پارس ناز پورتال

ایده جالب برای مدارس در آینده (عکس)

ایده جالب برای مدارس در آینده (عکس)
پیشترفته ترین مدرسه جهان، مدرسه ای که اصلا کلاس ندارد!!
از زمانی که مدرسه ساخته شد روش های آموزشی بسیاری به وجود آمد ولی در همه آنها روش ارتباطی معلم با دانش آموز تقریبا یکسان است. همه آنها روش ارتباطی معلم با دانش آموز تقریبا یکسان است. دانش آموزان با استعدادهای متفاوت و علایق مختلف به کلاس فرستاده می شوند و تحت یک برنامه آموزشی واحد ، آموزش می بینند.

 


اما اکنون یکی از کشورهای اروپایی سعی در تغییر روش آموزش از طریق ساختن یک سری مدارس دارد که در آنها هیچ کلاس وهیچ موضوع درسی از پیش تعیین شده وجود ندارد. نکته جالب توجه و بسیار مهم دیگر در این مدرسه این است که در آن هیچ سطح درسی مشخصی از قبیل دبیرستان یا دبستان وجود ندارد.

فلسفه وجود این مدارس در مرکز آموزشهای آزاد کشور سوئد این است که کودکان دارای قدرت آفرینندگی هستند و ایده های آنها بسیار مهم است و بسیاری از شرکت ها مانند گوگل از تصورات کودکان ایده می گیرند بنابراین چرا نباید به آنها فضایی برای پیشرفت و موفقیت بدهیم؟

 
 


برای تحقق این موضوع مدرسه ای ساخته شده است که به جای اینکه دانش آموزان به صورت سنتی در کلاس بنشینند ، دارای یک فضای همگانی است و همه در آنجا مشغول فعالیت هستندعلاوه برآن در ای مدرسه برنامه آموزشی از طریق موبایل یا کامپیوتر در دسترس است. به گزارش  بروزترین ها روش آموزشی در مرحله آزمون و خطا قرار دارد و این مرکز معتقد است که همه چیز به کمک تجربه بدست می آید.


دانش آموزان میتوانند هرگونه سرگرمی را برای ساعات استراحت انتخاب کنند و در این حین به تفریح بپردازند.و همانطور که گفتیم هیچ آزمون و یا سطح آموزشی مشخصی وجود ندارد و همه دانش آموزان توسط معلم خود زیر نظر گرفته می شوند و برنامه آنها به صورت لحظه به لحظه و با توجه به پیشرفت آنها بررسی میشود و تغییر میکند.

نکته جالب توجه این است که این مدرسه کاملا رایگان است زیرا جزو برنامه های سیستم آموزشی دولت می باشد و تنها شرط حضور در این مدرسه این هست که پدر و مادر دانش آموز جزو شهروندان باشند که به دولت سوئد مالیات می دهند.