حد ندارد.

جایگاه ویژه
فردی که از صمیم قلب به شما علاقه‌مند باشد سعی می‌کند شما را به دوستان و خویشاوندانش معرفی کند و البته این کار را با افتخار انجام می‌دهد.

در تمام موارد بالا باید بررسی شود آیا این حالت‌ها از احساسی زودگذر ناشی می‌شوند و یا پایدارند. اگر احساسات اصیل باشند، همسر آینده‌ی شما حتی در مواقعی که خلق خوبی ندارید نیز شما را تحسین می‌کند. در سختی‌های کوچک و بزرگ زندگی کنار شما می‌ماند، با شما می‌خندد و هیچ‌گاه از اینکه از شما تعریف کند، خجالت زده نمی‌شود.

درگوشی کاملا خصوصی!
خیلی وقت ها مردها از دختری كه او را انتخاب کرده است، دوری می‌كنند هرچند ممكن است برای گذراندن لحظات لذتبخش جسمی و روانی مدتی با او بمانند اما هرگز او برای زندگی آینده انتخاب نمی‌كنند. چرا؟ چون پسرها از انتخاب شدن متنفرند و دوست دارند انتخابگر باشند. پس با تلاش برای جذب او، از او دور شده‌اید.

به هرحال اگر تمایل به ازدواج با ایشان را دارید بدون اینكه احساسی و هیجانی با این موضوع برخورد كنید، وجود یا فقدان نشانه ‌های اولیه یك همسر مناسب را در او بسنجید؛ پایبندی به دستورات دینی، خوش اخلاقی، تلاش و … .

این نشانه‌ها تنها نشان می‌دهد این احساس دوطرفه است یا یكطرفه به سوی ناكجاآباد اما هرگز نشانگر این نیست كه آیا او لیاقت شما را دارد یا خیر، آیا او دارای معیارهای همسر مناسب هست یا خیر. پس صرفا به آنها اكتفا نكنید. علامت حقیقی عشق و تمایل او به شما تنها یك رفتار است؛ اگر شما دختر هستید، او با برپایی مراسم رسمی خواستگاری، تمام تلاش خود را خواهد نمود تا ضمن جلب موافقت خانواده خود، والدین شما را برای رسیدن به شما راضی نماید.