پارس ناز پورتال

همسر ماجراجو خوب است یا بد؟

همسر ماجراجو خوب است یا بد؟

جهانگردان شجاع
زنان و مردان ماجراجو، تن به خطراتی می‌دهند كه سایرین از انجامش ابا دارند، آنها برخلاف اغلب ما، نگران و وحشت‌زده نمی‌شوند و با محدودیت‌ها می‌جنگند و جان خود را به مخاطره می‌اندازند. برای آنها تن به خطر دادن، معادل پاداش است. آنها می‌گویند اگر خطری نباشد سودی هم در كار نیست. بیشتر آنها تحت‌تاثیر عقاید دیگران و هنجارهای اجتماعی قرار نمی‌گیرند و به ارزش‌های خودشان معتقدند. آنها به‌راحتی به فعالیت‌های پرخطر تن می‌دهند و می‌گویند زندگی باید مخاطره‌آمیز باشد. در زندگی استقلال دارند. آنقدرها نگران دیگران نیستند و معتقدند هركس در قبال خود مسئول است. همچنین آنها از هنر متقاعد كردن برخوردارند و به‌راحتی دیگران را تحت‌تاثیر قرار داده و دوستی آنها را برای خود می‌خرند. به سیاحت و سیر و سفر علاقه بسیار دارند. در برابر هر كس كه بخواهد از آنها سوءاستفاده كند، می‌ایستند و جسور و شجاع هستند. یكی از ویژگی‌های مهم آنها «در حال زندگی كردن» است. آنها به‌دلیل حوادث و رویدادهای گذشته تاسف نمی‌خورند، برای آنها زندگی چیزی است كه باید آن را اكنون پیدا كرد.

ماجراجوها باید مواظب باشند
افراد ماجراجو عاشق ریسک کردن هستند. چنین شخصیتی، احتمالا بسیار کنجکاو، خلاق و پرانرژی است و معمولا فرد خودانگیخته‌ای است، علائق فراوانی دارد؛ از کوهنوردی و ماهیگیری گرفته تا رفتن به سینما و تئاتر. اگر شخصیت ماجراجویی داشته باشید، با افراد ماجراجویی که درست مانند خودتان هستند، به خوبی رابطه برقرار می‌کنید. اگر دنبال همسر ایده‌آل خودتان هستید، عجله نکنید؛ چون ماجراجویی شما باعث می‌شود خیلی سریع در عشق گرفتار شوید و عاقلانه‌ عمل نکنید. اگر به کسی واقعا علاقه دارید، به خودتان فرصت دهید تا بهتر او را بشناسید. در عین حال گاهی ماجراجویی بیش از اندازه ممکن است آینده‌تان را به خطر بیندازید ولی باید با این خصوصیت نادرست مبارزه کنید.

 با این تست می​فهمید ماجراجو هستید یا نه؟!
حالا که تاحدی متوجه شدید که شخصیت ماجراجو چه شخصیتی است، با پاسخ به این 12 سؤال می‌توانید ببینید که تا چه حد از این شخصیت در شما و همسرتان وجود دارد؟

1- دوست ندارم وقتم را با خیالبافی هدر بدهم.
2- وقتی روش  درست انجام یک کار را پیدا کنم به همان می‌چسبم و ادامه می‌دهم.
3-  نگاه کردن به نظم حاکم بر طبیعت و زیبایی هنرها برای من بسیار جالب است.
4- من معتقدم اگر به دانشجویان اجازه بدهند به سخنرانی‌های پرچالش بحث‌برانگیز و متناقض گوش دهند،همه  آنها سردرگم و گمراه می‌شوند.
5- خواندن یک شعر تاثیر ناچیزی بر من دارد یا اینکه اصلا تاثیری ندارد.
6- معمولا غذاهای جدید و ناآشنا را امتحان می‌کنم.
7- به‌ندرت متوجه می‌شوم که احساساتم در محیط‌های مختلف فرق می‌کند.
8- معتقدم برای اخذ تصمیم درباره موضوعات اخلاقی باید به مقامات دینی خودمان اقتدا کنیم.
9- گاهی شعری می‌خوانم یا به یک اثر هنری نگاه می‌کنم و یک حالت یأس یا موجی از برافروختگی را در خودم تجربه می‌کنم.
10-من علاقه‌ای به تامل و تفکر درمورد ماهیت جهان یا وضعیت انسان ندارم.
11-  من خیلی کنجکاوم.
12- من اغلب از بازی کردن با نظریه‌ها و افکار انتزاعی لذت می‌برم.
 
