پارس ناز پورتال

صدور رای دادگاه تجاوز گروهی در خمینی شهر !

مجموعه : مجله خبری روز
صدور رای دادگاه تجاوز گروهی در خمینی شهر !

مطابق رای صادره متهمان ردیف اول تا هشتم، با اتهام 1- مشاركت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نسبت به شش نفر خانم، 2- حبس غیرقانونی نسبت به هشت نفر آقا، 3- ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به كلیه شكات كه 14 نفر هستند، 4- سرقت مقرون به آزار، 5- زنای به عنف و اكراه، متهم شده‌اند.
رای دادگاه تجاوز گروهی به تعدادی از زنان در خمینی‌شهر اصفهان صادر شد و به موجب آن چهار نفر از متهمان اصلی این پرونده محكوم به اعدام در ملأعام شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا نشست خبری رئیس كل دادگستری استان اصفهان صبح روز پنج‌شنبه برگزار شد و طی آن «انصاری» به توضیح درباره جزئیات رای صادره در طی دو جلسه دادگاه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پرداخت.

انصاری در این‌باره گفت: مطابق رای صادره متهمان ردیف اول تا هشتم، با اتهام 1- مشاركت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نسبت به شش نفر خانم، 2- حبس غیرقانونی نسبت به هشت نفر آقا، 3- ایراد ضرب و جرح عمدی نسبت به كلیه شكات كه 14 نفر هستند، 4- سرقت مقرون به آزار، 5- زنای به عنف و اكراه، متهم شده‌اند.

وی ادامه داد: این اتهامات به كلیه متهمان تفهیم شد و با نظر وكلای شكات نسبت به موضوع ایراد ضرب و جرح عمدی و جنبه خصوصی سرقت مقرون به آزار برای متهمان ترك تعقیب صادر شد.

انصاری گفت: برای متهمان ردیف اول تا ششم با موضوع اتهامی حبس غیرقانونی هركدام به سه سال حبس تعزیری محكوم شدند. در مورد اتهام سرقت مقرون به آزار از جنبه عمومی آن نیز متهمان ردیف اول تا ششم به 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شده‌اند. هم‌چنین در مورد مشاركت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه نیز متهمان تا ردیف ششم به 15 سال حبس محكوم شدند.

رئیس كل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: متهم ردیف هفتم به دلیل اینكه مداخله و مباشرت وی در حصول جرم ضعیف‌تر بوده است با استناد به تبصره ذیل ماده 42 قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام حبس غیرقانونی به یك سال حبس تعزیری و در مورد سرقت مقرون به آزار به سه سال حبس و 50 ضربه شلاق و در موضوع مشاركت در آدم‌ربایی با وسیله نقلیه به 5 سال حبس محكوم شد.

انصاری افزود: متهمان ردیف اول تا چهارم در موضوع اتهامی زنای به عنف و اكراه محكوم به اعدام به صورت دارآویختن در ملأعام در یكی از میادین اصلی خمینی‌شهر محكوم شدند.

به گفته وی متهمان ردیف پنجم و ششم، به جهت نیاز به تحقیقات بیشتر و عندالزوم مواجهه آنها با محكومی كه اخیرا دستگیر شده و سایر متهمان فراری، پرونده آنها همچنان مفتوح خواهد بود.

رئیس دادگستری استان اصفهان اعلام كرد: در خصوص اتهام متهم ردیف هفتم با موضوع زنای به عنف و اكراه و متهم ردیف نهم (باغبان) با موضوع معاونت در آدم‌ربایی و زنای به عنف و اكراه به لحاظ كافی بودن دلایل بر برائت آنها، رای بر برائت صادر شده است.

وی افزود: در مورد متهم ردیف هشتم و با توجه به اینكه كلیه اتهامات مطروحه در كیفرخواست و زنای به عنف و اكراه و با توجه به انكار متهم و اینكه هیچ‌یك از شكات و متهمان دیگر حضور وی را در باغ اول و دوم تائید نكرده و نام‌برده توسط شكات نیز مورد شناسایی قرار نگرفته است و به لحاظ عدم وجود دلیل كافی رای بر برائت وی صادر شد.

انصاری افزود: رای صادره به كلیه شكات و متهمان ابلاغ شده است و متهمان ظرف 20 روز مهلت اعتراض دارند.

به گزارش ایسنا، موضوع تجاوز گروهی به تعدادی از زنان در خمینی‌شهر اصفهان در سوم خرداد 90 و در باغی در اطراف خمینی‌شهر اتفاق افتاد كه طی آن تعدادی افراد شبانه وارد باغ شده و به گفته رئیس كل دادگستری استان اصفهان با به كار بردن الفاظی مانند حاجی، سید، برادر و غیره سعی در معرفی خود به عنوان نیروهای بسیجی داشتند كه در پایان با جداسازی زنان و مردان، زنان را با خودروی سمند حاضر در محل به باغ دیگری منتقل كرده و در آنجا به آنها تجاوز كردند.