پارس ناز پورتال

پوستی جوان با این خوراکی ها


ما هر کاری انجام می دهیم تا پوستمان را جوان و شاداب نگهداریم . اما آیا می دانید موثرترین روش مراقبت از پوست تغذیه صحیح است ؟ مواد غذایی که تاثیر شگرفی روی پوست دارند را به شما معرفی می کنیم :

پسته

پسته حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین E و امگا 3 است که همگی به خاطر خواص بازسازی و ضد پیری شناخته شده هستند . به خصوص اگر همراه با غذاهای دارای سلنیوم مثل تخم مرغ و قارچ ویا آجیل مصرف شود موثرتر است .

 

توت فرنگی

این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین E و C است که هردو به دلیل آنتی اکسیدان ها موجب کاهش چروک های ناشی از رادیکال های آزاد می شوند . توت فرنگی چه خورده شود و چه روی پوست استفاده شود در هر دو صورت برای درمان پزوریازیس و اگزما مفید است . همانطور که عامل قدرتمندی برای مبارزه با سلولیت نیز به شمار می رود .

 

ماهی سالمون

این ماهی و سایر ماهی های روغنی سرشار از روغن امگا 3 هستند که موجب هیدراته شدن پوست خشک می شود و مانع از التهاب پوست که عامل ایجاد چروک است می گردد ، همچنین می تواند به گردش خون مناسب کمک کرده و عملکرد مغزرا بهبود بخشد .

 

گوجه فرنگی

منبع عالی دیگری برای ویتامین C که به علاوه خواص آنتی اکسیدانی آن به حفظ سطوح کلاژن کمک می کند. نابودی کلاژن بعد از سن 35 سالگی ، علت اصلی تضعیف و شل شدن پوست است.

 

کیوی

کیوی دارای بیشترین مقدار ویتامین C در میان خانواده مرکبات است ،علاوه بر تمام مزایای استفاده از آنتی اکسیدان های آن ، یک میوه خوشمزه هم هست.

 

هویج

هویج به ویژه دارای مقدار بالایی بتا کاروتن است ، که فرمی از ویتامین A است . ویتامین A منبع خوب آنتی اکسیدان ها ست ، ویک پایه اصلی برای اکثر درمان های ضد جوش به شمار می رود .

 

برنج قهوه ای

علاوه بر سایر مزایای خوردن برنج قهوه ای در سلامتنی ، خاصیت سم زدایی آن موجب پاکسازی پوست شده و باعث می شود تا سلامت به نظر برسید واز درون بدرخشید . ترکیب آرد رنج قهوه ای و لیمو یک ماسک عالی برای پوست است .

 

اسفناج

اسفناج حاوی ویتامین A و C  ، بتاکاروتن و لوتئین است که آنتی اکسیدان هایی هستند که ازپوست دربرابر آسیب های ناشی از تشعشعات زیان بخش آفتاب و چین و چروک محافظت می کنند . همچنین مقداربالای آهن ، اکسیژن را به پوست می رساند که موجب توسعه کلاژن و الاستین است.

 

پرتغال

مرکبات حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و E هستند که هر دو منابع مهم آنتی اکسیدان و مواد لازم کلاژن ساز هستند .ماسک صورت پرتغال برای هر چیزی خوب است از تغییر رنگ گرفته تا آکنه !

 

ماست

ماست چه خورده شود و یا روی پوست ماست استفاده شود ، به هیدراسیون پوست و حفظ سطوح کلاژن کمک می کند ، و یک پوست تمیز ،شاداب و سالم را برای شما به ارمغان خواهد آورد .