 همسر ماجراجو,شناخت همسر ماجراجو

 
خلاقیت یا تکرار؟!
اصلا فرض كنید كه شما آخر خلاقیت و هنرشناسی هستید و به کمتر از گردش موزه هنرهای معاصر راضی نمی‌شوید یا دوست دارید بروید کل دنیا را بگردید، با جسارت حرف‌هایتان را می‌زنید و اصلا محافظه‌کار نیستید، خودتان بگویید چطور می‌توانید با همسری زندگی کنید که هنر کلاسیک را قبول ندارد، شهر، محله و خانه خودش را از همه جا بیشتر دوست دارد و می‌خواهد همه چیز همانطور که هست باقی بماند؟ خب معلوم است به مشكل می‌خورید.

 ماجراجوها همه اینها را دوست دارند

اشتیاق ماجراجوها به تجارب تازه شامل موارد زیر است:
تخیلات؛ کسانی که مشتاق به كسب تجارب تازه هستند، تخیلات قوی‌تری دارند. تخیل با خیال فرق می‌کند؛ تخیل فعالانه و خلاقانه است. تصور کنید فردی با تخیل بسیار قوی با کسی زندگی کند که در عمرش یک‌بار هم درمورد چیزی یک تخیل قوی نداشته باشد.

زیبایی‌ها؛ کسانی که ماجراجو هستند، دوست دارند هر روز زیبایی‌های بیشتری را ببینند. آنها عاشق دیدن آثار هنری هستند؛ از تئاتر و سینما گرفته تا نمایشگاه‌های نقاشی. آنها نسبت به زیبایی حساسیت دارند. حالا تصور کنید کسی که اصلا اثر هنری را نمی‌فهمد با کسی زندگی کند که فکر و ذکرش فهم زیبایی‌های هنری است.

احساسات؛ کسانی که به تجربه‌های تازه اشتیاق دارند، بدشان نمی‌آید که احساسات جدید را هم تجربه کنند؛ مثلا آنها دوست دارند شادی بعد از طلوع آفتاب جنوب ایتالیا را هم تجربه کنند.

اعمال؛ ماجراجوها رفتارهای جدید را هم دوست دارند. آنها دلشان می‌خواهد سبک‌های جدیدی از زندگی روزمره را امتحان کنند. تصور کنید کسی که به‌شدت به پایدار بودن یک شیوه زندگی اعتقاد دارد با کسی زندگی کند که هر روز شعارش این باشد که «خب! این جوری‌اش را هم امتحان می‌کنیم.»

تفکرات؛ مشتاقان به تجارب تازه عاشق شنیدن فکرهای تازه‌اند. آنها بدشان نمی‌آید که یک نفر درمورد فکرهای متفاوتش با آنها حرف بزند؛ برای همین است که زیاد کتاب می‌خوانند. درواقع آنها می‌خواهند فکرهای تازه در کتاب‌ها را کشف کنند.

ارزش‌ها؛ مشتاقان به تجربه‌های تازه حتی در برابر ارزش‌های تازه هم از خود مقاومت نشان نمی‌دهند، برای همین خیلی به یک نوع ارزش نمی‌چسبند. این مورد هم برای نامزدها باید خیلی مهم باشد، وگرنه زندگی تبدیل به بحث‌های ایدئولوژیک خواهد شد.
منبع:مجله زندگی ایده آل