پارس ناز پورتال

تفکر مثبت در زندگی

تفکر مثبت در زندگی

تفکر مثبت، موجب آرامش درونی، موفقیت، روابط بهتر و سلامتی بیشتر می شود. امور روزمره زندگی با تفکر مثبت به آسانی سپری می شوند. زندگی، امیدوارانه تر و مسرت بخش تر می شود و خوشبختی و رضایت خاطر بیشتری بر زندگی حاکم خواهد شد.

 

تفکر مثبت مسری است. افراد پیرامون شما افکار شما را می گیرند و به همان ترتیب تحت تاثیر قرار می گیرند. به عبارتی احساسات شما به دیگران سرایت می کند. به خوشبختی، سلامتی و موفقیت بیندیشید. در آن صورت مردم هم شما را دوست خواهند داشت و به شما کمک می کنند، چراکه از نوسانات و احساساتی که از ذهن و فکر مثبت ساطع می شود، لذت می برند. برای اینکه تفکر مثبت نتایج خوبی را به بار آورد، یک سری کارهای درونی لازم است. باید ابتدا دیدگاه مثبتی به زندگی داشته باشید و در هر کاری، منتظر نتایج موفقیت آمیز باشید. در این راستا هر نوع عملکرد ضروری را برای اطمینان بخشیدن به موفقیت خود اتخاذ کنید.

 

تفکر مثبت تاثیرگذار، فقط تکرار واژه های مثبت یا اینکه مرتب به خودتان بگویید که همه چیز درست می شود، نیست. کافی است برای چند لحظه مثبت بیندیشید و بعد بگذارید ترس و بی اعتمادی به ذهن تان خطور کند. اگر می خواهید یک تحول درونی واقعی در خود ایجاد کنید، اگر می خواهید طرز فکر خود را تغییر دهید، اگر می خواهید مالک نیرویی ذهنی شوید که می تواند به طور سازنده و مثبت بر شما، محیط و افراد پیرامون تان تاثیر بگذارد، به دستورالعمل های زیر توجه کنید تا قدرت تفکر مثبت خود را بهبود بخشید:

 

۱ همواره از واژه های مثبت در گفت وگوهای درونی تان استفاده کنید. استفاده از واژه هایی مثل «من می توانم، من قادرم، این کار ممکن است، این کار می تواند صورت گیرد.»

 

۲ گفت وگوهای درونی تان را با احساسات خوشبختی، قدرت و موفقیت همراه کنید.

 

۳ به افکار منفی اعتنا نکنید. به آرامی با کار کردن از این نوع افکار اجتناب ورزید و آنها را با افکار شادی بخش و سازنده جایگزین کنید.

 

۴ در مکالمه های خود با افراد دیگر از واژه هایی که حس توانایی، قدرت خوشحالی و موفقیت را در ذهن آنان برمی انگیزاند، استفاده کنید.

 

۵ قبل از شروع هر کاری، به طور مشخصی در ذهن تان نتایج موفقیت آمیز آن را تجسم کنید. اگر با ایمان تمرکز کنید، مسلما با نتایج شگرفی روبه رو می شوید.

 

۶ هر روز حداقل یک صفحه نوشته روحیه بخش بخوانید.

 

۷ فیلم هایی تماشا کنید که شما را خوشحال می کنند. به اخبار گوش دهید و روزنامه بخوانید، اما به میزان کم و بدون اینکه بگذارید بر احساسات تان تاثیر بگذارد.

 

۸ با افرادی معاشرت کنید که مثبت می اندیشند.

 

۹ همواره پشت خود را هنگام نشستن و راه رفتن صاف نگه دارید، این کار اعتمادبه نفس و نیروی درونی شما را تقویت می کند.

 

۱۰ قدم بزنید، شنا کرده و در فعالیت های گوناگون شرکت کنید. این کار به توسعه و بهبود نگرش مثبت تر کمک می کند.

 

در نهایت اینکه مثبت بیندیشید و انتظار داشته باشید که به نتایج و موقعیت های مطلوب دست یابید، حتی اگر اکنون زندگی شما آنطور که می خواهید نباشد، بعد از گذشت مدتی مشخص، دیدگاه ذهنی و شرایط زندگی تان تغییر خواهد کرد. وقتی می گویید: می توانم و انتظار موفقیت را داشته باشید، خود را با اعتمادبه نفس تر و مسرورتر می کنید. ذهن خود را با روشنایی، خوشبختی، امید، احساس امنیت و قدرت پر کنید تا خیلی زود زندگی تان این مشخصات را منعکس کند.