پارس ناز پورتال

دیدار هاشمی رفسنجانی به مدارس

مجموعه : مجله خبری روز
دیدار هاشمی رفسنجانی به مدارس

سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونین و مشاورین این وزارتخانه پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به‌مناسبت بازگشایی مدارس با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، دانش‌آموز و معلّم را دو قشر با یک هدف مشترک خواند و اظهارداشت: نتیجه زحمات امروز معلمین، فردایی روشن برای کشور است که دانش‌آموزان رقم خواهند زد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با آموزش و پرورش گفت: پرهیز از روزمرّگی و دوری از شتابزدگی در ترسیم دورنما و برنامه‌ریزی مدوّن برای آموزش و پرورش از ضرورت‌های مدیریتی برای اداره درست آنست و الحمدلله آقای فانی از ابتدای انقلاب اسلامی در جریان مسائل آموزش و پرورش بوده است.

وی با یادآوری برنامه‌های دولت سازندگی برای آموزش و پرورش و ابداع روش‌هایی برای مشارکت بیشتر مردم در این امر، افزود: باید از اقیانوس عظیم مردمی برای تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح سؤالاتی درباره مدارس فنی و حرفه‌ای، مدارس شبانه‌روزی و مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی و شنیدن پاسخ‌های هر یک از معاونین و مسئولین مربوطه، با تأکید بر اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و اشتراک آن اهداف با آرمان‌های شهدا و ایثارگران، گفت: آموزش فرزندان ایران که مردمی پیرو مکتب اهل بیت(ع) دارد، یکی از زیربنایی‌ترین کارهاست و هزینه‌های آموزش و پرورش، حتی حقوق معلمین هزینه جاری نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همزمانی شروع مدارس و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و متذکر شد: باید کودکان، نوجوانان و جوانان را با تاریخ مشعشع دفاع مقدس و نقش دانش‌آموزان و معلمان شهید در حفاظت از انقلاب آشنا کرد.

در آغاز این دیدار، علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و هر یک از معاونین و مشاورین وی گزارشی از آخرین وضعیت‌های آموزش و پرورش و مشکلات معلمین و دانش‌آموزان ارائه کردند.

فانی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی بلندمدت برای تعلیم و تربیت، گفت: سند تحول آموزش و پرورش، جامع سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.