پارس ناز پورتال

زمان مناسب مراقبت از پوست

زمان مناسب مراقبت از پوست

اگر تاكنون به مراقبت از پوستتان توجه نكرده‌اید سریع‌تر اقدام كنید چراكه پیری پوست از حوالی 30-20 سالگی شروع می‌شود، زمانی كه شما هنوز هیچ آثاری روی پوست خود نمی‌بینید.

محصولات پوستی ممكن است اثربخشی چندانی روی این واقعیت نداشته باشند چراكه ژن شما، عادت‌های غذایی و آفتاب، مهم‌ترین عوامل این تغییرها هستند ولی بیشتر منتظر نباشید. باید برنامه ورزشی روزانه داشته باشید و به تغذیه‌تان اهمیت بدهید.

مرطوب‌كننده‌ها از پوست شما محافظت و آن را شاداب‌تر می‌كند. اگر پوست چربی دارید از یك مرطوب‌كننده فاقد چربی سبك استفاده كنید. در صورتی كه پوست خشكی دارید، بیشتر از یكبار در روز از مرطوب‌كننده استفاده كنید.

ضدآفتاب قدم بعدی محافظت از پوست طی ساعت‌های روز چه داخل منزل و چه خارج از منزل است چراكه اشعه خورشید از هوای ابری و شیشه هم عبور می‌كند. بسیاری از مرطوب‌كننده‌ها ضدآفتاب هم دارند. از ضدآفتابی با SPF حداقل 30 استفاده كنید و لب‌هایتان را نیز پوشش دهید.

برای محافظت از پوست می‌توانید از فرمول زیر شروع كنید:
• صبح‌ها: مرطوب‌‌كننده، سپس ضدآفتاب.
• شب‌ها: محصولات ضدچروك و مرطوب‌كننده.

برای اینکه پوست شفافی داشته باشید اگر پوست شما خشك است، یكبار در هفته پوست را لایه‌برداری كنید و اگر پوست چربی دارید یك یا دو بار در هفته آن را لایه‌برداری كنید و اگر پوست حساسی دارید، با پزشكتان در این مورد صحبت كنید.

كاربرد روش‌هایی مثل رادیوفركوئنسی و لیزرهای جوانسازی با تكنیك‌های جدید نیز می‌تواند در بهبود ظاهر پوستتان موثر باشد. در این خصوص می‌توانید از یك متخصص پوست بهره بگیرید.
منبع: هفته نامه سلامت