پارس ناز پورتال

کاهش وزن های خطرناک

مجموعه : رژیم و تغذیه

همه ما می دانیم برای كم كردن چند كیلوگرم باید از مسیری وارد شویم كه به صورت آهسته ومرحله به مرحله از وزن خود كاسته و سلامتی خود را حفظ كنیم، اما اكثر مردم صبور نیستند و می خواهند یك مسیرسریع را برای كاهش وزن پیدا كنند كه معمولأ خطرناك است. درست است كه رژیم های سخت و شدید باعث كاهش وزن می شوند اما به دنبال آن زندگی هم از دست می رود.

ادرار آورها:
ادرار آورها جزء داروهایی هستند كه باعث افزایش تولید ادرار می شود آنها در واقع وزن شما را كم نمی كنند،فقط باعث از دست رفتن آب می شوند.در پاسخ به از دست دادن بیش از حد آب از طریق ادرار، بدن بعد از چند روز دوباره آب را در خود ذخیره می كند.

كم آبی در بدن معمولأ در نتیجه استفاده از ادرار آورها ایجاد می شود كه به دنبال آن آب و الكترولیت های حیاتی مانند روی از بدن دفع می شوند كه برای فعالیت های مناسب قلب ،كلیه و كبد مورد نیاز است ..

مسهل ها:
مسهل ها باعث تخلیه روده ی بزرگ می شوند كه تأثیر كمی روی كاهش وزن دارند، زیرا عمده ی جذب مواد مغذی در رودهٔ كوچك انجام می شود و همانند ادرار آورها چون باعث دفاع مقادیر بالایی از آب در بدن می شوند، شما احساس لاغر شدن دارید كه دوباره با خوردن آب به حالت اولیه خود برمی گردید. مصرف مكرر مسهل ها تأثیرات ناخوشایندی را به وجود می آورند . ،حركات دوری شكل روده افرادی كه از این داروها بهمدت طولانی استفاده می كنند از بین می رود. برهم خوردن تعادل الكترولیتها، كم آبی،یبوست، اسهال های خونی، دردهای شكمی شدید ،استفراغ و تهوع از تأثیرات مضر این داروها می باشند.

شربت ایپكا:
افراد آشنا با مواد دارویی می دانند كه شربت ایپكا برای ایجاد استفراغ در افرادی است كه سم خورده اند. معمولأ زنان مبتلا به بولیمیا از این شربت برای ایجاد استفراغ استفاده می كنند. این شربت باعث ایجاد آریتمی یا نامنظم شدن ضربا قلب می شود . همچنین باعث ایجاد درد های قفسه سینه، مشكلات تنفسی، افزایش ضربان قلب ،ایست قلبی، شوك وكما می شود.

داروهای رژیمی:
مانند زینكال كه باید تحت نظر پزشك داده شود و بسیاری ازدارو هایی كه تركیبات كافئین دارند و تحت عنوان مهار كننده هستند و مانند فنیل پروپانول آمین و افدرا، تحریك كنندۀ سیتم عصبی می باشند و باعث فعالیت هایی شبیه آمفتامین ها می شوند.

بعضی از خطرات این داروها عبارتند از:
ایجادعصبانیت،افزایش فشار خون،ب ی خوابی، بیش فعالی، خستگی، سرگیجه، تپش قلب، آریتمی، سردرد، تهوع، خشكی دهان،حملات قلبی، سكته، تاری دید، تب، عفونت های ادراری، ریزش م و،احساس تنگی در قفسه سینه، احساس خارش دست و پا،حركات ناسالم دستگاه گوارش

استفاده بیش از حد و نامناسب داروهای رژیمی می تواند باعث مرگ شود.