پارس ناز پورتال

منتقل منافقین به آلمان

مجموعه : مجله خبری روز
منتقل منافقین به آلمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه "کلنراشتات آنسایگر" که در کلن منتشر می شود، از دستور دولت آلمان به مسئولین شهر کلن مبنی بر پذیرش 77 نفر از اعضای منافقین خبر داد.

به نظر می‌رسد این دستور به دنبال توافق نمایندگان سازمان ملل و دولت آلمان در پذیرش 97 نفر پناهنده از اعضای گروهک منافقین صادر شده باشد که 77 نفر از این تعداد قرار است به شهر کلن فرستاده شوند.

براساس این گزارش 97 نفر عضو سازمان منافقین کسانی هستند که پیش از این در کشور آلمان پرونده پناهندگی داشته‌اند و در زمان حکومت صدام در عراق از آلمان به این کشور فرستاده شده بودند.

این در حالی است که مسئولین شهر کلن از جمله آقای گیدوکاهلن رئیس شورای شهر کلن به این تصمیم به شدت اعتراض کرده و حضور این افراد که سابقه فعالیت‌های نظامی، تروریستی و زندگی فرقه‌ای داشته‌اند را مخل امنیت شهروندان کلن می‌داند.

به دنبال انتشار این خبر، گروه‌های متشکل از جدا شده‌های این سازمان با ارسال نامه و ایمیل به مسئولین شهر کلن و مقامات دولت آلمان با یادآوری اعمال خشونت‌آمیز اعضای این گروه نسبت به کنترل دقیق این افراد هشدار دادند.

 
همچنین در این نامه‌ها نام برخی از تشکل‌های پوششی سازمان منافقین از جمله شورای ملی مقاومت، پناهندگان ایرانی مقیم آلمان، کانون پناهندگان ایرانی در کلن، جمعی از ایرانیان دموکرات مقیم آلمان و جمعی از ایرانیان پناهنده، برده شده است که با ظاهر پوششی به فعالیت برای سازمان منافقین مشغولند.

گفتنی است بر اساس توافق سازمان ملل و دولت عراق قرار است اعضای سازمان منافقین در عراق که هم اکنون در کمپ لیبرتی مستقر هستند به عنوان پناهنده در کشورهای پناهنده پذیر پذیرش شوند و تاکنون فقط کشور آلبانی با انتقال 210 نفر از اعضای این سازمان موافقت کرده است./تسنیم