پارس ناز پورتال

ساختن رایحه های طبیعی برای خانه

ساختن رایحه های طبیعی برای خانه

بدون استفاده از اسپری‌های خوشبو‌کننده، با ترکیب موادی که خود تهیه می‌کنید خانه را معطر و پاکیزه و به رایحه دلخواه دست پیدا کنید.

با توجه به نقش حس بویایی، تاثیری که خانه تمیز و معطر در سلامت فکری و جسمی ما دارد بر کسی پوشیده نیست. طبیعت را دوست داشته باشیم و از مواد طبیعی برای این منظور استفاده کنیم.

_ با ترکیب مساوی آب لیمو و آب و ریختن آن‌ها داخل یک اسپری تمیز و خالی‌، می توانید یک یا دو بار در هفته برای ایجاد رایحه‌ای خوش آن را در جاهای مختلف خانه ریخته یا هنگام آشپزی برای خلاص شدن از بوی غذایی که حتی به نسوج پرده و فضای آشپزخانه نفوذ می‌کند، استفاده کنید.
 
_ روش دیگر استفاده از کمی دارچین، میخک، زنجبیل تازه و سبزی‌های معطر داخل کمی آب و حرارت دادن آن‌هاست. برای آن که رایحه‌ای خنک و تابستانی داشته باشید، چند برگ نعنا نیز به 8 پیمانه آب اضافه کنید، بعد از آن که مخلوط کمی جوشید حرارت را کم کنید. می‌توانید روغن‌های خاصی به آن اضافه کرده یا به تنهایی استفاده کنید.

_ برای معطر کردن فوری اتاق‌ها، گلوله‌های پنبه را داخل مخلوط وانیل یا اسانس دلخواه فرو ببرید. آن‌ها را داخل ظرفی زیبا قرار داده و در هر جایی که دوست دارید، بگذارید.

_ هر درخت اکسی‍ژن لازم برای دو نفر را تولید می کند. طبق تحقیق ناسا، برخی گیاهان آپارتمانی به دفع سموم خطرناک موجود در خانه کمک زیادی می‌کنند. به طور کلی کیفیت هوای داخل خانه به دلیل وجود دودهای دست دوم که دارای سولفور دی اکسید هستند و لوازم خانگی معمول که موجب انتشار مواد شیمیایی به هوای مورد تنفس ما می‌شود، نگران کننده است. یکی از این مواد شیمیایی فرمالدهید است که در لباس‌ها، چوب‌های چند لایه و فرش است و منجر به سردرد و مشکلات تنفسی می‌شود.

مطالعات ناسا سه نوع آلوده‌کننده داخل خانه یعنی تری کلرواتیلن، فرمالدهید و بنزن را تایید و ضرورت نگه‌داری به طور متوسط 15 گیاه را تایید می‌کند. کار گیاه که در واقع فیلتر طبیعت است، تولید اکسیژن، دور کردن آلوده کننده‌ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم و جذب آلودگی‌هاست.