پارس ناز پورتال

کور کردن احساس گرسنگی در طول رژیم

مجموعه : رژیم و تغذیه
کور کردن احساس گرسنگی در طول رژیم

 وقتی رژیمی را دنبال میكنیم احساس گرسنگی یكی از عوامل اصلی بر هم خوردن روند رژیم است كه باعث میشود دوباره رو به خوردن بیاوریم و بجای كاهش افزایش وزن هم داشته باشیم. رژیم های غذایی كه در آنها غذا به صورت افراطی كم استفاده میشود راه مناسبی نیست زیرا برای كاهش وزن نیاز نیست همیشه احساس گرسنگی داشت. اما روشهایی وجود دارد كه شما میتوانید در عین اینكه احساس سیری میكنید وزن كم كنید.
 

1-اگر در روز یك میان وعده پر كالری استفاده میكردید آن را به چند میان وعده كوچكتر تقسیم كنید همین كار باعث تنظیم سوخت و ساز بدن و همینطور تنظیم میزان قند خون میشود. كمتر احساس محروم بودن از غذاها میكنید و تحمل رژیم آسانتر میشود.
 

2-به رژیم خود غذاهای فیبر دار نظیر سبزیجات، میوه ها و غلات كامل اضافه كنید. فیبر به دلیل اینكه آرام جذب میشود باعث میشود بیشتر احساس سیری كنید. میوه های دارای فیبر معمولا نیاز به جویدن زیاد دارد و در این فاصله مغز شما سیگنال سیر شدن برای معده ارسال میكند پس میتواند به سیری سریعتر كمك كند.
 

 

3-آب را به عنوان نوشیدنی اصلی خود در طول روز قرار دهید. سعی كنید در طول روز 8 تا 12 لیوان آب استفاده كنید. مصرف آب به این اندازه نه تنها باعث كم شدن شتها میشود بلكه برای سلامتی و تصفیه بدن نیز بسیار مفید است.

 

4-غذاهای خود را سر وقت استفاده كنید و به هیچ وجه یك وعده غذایی را حذف نكنید زیرا این كار شما تنها سوخت ساز بدن را نا منظم میكند و كمكی به كاهش وزن نمیكند بلكه بیشتر روند آن را كند میكند. با تنظیم شدن سوخت و ساز بدن میزان كالری كه در روز میسوزانید نیز بیشتر میشود.
 

5-به دلیل اینكه 20 دقیقه طول میكشد تا مغز بفهمد معده پر شده آرام غذا خوردن كمك میكند تا بیش از حد كالری دریافت نكنید. در طول غذا خوردن گاهی قشاق و چنگال را كنار بگذارید و كمی آب بنوشید سعی كنید غذای خود را زیاد بجوید و آن را خوب مزه مزه كنید از قاشق كوچك استفاده كنید و هیچ گاه منتظر نشوید احساس سیری به شما دست دهد همیشه قبل از سیر شدن دست از غذا بكشید.