پارس ناز پورتال

یا همسر یا دوست ؟؟

یا همسر یا دوست ؟؟

بیشتر افراد زمانی ازدواج می‌کنند که قبل از رفتن به محضرخانه، روابط صمیمانه‌ای را با دوستان خود تجربه کرده‌اند و حالا پس از ازدواج نمی‌دانند چگونه باید با دو طرف کنار آیند، به طوری‌که هیچ‌کدام صدمه نبینند. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان در این زمینه تعادل و توازن را برقرار کرد.

حقیقت را بپذیرید
یکی از اولین کارهایی که می‌بایست پس از نامزدی انجام دهید، پذیرفتن حقیقت جدید زندگی‌تان است. به زبان ساده، حقیقت این است که همه‌چیز تغییر کرده است. شما اکنون زن و یا شوهری دارید که توقع دارد اولویت اول زندگی‌تان باشد. همچنین دوستان‌تان را هم دارید که می‌خواهند شما مانند همیشه باشید. اما خودتان این را می‌دانید که نمی‌توانید. به همین دلیل است که باید حقیقت را بپذیرید و به جای این‌که تظاهر کنید مانند سابق می‌توانید به همه دوستانتان به طور یکسانی برسید، شرایط را درک کرده و سعی کنید با آن کنار بیایید. همچنین اگر آشنایانی از جنس مخالف داشته باشید، پس از ازدواج باید رابطه خود را با آن‌ها قطع کنید.

صادق باشید
به محض این‌که حقیقت را پذیرفتید، لازم است با همسر جدید و دوستان قدیم خود صادق باشید. بگذارید بدانند تا چه اندازه حد دوستی‌تان را حفظ می‌کنید. اگر کسی هیچ‌گاه در حلقه دوستان نزدیکتان نبوده، شاید وقتش رسیده ارتباط‌تان را با او قطع کنید. اگر با کسی رابطه نزدیک و صمیمی داشته‌اید، بهتر است رابطه‌تان را کنترل کنید. بگذارید دوستان‌تان بدانند برنامه‌تان چگونه است و چه زمان در دسترس هستید و چه زمان نیستید. به آنها بفهمانید هنوز هم برای شما مهم هستند و اولویت دارند، اما همسر جدیدتان در صدر اولویت‌ها قرار دارد!

به یاد داشته باشید نظر شما نیز اهمیت دارد
اغلب اوقات زوج‌های جوان، بین دوستان قدیمی و نامزد جدید خود گیر می‌کنند. راه نجات این است که هرازگاهی بنشینید و تصمیم بگیرید چه می‌خواهید. این تصمیم با شماست که بیشتر با دوستان خود باشید یا همسرتان. پس هرازگاهی با خود خلوت کنید و تصمیم بگیرید چه می‌خواهید. آنگاه تصمیم را عملی کنید.

با همسرتان  به توافق برسید
بهتر است بعد از ازدواج رابطه خود را با دوستان قدیمتان حفظ کنید. با آنها به دوره های دوستانه بروید. ساعتی از روز را به خودتان اختصاص دهید و کارهایی را بکنید که دوست دارید مثلا کتاب بخوانید، نقاشی کنید، به کلاس ورزش بروید و… بگذارید که همسر شما بداند که این ساعت متعلق به خود شما است و مزاحمتان نشوند البته باید حد و حدود این مساله با توجه به روحیات همسرتان تنظیم کنید تا هم او را راضی نگه دارید و هم خودتان به خواسته تان برسید. دوستان مجردتان نیز که با شما در ارتباط هستند نقش مهمی دارند و اگر شما دوستان خوب و موجهی در دوران مجردی دارید دوستی با آنها را در اولویت قرار دهید. این مدت کوتاه در طول هفته به شما اجازه می دهد که به دور از مشکلات و دل مشغولی های جمعی به خودتان فکر کنید و در نهایت با روحیه ای شادتر به جمع خانواده بازگردید.

بپذیرید ساعاتی از روز اختصاص به همسرتان دارد
شما بعد از ازدواجتان هم باید ساعاتی را به خودتان اختصاص دهید.البته فراموش نکنید اولویت با خانواده است. باید برای همسر خویش هم چنین حقی را قائل شوید و اجازه دهید که او هم ساعتی از روز را به خودش اختصاص دهد. با دوره های دوستانه او مخالفت نکنید. اگر همسرتان می خواهد با دوستانش باشد به این معنا نیست که با شما به او خوش نمی گذرد. دوربودن شما از گاهی اصلا بد نیست. بلکه باعث می شود بیشتر قدر یکدیگر را بدانید (به این جمله به شکل کلیشه نگاه نکنید واقعا این اتفاق می افتد).

