پارس ناز پورتال

رنگ های مناسب آرایش صورت


این رنگهای شاداب و طبیعی برای بیشتر پوستها مناسب هستند، (گفته های چانینگ بارت متخصص پوست در نیویورك) این رنگها همگی برخاسته از رنگهای طبیعت هستند به همین دلیل زمانی كه از لوازم آرایش بدرستی استفاده نمایید پوست شما می درخشد . در ادامه به شما می گوییم كه چطور و كجا از رنگهای لطیف و زیباتری استفاده كنید.

سایه سبز
سبز مثل رنگ بژ حالتی خنثی دارد فقط كمی بیشتر رنگدانه دارد. كه باعث میشود جلوه بیشتری داشته باشد (گریمور: سوزان کریستین)
رگه های طلا ( در حد نقطه های ظریف طلایی) داخل سایه های پودری یا كرمی باعث انعكاس نور شده و توجه افراد را از خط چشم دور می كند.

فقط یك سایه سبز داشته باشید نه یك ست كامل پالت رنگ. اگر به طور ملایم سایه سبز را روی پلك خود بمالید جلوه ای مدرن تر بخود می گیرد و باعث محو شدن چین و چروك پوست می شود. استفاده از سه رنگ مختلف در قسمتهای پایین، وسط و بالای پلك چهره را سرحال تر نشان می دهد مخصوصا برای كسانی كه بیش از 35 سال دارند.

خط چشم را با سایه ست نكنید. سعی كنید از خط چشم های قهوه ای ( اگر حالت ملایم دوست دارید) و مشكی ( اگر دوست دارید كمی برجسته تر باشد) استفاده كنید.

از زیباترین رنگ سبزی كه مناسب شماست استفاده كنید:
اگر سفید هستید : از رنگ پاستل مثل سبز نعنایی استفاده كنید.
اگر سبزه هستید:  سبز زیتونی یا خاكی استفاده كنید
اگر تیره هستید: سبز چمنی یا جلبكی برای شما مناسب است.

رژ گونه هلویی
رنگ و لعاب بیشتری نسبت به صورتی دارد که همه از روی عادت مصرف می کنند . هلویی رنگ سلامتی است.(جان استاپلتون :هنرمند آرایشگر ارشد برای لوازم آرایشی MAC) .كانتراست خوبی با رنگ طوسی برای روشن تر كردن پوستهای معمولی دارد.

رژ گونه هلویی

یك رنگ سرخ انتخاب كنید همراه با مقداری كمی اكلیل. خیلی از خانمها فكر می كنند كه اكلیل برای سنین پایین است اما باعث می شود كه گونه های شما برجسته تر و زیبا تر جلوه كند. (به گفته استاپلتون)
هنگام استفاده از این رنگ كمی پوست را تیره تر کنید. اولین باری كه این رنگ را استفاده می كنید به نظر كمی روشن می رسید.

رژ گونه هلویی

بهترین رنگ هلویی خود را پیدا كنید:
اگر پوستتان روشن است: با یك رنگ صورتی هلویی كم رنگ آنرا ملایم تر كنید
اگر سبزه هستید:  آنرا با یك سایه به رنگ زرد ملایم تركیب كنید
اگر پوستتان تیره است: یك زیرسازی قرمز ، و سایه تقریبا برنزه به آن رنگ و لعاب بیشتری می دهد

رژ لب مرجانی (آجری)
این رنگ تركیبی از صورتی و هلویی است.كه روی پوست همه افراد می نشیند. و یك رنگ پرطراوت است و لب را حجیم تر نشان می دهد. لب ها را با رژ لب مات نكنید. در عوض، از یك رژ چرب كننده و یا براق كننده استفاده نمایید.

از خط لبی استفاده كنید كه با رنگ طبیعی لب شما هماهنگ باشد. خیلی سخت است كه یك سایه مناسب برای هماهنگ كردن با رژ لب مرجانی خود پیدا كنید. به علاوه تركیب آن با یك رنگ خنثی كمتر چشم را می زند.

رژ لب آجری

با انگشت اشاره خود رژ لب را به داخل لب خود بمالید. هر گز رنگ مرجانی را به وسیله رژ روی لب نمالید . وقتی رژ لب را مستقیما روی لب می مالید ، خیلی زیاده روی می كنید كه سن خود را زیادتر نشان میدهید.
بهترین رنگ مرجانی خود را پیدا كنید:
اگر پوستتان روشن است : یك رنگ صورتی – هلویی صورت شما را روشنتر نشان می دهد.
اگر پوستتان سبزه است:صورتی – نارنجی پر طراوت برای پوست شما بسیار مناسب است.
اگر پوستتان تیره است: از رنگهای مرجانی قهوه ای – قرمز آتشین استفاده كنیدمثل رنگ حنایی و تند