روابط صمیمانه‌ با دوستان , پس از نامزدی

عادات خود را تغییر دهید
هنگامی که ازدواج می‌نمایید زندگی‌تان تغییر می‌کند، پس با این حقیقت رودررو شوید. ترک عادت موجب مرض است و عادات جدیدی هم به قبلی‌ها اضافه می‌شود. یکی از راهکارهای حفظ توأمان همسر و دوستان این است که هر دو را با هم و کنار هم داشته باشید. سعی کنید دوستانتان و همسرتان را به شرایط جدید عادت دهید و اگر دوستان‌تان متأهل هستند، با آن‌ها رفت و آمد خانوادگی برقرار کنید. هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید، قبل از آن‌که یکی از طرفین از دست‌تان برنجد و روابط‌تان تیره و تار شود.

به عهد خود وفا کنید
یکی از مشکلات عمده‌ای که پس از ازدواج بین دوستان به وجود می‌آید، این است که فرد ازدواج کرده به عهد خود با دوستانش وفا نمی‌کند. پس اگر شما جدیداً ازدواج کرده‌اید، تا زمانی که مطمئن نشده‌اید وقت دارید و می‌توانید بروید، با آنها قرار نگذارید. اگر مشکلی پیش آمد و نتوانستید سر قرار بروید، عذر خواهی کرده و قرار دیگری بگذارید. مشکلی نیست. اگر این اتفاق چندین چند بار تکرار شود، آن‌گاه مشکل‌ساز خواهد شد. دوستان نمی‌توانند این قضیه را خیلی تحمل کنند. بنابراین اگر نمی‌توانید با آنها قرار ملاقات بگذارید، بهتر است قرارهایتان را کم‌تر و رسمی‌تر‌ کنید. این پنج راهکار بالا می‌تواند هم برای زن‌ها و هم برای مردها کاربرد داشته باشد.

آقایان و اشتباه بزرگ خانم ها
خانم ها ممکن است به دلایل متعدد دوستانشان را از نامزد یا شوهرشان پنهان کنند. یک رابطه براساس اعتماد و صداقت پایه ریزی می شود و وقتی خانم ها سعی کنند دوستانشان را از همسر خود پنهان کنند آنوقت رابطه بسوی دره سقوط می رود. برای درک اینکه چرا خانم ها ممکن است چنین کاری مرتکب شوند، این نکات را در رابطه رعایت کنید.

یک خانم ممکن است به خاطر اینکه تصور می کند نامزد یا شوهرش ممکن است از رفتاردوستش خوشش نیاید، او را پنهان می کند. اگر نگران این باشد که شوهرش چطور با دوست او برخورد می کند ممکن است تصمیم بگیرد که اصلاً او را نشان شوهرش ندهد.

اگر خانمی تصمیم بگیرد که دوستش را از شوهرش پنهان کند احتمالاً به خاطر مسائل مربوط به حسادت ورزی است. این حس حسادت چه از طرف خودش باشد چه از طرف شوهرش، می تواند زیان بخش باشد. حسادت شعله های مشاجره را تندتر می کند و فقط باعث بدتر شدن اوضاع می شود به همین دلیل، خانم ها گاهی اوقات تصمیم می گیرند که برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی دوستانشان را پنهان کنند.

اگر خانمی تصمیم بگیرد که دوستش را از شوهرش پنهان کند اما شوهر یا نامزد وی متوجه موضوع شوند، همه چیز خیلی بد می شود. شنیدن اینکه چیزی در رابطه پنهان شده است اصلاً مسئله جالبی نیست چون سوالات بیشتری برای طرف مقابل پدید می آورد. بهترین راه این است که هیچوقت خانمها دوستانشان را پنهان نکنند. رابطه ای که بر پایه اعتماد و صداقت بنا شود بسیار بهتر از رابطه ای که همه چیز در آن مخفی می شود خواهد بود. اگر متوجه شدید که نامزدتان دوستانش را از شما پنهان کند باید بفهمید که دلیل آن چیست و مشکل را حل کنید.

یادتان باشد که روابط موفق همیشه بر گفتگو و اعتماد تکیه دارند. پس به راحتی با هم حرف بزنید و مطمئن باشید که اوضاع خیلی بهتر می شود!